معاون بازاریابی و فروش کرمان موتور اعلام کرد:

مشکلی در تامین قطعات برای تولید نداریم / احتمال گرانی مجدد محصولات داخلی ضعیف است

معاون بازاریابی و فروش کرمان موتور گفت: مشکلی در تامین قطعات برای تولید نداریم.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۶۱
مشکلی در تامین قطعات برای تولید نداریم / احتمال گرانی مجدد محصولات داخلی ضعیف است

به گزارش جام جم آنلاین، حسن اکبری، معاون بازاریابی و فروش کرمان موتور ضمن اشاره به سهم افزایش هزینه‌های تولید طی ماه‌های اخیر گفت: بطور کلی نوسان‌های اخیر نرخ ارز در کنار برخی افزایش هزینه‌های دیگر مثل دستمزد و ... زمینه افزایش 20 درصدی هزینه تولید را برای خودروسازان فراهم کرده از این رو تولید کنندگان برای جبران این هزینه‌ها، قیمت‌ محصولاتشان را به گونه‌ای افزایش می‌دهند که بتوانند هزینه‌های جدید را تامین کنند.

اکبری در ادامه افزود: متأسفانه این دید اشتباه در میان برخی خریداران وجود دارد که افزایش قیمت خودرو به معنای منافع اقتصادی بالاتر تولیدکنندگان است، درحالی‌که در شرایط فعلی تمامی تولیدکنندگان خودرو به دنبال مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت محصولاتشان در بازار فعلی هستند؛ بنابراین کرمان موتور هم از این قاعده مستثنا نیست.

معاون بازاریابی و فروش این خودروسازی درباره سهم استفاده از قطعات داخلی در محصولات کرمان موتور تاکید کرد: براساس سیاست‌های کلان مجموعه اکنون در تلاش هستیم روند استفاده از قطعات داخلی را در محصولات تولیدی تا مرز تعیین‌شده وزارت صنعت یعنی 40 درصد برسانیم به این دلیل که قطعاً با این سیاست، نه‌تنها از قطعه سازان داخلی حمایت می‌کنیم؛ بلکه زمینه مدیریت و کنترل قیمت محصولات نهایی را هم فراهم کرده‌ایم.

این مقام مسئول معتقد است سیاست‌های اخیر آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای تأثیری در آینده قیمتی محصولات تولیدی این خودروسازی نخواهد داشت به این دلیل که سیاست‌های ارزی دولت برای تأمین دلار موردنیاز تولیدکنندگان باقیمت 4200 تومان به‌گونه‌ای بوده که کمبودی در تأمین ارز نیست و تنها مابه‌التفاوت نرخ ارز قبل از یکسان‌سازی و قیمت فعلی تغییر داشته که در محصولات اعمال‌شده است.

وی با اشاره به قرارداد همکاری با هیوندایی کره جنوبی تاکید کرد: تغییر سیاست‌های آمریکا درباره ایران قطعاً در ادامه همکاری ایران با شرکت هیوندایی تأثیرگذار نیست به این دلیل که نوع قرارداد کرمان خودرو با شرکت هیوندایی به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که اگر آمریکا از برجام برود، هیوندایی از ایران نخواهد رفت و مشکلی برای ادامه تولید این محصول در بازار ایران نخواهیم داشت.

اکبری درباره تفاوت قیمت محصولات وارداتی و تولید داخل نیز با اشاره به تفاوت 25 درصدی محصولات خارجی نسبت به وارداتی به خبرنگار ما گفت: همان‌طور که قبلاً اشاره شد زمانی که خودرویی داخل کشور تولید می‌شود تفاوت قیمت محسوسی با نمونه‌های خارجی برای خریداران دارد. درعین‌حال که کیفیت و خدمات مشابه دریافت خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال برای خودروی النترا خریداران این تفاوت قیمتی را کاملاً تجربه کردند این‌گونه که وقتی نمونه خارجی این خودرو در مرز 200 میلیون تومان فروخته می‌شد محصول داخلی ایران در محدوده قیمتی 150 میلیون تومان عرضه شد.

وی سیاست اصلی این شرکت خودروسازی را حمایت از تولید داخل و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای کشور اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در مجموعه ارگ جدید بم نزدیک به 10 هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند و در آینده نزدیک با توجه به قراردادهای تولیدی تازه‌ای منعقد خواهد شد این رقم افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت، به این معنی که در منطقه بم اگر فردی جویای کار باشد قطعاً فرصت کاری برای وی مهیا خواهد شد.

اکبری صادرات محصولات تولید این شرکت به کشورهای همسایه را دستور کار سال جاری کرمان موتور دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه کیفیت محصولات داخلی سازی شده ایران از سوی شرکت هیوندایی کاملاً مورد تائید قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کشورهایی که به‌صورت مستقیم از شرکت مادر خرید ندارند. به‌عنوان بازار هدف محصولات ایرانی شناخته شوند اما نکته اصلی اینجاست که ابتدا برای تأمین بازار داخلی کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم و پس‌ازآن به دنبال صادرات محصولات به خارج از مرزها خواهیم بود.

وی با اشاره به ورود 4 مدل خودروی جدید در برندهای مختلف کرمان خودرو تاکید کرد: این خودروسازی درنظر دارد تا پایان سال 65 هزار دستگاه از انواع مدل‌ها را تولید و روانه بازار کند به این دلیل که از نظر اقتصادی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هیچ یک از مدل‌ها تولیدی زیر 50 هزار دستگاه نداشته باشند.

به گفته این مقام مسئول سیاست‌ خدمات پس از فروش این خودروسازی طی 5 یا 6 ماه آینده نتیجه اصلی خود را در بازار نشان خواهد داد به این دلیل که ارایه خدمات در محل انواع برندها به صورت معاونت‌های مجزا تدارک دیده شده و خریداران از این پس می‌توانند با اطمینان خاطر از دریافت خدمات با کیفیت مورد نیاز از محصولات تولیدی این خودروسازی استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها