ترامپ شکست خورده است حتی اگر در نوامبر پیش رو بار دیگر رای مردم ایالات های مختلف را بگیرد. دونالد ترامپ به پشت سر خود نگاه نمی کند و فقط به آنچه که در افق وجود دارد خیره شده. او کورسوی امیدی را برای خود جستجو میکند. مردی که از همین اکنون هم شکست خورده می تواند دوباره رای مردم آمریکا را بگیرد؟
کد خبر: ۱۲۶۸۱۱۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از theatlantic، چرا دونالد ترامپ دیگر نباید رئیس جمهور باشد و مردم این کشور دیگر نباید به او رای بدهند؟

ترامپ کاخ سفید را ویران کرده و حالا این ویرانه بر جای مانده در حال غرق شدن است. ترامپ می داند کاخ سفید غرق شده و یا باز هم ساده لوحانه با خیال راحت پشت میزش نشسته است؟

 

1-دونالد ترامپ بر خلاف هر 43 سلف خود ، نهاد ریاست جمهوری را آزمایش می کند و در واقع آزمون و خطا را پشت سر می گذارد. ما هیچ وقت رئیس جمهور آنقدر ناخوشایندی در آمریکا در مورد ماهیت دفترش نداشته ایم، او  به ظاهر متواضعانه اما آشکارا خودتخریبی می کند و بی پروا در حملات توهین آمیز به دادگاه ها ، مطبوعات ، کنگره (از جمله اعضای حزب خود) ، و حتی مقامات ارشد در دولت خودش هیچ خساستی به خرج نمی دهد. ترامپ یک هیولا از بدترین خصایص روسای جمهور گذشته است: خشم اندرو جکسون، تعصب میلارد فیلمور، بی کفایتی و کینه جیمز بوکانان، خودآرایی سازی تئودور روزولت، پارانویا، ناامنی و بی تفاوتی نسبت به قانون ریچارد نیکسون، و عدم کنترل بیل کلینتون که برایش ناهنجاری هایی را رقم زد.

 

2- بنیانگذاران قانون اساسی آمریکا می خواستند یک قوه مجریه مستقل ایجاد کنند ، اما آنها نمی خواستند این نگرانی را ایجاد کنند که ایالات متحده جدید حکومت پادشاهی را به وجود بیاورد. جورج واشنگتن با اطمینان نخستین رئیس اجرایی بود.

کنترل رئیس جمهور بر منبر قلدر ، اجرای قانون فدرال ، و تأسیس امنیت ملی ، این دفتر (دفتر ریاست جمهوری) را به عنوان نیروی غالب در دولت آمریکا و خطری برای آزادی های مشروطه قرار داده است. ساختار انعطاف پذیر دفتر به این معناست که آن را تا حد زیادی توسط شخصی که آن را اشغال کرده است تعریف می شود یعنی شخصیت، شایستگی و مهارت های رهبری وی. روسای جمهور بزرگ ، مانند واشنگتن ، آبراهام لینکلن  و فرانکلین دی روزولت ، قدرت عاقلانه ای (هر چند بحث برانگیز) را به کار گرفتند تا ملت را از طریق بحران رهبری کنند. اما ریچارد نیکسون دفتر ریاست جمهوری را خدشه دار و به قانون اساسی و قوانین خیانت کرد ، در حالی که دیگران مانند اولیس اس. گرانت و وارن جی هاردینگ اجازه دادند که قوه مجریه درگیر در فساد و رسوایی شود. این پیش زمینه نگرانی های تقریباً هیستریک بود تا وقتی که ترامپ رئیس جمهور شد. در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ قول داد كه به روشهای غیرقانونی عمل كند؛ ابراز نگرش غیرمذهبی نسبت به آزادی بیان ، دین و مطبوعات. حمله به مهاجران و اقلیت ها. او حتی تحریک گر راهپیمایی ها بود. مردی که در تاریخ 20 ژانویه 2017 با سوگند قانون اساسی به "حفظ ، محافظت و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده" تنفیذ شد سوگند خود را بی احترام  کرد و تقریباً حتی خودش هم یقین داشت که از قدرت سوء استفاده کند. پیتر ونر ، مفسد جمهوریخواه در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: "بعید است که وی از هنجارها و آداب و رسوم و حتی قوانین و قانون اساسی آگاهی داشته باشد."

در دوره ترامپ دادگاه ها ، مطبوعات ، بوروکراسی ، جامعه مدنی و حتی کنگره در کنار هم به طور قاطعانه قانون را اجرا کردند.

دستور اولیه اجرایی ترامپ در مورد مهاجرت - ممنوعیت موقت ورود افراد از هفت کشور با اکثریت مسلمان که منبع آشکار فعالیت های تروریستی در داخل ایالات متحده نبودند - به طور گسترده نخستین گام وی به سمت اقتدارگرایی تلقی می شد. این ممنوعیت که هفت روز از زمان ریاست جمهوری وی صادر شده بود  به شکلی شفاف نوشته شد و به سختی در داخل قوه مجریه مورد آزمایش قرار گرفت. دولت به افراد مشمول آئین نامه ممنوعیت اطلاعیه ندادو این امر باعث شد تا در فرودگاه ها تبدیل به خوابگاه مهاجران شود.

 

3-تحقیقات درباره روس ها هنوز در حال انجام است. نحوه واکنش ها و کنش های ترامپ با دولت روسیه جدی ترین نمونه سوء رفتار احتمالی ریاست جمهوری از زمان واترگیت است. در تلاش برای تأثیرگذاری در تحقیقات مربوط به روسیه ، ترامپ دقیقاً مانند نیکسون عمل کرده است. وی به مقامات ارشد اطلاعاتی و اجرای قانون خود فشار آورده است تا به پاک کردن نام وی کمک کند و بازپرس اصلی رهبر ، مدیر FBI جیمز کامی را اخراج کرد. برخلاف نیکسون ، ترامپ نیز تقریباً به همه کسانی که در تحقیقات درباره وی دخیل هستند ، علناً حمله کرد.

ترامپ به همه حمله می کند حتی کسانی که در مواقع بحرانی به او کمک می کنند. اکنون ابهامات زیادی در طول دوران ریاست جمهوری ترامپ وجود دارد که هیچکدام به طور واضح مشخص نیست.

 

4-ناهنجاری رفتاری. این چیزی است که بارها از ترامپ دیده ایم. او حتی ناهنجاری های رفتاری خود را قبول نمی کند و زیر بار آنها نمی رود و نمی خواهد بپذیرد به عنوان یک رئیس جمهور رفتار قابل تحملی ندارد. او حتی به هم پیمانان خود هم احترام نمی گذارد.

 

5-در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری  ترامپ نام های مستعار تحقیرآمیز به رقیبان خود داد. هیلاری کلینتون "کج هیلاری" بود. تد کروز "لاین" تد بود. و مارکو روبیو "مارکو کوچک" بود. طعنه های ترامپ از مرزهای دکوراسیون مبارزات انتخاباتی فراتر رفت . رفتارهای او در این مواقع خارج از چارچوب ها و پروتکل های سیاسی قلمداد می شود.

 

6-شکل گرفتن آداب و رسوم روابط غیرنظامی و نظامی از جمله بدترین اتفاقات دوران ریاست جمهوری ترامپ بود. وی کوشیده است تا از تحسین عمومی ارتش نسبت به خودش برای حمایت از سیاست های خود ، مانند امضای دستورالعمل اولیه خود در مورد مهاجرت در تالار قهرمانان پنتاگون و ارائه سخنرانی های سیاسی در مقابل مخاطبان ارتش ، بهره ببرد. او حتی از سربازان خواسته است كه برخلاف آیین نامه ها و آداب و رسوم ممنوعیت از لابی ، با هدف حمایت از سیاست های خود با اعضای كنگره تماس بگیرند. فیلیپ کارتر از مرکز امنیت جدید آمریکایی برای اسلیت نوشت: اگر نگرش ترامپ نسبت به ارتش و قدرت نظامی آمریکا تغییر نکند  وی آسیب بزرگی به آن وارد خواهد کرد.

 

7-ترامپ نگرش توام با خصم و دشمن تراشی با رسانه های جمعی آمریکا برقرارکرد و هرگز نتوانست به خوبی با رسانه ها ارتباط برقرار کند. رسانه ها نیز وجهه کاخ سفید را مخدوش کردند و این باعث لطمه شدیدی به اعتبار ریاست جمهوری آمریکا در رسانه ها شد.

 

8- اعتماد شهروندان به موسسات آمریکایی مدتی رو به افول گذاشت و این یکی از دلایلی است که دونالد ترامپ انتخاب شد، انتخابی که شهروندان متوجه شدند برای حل مشکلشان نادرست بوده است. حمله او به این مؤسسات و واکنش های خصمانه به حمله وی ، اعتماد به نفس عمومی را کاهش داده و حل و فصل اختلافات اجتماعی و سیاسی را سخت تر می کند. سقوط موسسات مالی،  آشفتگی در انسجام اجتماعی در بین شهروندان را منعکس می کند. کاس سانستین کارشناس سیاسی آمریکایی ها در کتاب خود نشر عمومی اظهار تاسف کرد و نوشت : اعضای یک جامعه دموکراتیک اگر قادر به درک نظرات هموطنان خود نباشند، اگر به  خبرهای دروغین  اعتقاد داشته باشند و یا اگر همدیگر را دشمن خود بدانند جنگ درونی شکل میگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها