گسترش استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش نظیر گوشی هوشمند و تبلت سبب شده قدرت بینایی بسیاری از ما تحت تاثیر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۹۸

برای نمونه بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد کودکان دچار نزدیک‌بینی در سال‌های اخیر به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. در این میان گجتی با نام آی‌کیو اینسایت (EyeQue Insight) می‌تواند فرآیند معاینه چشم و تشخیص شماره آن را ساده‌تر کند. برای استفاده از این ابزار کافی است ابتدا اپلیکیشن ویژه آن را روی گوشی خود باز کرده و سپس این گجت را روی صفحه‌نمایش آن قرار دهیم. اپلیکیشن آی‌کیو اینسایت دارای شخصیتی کارتونی است که فرآیند مذکور را بویژه برای کودکان جذاب‌تر می‌کند. همچنین با کمک این ابزار می‌توانید میزان کارایی عینک فعلی‌تان را نیز مورد ارزیابی قرار دهید. ارزیابی دو چشم با این گجت فقط سه‌دقیقه طول می‌کشد. همچنین داده‌های مربوط به هر معاینه روی سرور ابری این شرکت ذخیره می‌شود.

آب سالم در خانه

یک تیم آلمانی دستگاهی به نام میت (Mitte) طراحی کرده که می‌تواند آب پاک و سالم را براساس الگویی طبیعی برای خانواده‌ها فراهم کند. این دستگاه ابتدا با از بین بردن انواع میکروب و نیز زدودن مواد زایدی نظیر انواع نیترات‌ها آب را پاکسازی می‌کند. گفتنی است آب خروجی چند بار تمیزتر از خروجی فیلترهای خانگی تصفیه آب است. در گام بعد نیز مواد معدنی به آب اضافه می‌شود. این دستگاه مجهز به اپلیکیشنی است که امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای نمونه به‌راحتی می‌توان کیفیت آب و آمارهای مربوط به آن را مشاهده کرد. همچنین کاربر می‌تواند دمای مورد نظر را انتخاب کند و در نتیجه برای نمونه دیگر نیازی به استفاده از کتری برای تهیه چای نخواهد بود. گفتنی است این دستگاه و کارتریج‌های معدنی‌ساز آن 429 یورو قیمت دارد و طی چند ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تلسکوپ شگفت‌انگیز

آسمان شب طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. بیشتر این افراد با استفاده از تلسکوپ‌های آماتوری خود آسمان را بررسی می‌کنند، اما این تلسکوپ‌ها محدودیت‌های زیادی دارند و برخلاف تلسکوپ‌های بزرگ نمی‌توانند بسیاری از اجرام فضایی را نشان دهند. eVscope ابزار جدیدی است که صد برابر قوی‌تر از تلسکوپ‌های آماتوری معمولی است و می‌تواند تصاویری شفاف از آسمان را به ما نشان دهد. این تلسکوپ را می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند نیز کنترل کرد یا تصاویر گرفته شده را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. یکی از جذابیت‌های این دستگاه ایجاد امکان مشارکت در پروژه‌های علمی بزرگ است. کاربر در صورت تمایل می‌تواند موقعیت خود را اعلام و درخواست‌هایی از پژوهشگران دنیا برای ارسال تصویر از آسمان شهر خود دریافت کند. eVscope به دلیل وزن و حجم اندکی که دارد، می‌تواند به‌راحتی قابل حمل باشد.

کپسول، جایگزین سرور ابری

بسیاری از کاربران عکس‌های گرفته شده توسط گوشی یا دوربین خود را روی سرورهای ابری نظیر دراپ‌باکس یا گوگل‌درایو ذخیره می‌کنند، اما برخی کارشناسان نسبت به امنیت این خدمات هشدار می‌دهند. همچنین شیوه‌های معمول تهیه نسخه پشتیبان معمولا زمانبر است و پیدا کردن عکس مورد نظر از میان انبوه تصاویر نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. کپسول (Capsule) گجتی است که راه‌حلی برای این دو مساله ارائه می‌دهد. کافی است هارد اکسترنال یا کارت حافظه مورد نظر را به این دستگاه متصل کرده و وای‌فای گوشی یا دوربین را روشن کنید تا تصاویر موجود در حافظه گوشی یا دوربین به‌صورت خودکار به حافظه مورد نظر انتقال یابد. کپسول به دلیل برخورداری از الگوریتمی خاص می‌تواند به‌صورت خودکار آلبوم‌هایی براساس موقعیت، رویدادها و افراد حاضر در تصاویر بسازد. همچنین با استفاده از اینترنت از هر جایی از دنیا می‌توانید به محتویات کپسول دسترسی داشته باشید.

کوچک‌ترین پرینتر اندرویدی عکس

سال‌ها پیش دوربین‌های پولاروید به دلیل چاپ آنی عکس محبوبیت زیادی داشتند و در چند سال اخیر نیز چند شرکت معروف، دوربین‌های دیجیتالی با این ویژگی را به بازار عرضه کردند. در این میان یک تیم نوآور موفق به طراحی کوچک‌ترین پرینتر اندرویدی عکس شده که با اتصال آن به گوشی هوشمند می‌توان تصاویر گرفته شده را بلافاصله پرینت کرد. این پرینتر فاقد کارتریج بوده و در واقع رنگ‌های روی کاغذ با فناوری خاصی ظاهر می‌شود. همچنین اپلیکیشن ویژه این پرینتر امکان ساخت واقعیت افزوده را نیز به کاربر می‌دهد. در نتیجه به محض گرفتن دوربین گوشی روی عکس پرینت شده می‌توانیم فیلمی از لحظات عکاسی را مشاهده کنیم. این قابلیت می‌تواند برای ساخت پیام‌های تبریک برای دوستان یا اعضای خانواده بسیار کاربردی باشد. همچنین این اپلیکیشن امکاناتی نظیر فیلتر و نیز اضافه کردن متن و استیکر دلخواه به عکس موردنظر را نیز دارد.

نصب لامپ‌های رنگی بدون سیم

احتمالا شما هم لامپ‌های کوچک LED را در جاهای مختلف دیده‌اید. برخی افراد دوست دارند از این لامپ‌ها برای تزئین انواع ماکت، آکواریوم، دکوراسیون یا وسایل دیگر استفاده کنند، اما یکی از دردسرهای استفاده از این لامپ‌ها، اتصال آنها به سیم و نیز انجام محاسبات الکترونیکی برای تعیین مقاومت الکتریکی یا مواردی نظیر آن است. در این میان، یک تیم نوآور ژاپنی به راه‌حل جالبی برای این مشکل رسیده است. X-Base ابزاری است که به ما امکان داشتن لامپ‌های LED روشن را بدون هرگونه سیم می‌دهد. برای استفاده از این فناوری کافی است لامپ LED مورد نظر را مثلا روی یک اسباب بازی مشخص قرار دهیم و سپس آن را به سمت صفحه X-Base ببریم. این صفحه دارای رزونانس میدان مغناطیسی است و انرژی مورد نیاز برای روشن شدن لامپ را به‌صورت بی‌سیم فراهم می‌کند.

تبدیل زباله خانگی به بیوگاز

هر خانوار روزانه مقدار قابل توجهی زباله آلی یا همان زباله مربوط به موادغذایی تولید می‌کند. هوم بیوگاز (HomeBiogas) ابزاری نوآورانه است که می‌تواند این زباله را به بیوگاز و نیز کود تبدیل کند.

پس از نصب این دستگاه، کافی است زباله آلی خانگی را در آن بریزید. به محض ورود این زباله به دستگاه، باکتری‌ها وارد عمل شده و آن را تجزیه می‌کنند. این تجزیه موجب ایجاد بیوگاز می‌شود. با اتصال شلنگ ویژه‌ای که برای این دستگاه تعبیه شده به اجاق گاز خانگی می‌توان از بیوگاز تولیدی برای پخت و پز استفاده کرد و به‌این‌ترتیب می‌توان تا 3 ساعت از شعله حاصل از بیوگاز بهره برد.

همچنین باقیمانده ضایعات موجود در دستگاه نیز به کود آلی تبدیل می‌شود و می‌توان از آن برای گل و گیاه بهره گرفت. گفتنی است هوم بیوگاز محیطی بسته دارد و هیچ‌گونه حشره‌ای را به خود جذب نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها