داشتن روابط موثر در محیط کار

یکی از مهم ترین وظایف و نخستین مهارت هایی که مدیران شغلی باید بلد باشند مهارت رابطه موثر است زیرا بدون ارتباط موثر کارمند نمی تواند همکاری کند و هیچ اتفاق مفیدی نمی افتد.
یکی از مهم ترین وظایف و نخستین مهارت هایی که مدیران شغلی باید بلد باشند مهارت رابطه موثر است زیرا بدون ارتباط موثر کارمند نمی تواند همکاری کند و هیچ اتفاق مفیدی نمی افتد.
کد خبر: ۱۲۷۷۳۳۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسینه، 

یکی از مهم ترین وظایف و نخستین مهارت هایی که مدیران شغلی باید بلد باشند مهارت رابطه موثر است زیرا بدون ارتباط موثر کارمند نمی تواند همکاری کند و هیچ اتفاق مفیدی نمی افتد.



در ادامه مقاله با چندین روش برای ایجاد روابط موثر در محیط کار آشنا شوید.

ارسال، دریافت و صدا (پارازیت)

مهندسین رادیو می دانند که برای ارتباط بهتر باید انتقال دهنده ها قوی باشند، دریافت کننده ها آنتن خوبی داشته باشند و کوچک ترین مشکلی در فرکانس ها وجود نداشته باشد.



در مورد مردم نیز همینطور است. شخصی که ارتباط برقرار می کند چه نوشتاری چه گویایی باید کاملا شفاف باشد، دریافت کننده باید دقت و توجه داشته باشد و هیچ حواس پرتی وجود نداشته باشد.



مشکل اینجاست که این ۳ عامل کمتر اتفاق می افتد و به همین دلیل بسیاری از روابط کاری با مشکل مواجه می شود. وقتی یک مدیر در این ۳ عنصر خوب باشد کارمندها نیز برای بهتر شدن روابط تلاش می کنند.



در ادامه نکات ساده ای که به بهتر شدن روابط موثر در کار کمک می کند آمده است.


صدای آرام و ملایم بیشتر شنیده می شود



شاد و با همه مهربان باشید

چقدر دوست دارید به حرف های یک آدم اخمو و عصبانی گوش دهید؟ مسلما هرگز. شاد و مهربان باشید حتی اگر احساس خوبی ندارید.



شنونده خوبی باشید

شما یک دریافت کننده هستید و به آن آنتن خوب نیاز دارید. آنتن های شما گوش های شما هستند که باید بیشتر از دهان (عضو انتقال دهنده) به کار گرفته شوند. برای این که شنونده خوبی باشید باید کاملا حضور داشته باشید و توجه نشان دهید. در غیر اینصورت به فرد مقابل نشان می دهید که هیچ علاقه ای به صحبت های او ندارید.



شایعه پراکنی نکنید

شایعات نوعی پارازیت هستند که نقش حواس پرتی دارند. در واقع توجه به شایعات تلف کردن وقت است.



با صدای ملایم صحبت کنید

شبکه های اجتماعی به ما یاد می دهد که وقتی همه فریاد می زنند صدای آرام و ملایم بیشتر شنیده می شود. حتی زمانی که ترغیب می شوید صدای خود را بلند کنید این کار را نکنید تا صدای شما بیشتر شنیده شود.



مراقب بهداشت شخصی خود باشید

هر چند این نکته در قرن ۲۱ نیازی به گفتن ندارد اما از لازمه های روابط اجتماعی است. بدون بهداشت چه شنونده باشید چه گوینده طرف مقابل دلیل قانع کننده ای برای توجه نکردن به شما دارد.



از کارهای ارزشمند دیگران تعریف کنید

وقتی از کارهای ارزشمند شخصی تعریف و تحسین شود با اشتیاق بیشتری گوش می دهند.



صادق باشید

با صداقت اعتماد دیگران را جلب می کنید و شما را فرد قابل اطمینانی می شناسند.



رئیس وار رفتار نکنید

مهم نیست طرف مقابل چقدر تحمل داشته باشد اگربا او مثل یک بالادست رفتار کنید اشتیاق کمتری برای شنیدن گفته های شما دارد.



اخلاق کاری خوب داشته باشید

مسئولیت پذیر و سخت کوش باشید و برای کمک به همکاران تلاش کنید.



با همه عادلانه رفتار کنید

اگر کارمندها احساس کنند که بین آن ها فرق می گذارید کمتر به شما توجه می کنند. اما اگر بدانند که با آن ها مثل دیگران رفتار می کنید بیشتر مشتاق می شوند حرف های شما را گوش بدهند.



محل کارتان را تمیز و مرتب نگه دارید

هر چقدر هم آدم با استعداد و نابغه ای باشید مردم در صورتی به حرف های شما دقت می کنند که فرد منظم و پاکیزه ای باشید.



در شرایط استرسی آرامش داشته باشید

اگر در شرایط پر استرس آرامش خودتان را حفظ کنید این آرامش را به دیگران نیز منتقل خواهید کرد.



دوستانه و مودب باشید

وقتی پشت تلفن با یک فرد خسته و ناامید در حال صحبت هستید تا جایی که می توانید شاد و دوستانه حرف بزنید. با این کار خیلی زود تغییر را در صدای او احساس خواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها