عبدا... علیخانی، تهیه‌کننده پیشکسوت، درباه علت معرفی نشدن چهره‌های جدید و ستاره به سینما و عواقب این جریان توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۲۱۷۸۰۱

او درباره علت معرفی نشدن چهره‌های جدید و ستاره به سینما و خطر ناشی از این جریان که به پیری سینما در جامعه‌ای جوان ختم می‌شود، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر سینمای ما از نظر تعداد ستاره غنی نیست و سن کسانی که حضور دارند، بالاست که این نیاز بیش از هر زمان قابل احساس و قابل درک است.
این تهیه‌کننده گفت: نبود قصه خوب و قهرمان طی سال‌های اخیر باعث شده که حتی بازیگران و ستاره‌های ما به‌خوبی دیده نشوند، چنانچه با بررسی دقیق متوجه می‌شوید در طول سال اگر چند فیلم در اکران داشته باشند شاید یکی از آنها به موفقیت در گیشه و جذب مخاطب برسد.
علیخانی گفت: مهم‌ترین دستاورد منفی این جریان کم شدن مخاطب سینماست، چون در شرایط سخت اقتصاد کنونی آنها نمی‌خواهند هزینه و وقت‌شان برای دیدن فیلم‌هایی بدون جذابیت صرف شود.
محسن محسنی‌نسب، کارگردان سینما هم درباره علت استفاده از بازیگران تکراری و معرفی نشدن چهره‌های مستعد در سینمای ایران و عواقب منفی این موضوع گفت: این اتفاق باعث شده چرخه سینمای ایران به ناکجاآباد برود تا جایی که وزیر ارشاد هم اعلام کرد ۸۸ درصد مردم به سینما نرفته‌اند و ما هم با استناد به صحبت‌های وزیر به دلایل آن اشاره می‌کنیم.
او افزود: پنج بازیگر در سینما حضور دارند که دستمزد‌های نجومی می‌گیرند و اگر یکی از آنها در فیلمی نباشد، شانس اکران وجود ندارد. متاسفانه 80 درصد بودجه‌های یک اثر به همین تعداد می‌رسد و سایر بودجه بین عوامل و مسائل تولید تقسیم خواهد شد، آیا این عدالت است؟!
محسنی‌نسب گفت: محمدرضا گلزار هنوز نقش یک پسر مجرد را ایفا می‌کند! در صورتی که طبق فرهنگ ما و در دنیای واقعی باید نوه داشته باشد، سینمای پیر و بی‌رمق ما نتیجه این نمونه کارهاست. چرا به شعور مخاطب توهین می‌کنید و راه جوان‌های پرشور و مستعد برای ورود به سینما را
بسته‌اید؟! برای رسیدن به سینمای پویا و خلاق این راه را باز کنید.
این تهیه‌کننده گفت: این موضوع باعث شده فیلم‌ها ضعیف‌تر و فقیرتر شوند، چون همه چیز برای دو بازیگر اصلی آن فیلم در نظر گرفته شده و بدتر این‌که قصه نیز بر مبنای دیالوگ آنها نوشته می‌شود، این یعنی سقوط کیفیت فنی و محتوایی سینما.
محسنی‌نسب گفت: مافیای اکران بحث پروپاگاندای خبری را به نفع همان بازیگران خاص راه می‌اندازند تا با موضوعات سخیف، فیلمنامه‌ای با نام کمدی ساخته و به خورد مخاطب بدهند و دیگر رنگ کمدی فاخر که به شخصه علاقه‌مند آن هستم، کمرنگ شود. او ادامه داد: متاسفانه این بازیگرانی که بزرگ‌شان کرده‌اند به‌جایی رسیده‌اند که حتی باید وضعیت خوراک و جای خواب‌شان با دیگر عوامل فیلم فرق کند و بدتر این‌که در فیلمنامه و اصل فیلم دخالت، اظهار نظر و پیشنهاد مستقیم می‌کنند و بدتر این‌‌که در اکثر مواقع حرف‌شان به کرسی می‌نشیند؛ این بازیگران روشنفکر نیستند، اما ادای روشنفکر‌ها را در می‌آورند و در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور اظهارنظر می‌کنند؛ دوستانی که فرهنگ منفی پوشش لباس و حجاب را در جامعه ترویج می‌کنند.
این تهیه‌کننده گفت: برای من جالب است هفته سیامک شایقی و بزرگداشت مجید قاری‌زاده برگزار می‌شود، اما مدیر فارابی از تفکر این اشخاص مجرب در پیشبرد اهداف و سیاست‌های خود بهره نمی‌گیرد و باعث انزوا و گوشه‌گیری آنها شده و از اشخاص دیگری استفاده می‌کند! می‌خواهم بگویم سینما درگیر مدیرانی با نداشتن سابقه فرهنگی و سینمایی موثر شده و خدا را شاکرم که وزیر می‌داند با مدیریت این افراد، بودجه‌ها صرف ابتذال می‌شود و ۸۸ درصد مردمی که باید به سینما بروند طرد شده و خوراکی برایشان تولید نمی‌شود. آقای وزیر لطفا مدیران بدون سابقه فرهنگی و سینمایی را حذف کنید.
محسنی‌نسب گفت: همه این اتفاقات منفی از سوی این مدیران سر می‌زند که دانسته یا ندانسته جولانگاهی برای مافیای سینما با خروجی عواقب منفی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به وجود آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها