یک علی رستگار برای هر جمعی کافی است که سکوتش را با قهقهه و خنده طاق بزند؛ اما وقتی دبیر گروه به اختتامیه جایزه جلال رفته و دوست و همکار دیگری که پای ثابت کل‌کل‌های هر روزه است، مسافر بلاد همسایه باشد، دیگر کار زیادی از شوخی‌های رستگار ساخته نیست بخصوص که این شوخی‌ها عمدتا ریز و باریک عرضه می‌شوند و هر کسی شاید درکی از آنها نداشته باشد مگر این که زمانی طولانی در جام‌جم زیسته باشد و آدم‌های قدیم و جدیدش را بشناسد.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۶۳

وقتی یکی و فقط یکی از اعضای گروه فرهنگی در تحریریه حضور نداشته باشد، صدای ضربه‌های روی کیبورد جای شوخی‌های هر روزه را می‌گیرد، چه برسد به این که گروه با غیبت دو همکار روبه‌رو باشد. در چنین شرایطی چقدر شوخی و اشاره و نظر و حرفی نیست برای نوشتن در این ستون اما مطلب خواندنی تا بخواهید هست.
مثلا در صفحه 9 یعنی همین صفحه‌ای که پیش رو دارید، به بهانه حرف‌های مسعود جعفری جوزانی درباره ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما، گزارشی داریم از سرمایه‌سالاری در تولید آثار هنری از سینما گرفته تا تئاتر.
صفحه 10 را محمدصادق علیزاده تدارک دیده است، قبل از این که به مراسم اختتامیه جایزه جلال برود. سال‌ها حتی اگر در مطبوعات کار کرده باشید بعید است همکاری با چنین دبیری را تجربه کرده باشید؛ دبیری که گزارش می‌نویسد، در نشست‌های خبری حاضر می‌شود و حسابی دست به قلم است و فعال.
از مدح علیزاده که بگذریم لازم است بگوییم گزارش آقای دبیر درباره زندگی و زمانه سردار علی فضلی است که این روزها را در بستر بیماری سپری می‌کند و ما شاید به اندازه کافی درباره‌اش ندانیم.
صفحه 11 را به تولد ناصر طهماسب اختصاص داده‌ایم؛ دوبلور پیشکسوت و یکی از هنرمندان عصر طلایی دوبله در ایران. طهماسب را علاقه مندان آثار سینمایی با فیلم‌های ماندگار سینمای جهان به یاد دارند؛ با حرف‌زدن به جای جک نیکلسون در فیلم‌های مختلف از جمله فیلم‌های دیوانه از قفس پرید، تلألو یا درخشش و همین طور به جای کوین اسپیسی که آخرین بارش بر می‌گردد به سریال خانه پوشالی.
درباره طهماسب و دوبله‌های درخشانش، ساناز قنبری با ناصر ممدوح دوست و همکار قدیمی‌ او گفت‌وگو کرده است.
صفحه 12 که روزهای یکشنبه معمولا به سینمای جهان اختصاص دارد، این بار سراغ یک ستاره متفاوت در بالیوود رفته است. این ستاره کسی نیست جز آیوشمن کورانا که نه پدر و مادرش ستاره بوده‌اند و نه خودش شبیه دیگر ستاره‌های سینمای هند است. او موانع زیادی را پشت سر گذاشته تا در بالیوود به اسم و رسمی رسیده و معمولا هم نقش آدم‌های معمولی را بازی کرده است. این مطلب خواندنی را کیکاووس زیاری از تایمز آو ایندیا ترجمه و آماده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها