به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، بحث و حتی اختلاف نظر درباره اینکه فناوری خودروهای نیمه خودکار و آنهایی که عملا به راننده نیاز ندارند بالا گرفته تا جایی که دامنه این مسأله به شرکت تسلا و تشکیلات زیر نظر ایلان ماسک هم رسیده است. برای درک بهتر این موضوع کمی به قبل باز می گردیم.
سال گذشته و کمی بعد از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد خودروهای ساخت شرکت تسلا به زودی به سطحی از فناوری مجهز می شوند که قابلیت حرکت به صورت خودران را خواهند داشت، رئیس بخش فناوری ناوبری خودکار این شرکت یعنی استرلینگ اندرسون از مقام خود استعفا کرد.
به نوشته وال استریت ژورنال، این مهندس عالی رتبه صنعت خودروسازی اعتقاد دارد نباید سلامت مشتریان را در خطر انداخت. این اظهار نظر نشان می دهد برخی از مهندسان شرکت تسلا تا چه حد درباره ایمنی خودروهای خودران تا چه حد نگران هستند.
منتقدان استراتژی تسلا در توسعه فناوری خودروهای خودران را ناکارآمد دانسته و معتقدند راهی که این شرکت در پیش گرفته ممکن است سلامت خریداران را در خطر بیندازد. در واقع آنها می گیوند که زیرساختارهای تسلا برای ساخت خودروهایی آن هم در چین سطحی مناسب و کارآمد نیست.
نکته اینجاست که طرح چنین انتقاداتی آن هم از سوی مهندسانی که در عالی ترین سطح اتخاذ تصمیمات فنی شرکت تسلا حضور داشته اند نشان از آینده نه چندان روشن و ایمن خودروهای خودران دارد.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد