رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین تشریح کرد؛

واقعیت صفر شدن صادرات نفت ایران

یکی از فرماندهان سابق سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها از تهدید به صادرات صفر نفت بیشتر جنگ روانی و فرافکنی را دنبال می‌کنند اظهار کرد: اگر واقعاً آنها قصد چنین عملیات انتحاری را داشته باشند باید بدانند که تمام پایگاه‌های نظامی آن‌ها در منطقه مورد هدف مقاومت قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۸۴
تهدید به صادرات صفر نفت جنگ روانی آمریکایی‌هاست / پاسخ به ماجراجوی نفتی با هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا

حسین کنعانی‌مقدم رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با در خصوص تهدید ایالات‌متحده برای به صفر رساندن تولید نفت ایران اظهار کرد: شاید یکی از آرزوهای دیرینه ملت ایران وابسته نبودن اقتصاد به نفت نباشد تا بتواند از نفت به‌عنوان یک کالای باارزش افزوده بالا در تولید داخلی استفاده کند و محصول آن را صادر کنند.

کنعانی‌مقدم بابیان اینکه به نظر می‌رسد تهدید آمریکا در خصوص به صفر رساندن تولید نفت عملاً به نفع اقتصاد ایران خواهد بود و عملاً وابستگی دولت ما به نفت کمتر می‌شود اظهار کرد: درعین‌حال آمریکا هم قادر به این اقدام نیست چون اگر بناست از خلیج‌فارس نفتی عبور کند یا باید برای همه باشد و یا برای هیچ‌کس و این حرفی است که رئیس‌جمهور و دیگر مسئولین گفته‌اند.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: هرچند آمریکایی‌ها به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند و بیشتر جنگ روانی و فرافکنی را دنبال می‌کنند اما اگر واقعاً قصد چنین عملیات انتحاری را داشته باشند باید بدانند که تمام پایگاه‌های نظامی آن‌ها در منطقه مورد هدف مقاومت قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است آمریکایی‌ها تااندازه‌ای بتوانند مانع از عبور کشتی‌های خارجی شوند که نفت ایران را حمل می‌کنند ادامه داد: ممکن است آن‌ها از طریق فشارهای مختلف یا حتی راهزنی مانند دزدان دریایی جلوی کشتی‌هایی که به سمت ایران می‌روند را بگیرند و آن‌ها را مورد قرار بدهند ولی قاعدتاً باید تبعات این کار را هم بپذیرند که درنتیجه آن ممکن است همین اتفاق برای نفت‌کش‌های که برای آمریکا یا برای کشورهای هم‌پیمان آن‌ها خصوصاً اروپایی‌‌ها نفت حمل می‌کنند اتفاق افتد.

کنعانی‌مقدم در ادامه اظهار کرد: نکته مهمی که در موضوع بسته شدن تنگه هرمز و خلیج‌فارس وجود دارد این است که الآن تنگه هرمز و خطوط مواصلاتی آن در کنترل ماست بااین‌حال ما به دنبال بستن آن نیستیم بلکه کنترل آن را دنبال می‌کنیم یعنی کشورهای که دوست و هم‌پیمان هستند می‌توانند عبور کنند و از عبور آن‌هایی که متخاصم هستند جلوگیری می‌کنیم یا اخطار می‌دهیم که عبور نکنند.

وی در پایان بابیان اینکه ایران دست برتر را در خلیج‌فارس در اختیار دارد خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها اقدام ماجراجویانه‌ای انجام دهند کشورهای عربی که تمام اقتصاد آن‌ها وابسته به نفت از این موضوع متضرر می‌شوند چون اگر نتوانند نفت صادر کنند عملاً با شکست مواجه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها