همایش «اقتصاد مقاومتی؛ تولید واشتغال» شفت درحالی برگزار شد که رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان به افزایش 30درصدی تولید استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: محور توسعه استان صنعت است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۰۰

به گزارش مهر همایش «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با حضور علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، فرماندارشفت و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی واصناف، بازاریان، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و تجاری برگزار شد.

فعالیت 100 هزار واحد صنفی در گیلان

علی منتظری در این همایش با اشاره به فعالیت 100هزار واحد صنفی در گیلان، اظهار کرد: 120 هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه براساس تعاریف اشتغال این واحدها در ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت با 320 تا 330 هزار نفر به صورت مستقیم ارتباط کاری دارد، افزود: اگر خانواده های این افراد نیز به آنها اضافه شوند حدود یک سوم جمعیت استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت فعال هستند.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به نقش غیر قابل انکار این حوزه در موضوعات مهم کشور اشاره کرد و گفت : بسیاری از عرصه ها بدون حضور این حوزه غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری هم اندیشی با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد اشتغال و تولید موثر است، خاطرنشان کرد: به همین منظور حضور در عرصه های مهم سیاسی کشور نیز می تواند گامی مثبت در این زمینه بردارد.منتظری با بیان اینکه اقدامات بسیاری طی سال های گذشته در حوزه صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، تصریح کرد: این اقدامات تنها برای دولت نبوده بلکه به اصل نظام مربوط می شود.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه به وجود مشکل در حوزه اقتصادی کشور اشاره و تأکید کرد: نبود رونق در فعالیت های اقتصادی، رکود و وجود موانع در مسیر تولید از جمله مشکلاتی است که در حال حاضر در زمینه اقتصادی کشور با آن رو به رو هستیم.

وجود مشکل در 50 درصد از واحدهای تولیدی گیلان

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با حرف رفع نمی شوند بلکه باید عملیاتی وارد میدان شد، افزود: طی سال های متمادی انباشت مشکلات در حوزه اقتصادی سبب شده که این مشکلات امروز تنها در سایه داشتن یک برنامه مدون و دقیق قابل حل باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهکار مناسب برای برون رفت از این مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته جلسات متعددی در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل که به واسطه آن حدود 28 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی حل شد.منتظری با بیان اینکه متاسفانه بیش از50 درصد از واحدهای تولیدی ما دارای مشکلاتی هستند که با توجه به وجود برخی قوانین قابل حل نیستند، تصریح کرد: البته مشکلات این واحدها شناسایی شده که امیدواریم با برنامه ریزی رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها