رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تثبیت کانون‌های فرسایش بادی استان بوشهر از اولویت‌های طرح‌های بیابا‌ن‌زدایی است که در این راستا نهال‌کاری و مدیریت روان‌آب در 4 هزار هکتار از این کانون‌ها اجراء می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳۴

به گزارش تسنیم ، پرویز دانش‌پور اظهار داشت: 331 هزار هکتار بیابان در استان بوشهر وجود دارد که برای مقابله با بیابان‌زایی با همکاری مردم، اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز و طرح ترسیب کربن اجرا می‌شود.

وی، عرصه‌های بیابانی استان بوشهر را زمین‌های شور، تپه‌های ماسه‌ای و زمین‌های با پوشش کم و یا فاقد پوشش گیاهی دانست و تصریح کرد: استان بوشهر دارای 16 کانون بحران فرسایش بادی به مساحت 400 هزار هکتار دارد.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یکی از مهم ترین راه‌های مقابله با بیابان را توسعه فضای سبز و کشت نهال‌های جنگلی دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون 31 هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی استان بوشهر با نهال‌کاری، بوته کاری، مالچ پاشی و بذرکاری تثبیت شده است.

دانش‌پور از اجرای طرح‌های نهال‌کاری و مدیریت روان آب در کانون فرسایش بادی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد:تثبیت کانونهای فرسایش بادی استان بوشهر از اولویت‌های طرح‌های بیابا‌ن‌زدایی است که در این راستا نهال‌کاری و مدیریت روان‌آب در 4 هزار هکتار از این کانون‌ها اجراء می‌شود. دانش‌پور با اشاره به اینکه وسیع‌ترین عرصه‌های منابع طبیعی استان شامل مراتع است گفت: استان بوشهر دارای یک میلیون و 260 هزار هکتار مرتع است که یک درصد آن مرتع خوب، 31 درصد مرتع متوسط و 68 درصد مرتع ضعیف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها