یک شرکت نوآفرین ژاپنی ماسکی ساخته است که می‌تواند کار ترجمه حرف‌های فرد را هم انجام دهد.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۳۰

 

به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز شرکت نوآفرین Donut Robotics ابزاری پلاستیکی به نام c-mask را ساخته است که روی ماسک معمولی قرار می‌گیرد و از طریق  بلوتوث به یک تلفن هوشمند متصل می‌شود. این وسیله دارای تکنولوژی نقشه‌برداری از عضلات صورت است که می‌توان گفتار فرد را تفسیر کند و بعد آن را به وسیله الکترونیکی متصل‌شده با بلوتوث بفرستد تا همزمان تقویت، نسخه‌برداری یا ترجمه شود.

 

پردازش این عملیات بوسیله اپلیکیشن همراه ماسک انجام می‌شود که روی تلفن هوشمند یا تبلت نصب می‌شود و همچنین می‌تواند ترجمله هشت زبان متفاوت از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ژاپنی را انجام دهد.

 

تایسوکه اونو، مدیر عامل این شرکت می‌گوید مهندسانش هنگامی به فکر چنین ماسکی افتادند به دنبال ساخت فراورده‌هایی بودند که در دوران پاندمی کرونا سودمند باشند.

این شرکت پیش از شیوع کرونا قراردادی برای ساخت ربات‌هایی برای فرودگاه هاندا در توکیو داشت، اما پس از آنکه سفرهای هوایی به علت اقدامات قرنطینه متوقف شدند، این قرارداد معلق ماند.

این شرکت برخی از تکنولوژی‌های مورد استفاده برای ساخت این روبات‌ها را در زمانی یک ماهه برای ساختن این ماسک‌های مترجم استفاده کردند.

این ماسک در پاییز یا زمستان امسال به قیمت ۳۹۸۰ ین ژاپن به فروش خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها