مصطفی رحماندوست از مهدی آذریزدی می‌گوید

مردی بسیط و پاکدل

دوره هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به همت مصطفی رحماندوست و محمد میرکیانی بازنویسی است. رحماندوست به جام جم می‌گوید که خودش این پیشنهاد را به آذریزدی داده است اما اسمش را بازنویسی نمی‌گذارد. او تاکید می‌کند: اسکلت قصه‌ها، حجم آنها، ساختارشان و هیچ چیز دیگری عوض نشده جز این‌که من زیر نظر خود استاد آذریزدی برخی کلمات دشوار و قدیمی را که شاید بچه‌ها براحتی با آنها ارتباط برقرار نمی‌کردند عوض کردم و کمی هم در علامت‌گذاری و ویرایش سجاوندی برای این‌که خواندن قصه‌ها راحت‌تر شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۴۴

رحماندوست خوشحال است که با همکاری میرکیانی و تلاش آنها، این کار در زمان حیات پیرمرد قصهگو به نتیجه رسیده بود و یکی دو جلد از تصحیح این مجموعه در زمان حیات آذریزدی منتشر شده بود.

آن طور که رحماندوست میگوید، استاد قصهگو آرزوی دیگری هم داشت، یکی چاپ آثارش به همراه تصاویر رنگی که این یکی هم برآورده شد اما وقتی استاد دیگر در قید حیات نبود.

آذریزدی نه دانشگاه رفته بود و نه دوره دیده بود اما آنچه به اعتقاد رحماندوست باعث موفقیت و ماندگاریاش شده، روحیاتش بود و مطالعاتش. این نویسنده، قصهگو را با واژههایی چون بسیط و پاکدل توصیف میکند و همین ویژگیها را مهمترین دلیل موفقیت او میداند و اینکه کارش برکت داشته هنوز هم تجدید چاپ میشود و برخی برای بازنویسی متون قدیمی از آن بهره میگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها