کارگردان «فروشنده»:

به احترام «افخمی» و «هفت» تمام قد می ایستم

کارگردان فیلم «فروشنده» نوشت: ممکن است اختلاف دیدگاه‌های زیادی با هم داشته باشیم اما به احترام صداقت، صراحت و شجاعتش در برنامه هفت تمام قد می‌ایستم و دعایش می‌کنم و امیدوارم با کمک مدیران تلویزیون، هفت با همان نگاه و تیم سابق و آقای افخمی دوباره بدرخشد!
کد خبر: ۱۰۲۰۹۶۵
به احترام «افخمی» و «هفت» تمام قد می ایستم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سینماپرس، «محسن مقصودی» مجری برنامه «تا ثریا» و کارگردان مستند «فروشنده» در مطلبی نوشته است: درست در روزهای آخر ثبت نام انتخابات که همه حواس ها و خبرها متوجه آمدن یا نیامدن کاندیداها بود، یک خبر مهم در حوزه فرهنگی آمد و رفت! بدون کمترین واکنش و سوالی! اعلام شد، تیم برنامه هفت تغییرکرده و بعد از انتخابات هفت با تیم جدیدی شروع به کار می کند! آنطور که افخمی بعد از این خبر توضیح داده می خواسته به سراغ فیلم سازی برود، که نهایتا با خوبی و خوشی تصمیم هر دو طرف بر تغییر تیم برنامه بوده است.

او در ادامه می افزاید: حقیر صرفنظر از اینکه از طریق قاب تلویزیون، برنامه سازی و اجرا کرده و می کنم و همین جایگاه بنده را در اظهار نظر در خصوص برنامه ها محتاط می کند اما این بار به عنوان یک مخاطب و صرفا به عنوان یک مخاطب می خواهم از هفت افخمی دفاع کنم و از مدیران محترم تلویزیون و افخمی می خواهم که در تصمیم مشترک شان دوباره تأمل کنند. در این چند سال تقریبا جزو مشتری های دائمی برنامه هفت بودم. هم "هفت جیرانی" هم "هفت گبرلو" و هم "هفت افخمی" و در هر سه دوره از این برنامه نکات خوبی یادگرفته ام. اما در یک جمله "هفت جیرانی" را لیبرال، "هفت گبرلو" را محافظه کار و هفت افخمی را "صاحب تفکر و در مسیر انقلاب" می‌دانم، نه اینکه به آن انتقادی نداشته باشم اما هفت افخمی پر از ایده و انگیزه و خواهان تحول در سینمای راکد و روشنفکر زده ی ایران بود. در حوزه فرهنگ، محافظه کارانِ غیرانقلابی در عمل همیشه در خدمت لیبرال ها بوده اند و در برنامه هفت هم همین بوده است. هفت افخمی صاحب تفکر بود و تکلیفش با خودش و مخاطب مشخص بود. فکر می کنم، اساسا برنامه های تخصصی تلویزیون نباید بی طرف باشند. پزِ بی طرف بودن در برنامه هایی که قرار است از معضلات و مسائل کشور و راهکارهای عبور از آن بگویند، پز مسخره ای است که غربی ها به اهالی رسانه های ما القا کرده اند و البته خود آنها به هیچ وجه به آن عمل نمی کنند! برای اثبات این ادعا شما به همین بی بی سی و من و تو و سی ان ان و... نگاه کنید، اتفاقا بر روی "حرف باطل" خود آن چنان مصرند که مخاطب خنده اش می گیرد و خنده دارتر اینکه آنها به ما یاد می دهند که در رسانه باید بی طرف باشید و از "حرف حق" خود دفاع نکنید و بی جهت باشید. هفت افخمی بدون تردید با روشنگری های شجاعانه و به موقعش نتایج سیمرغ های جشنواره اخیر را تغییر داد و در بهت همگان "ماجرای نیمروزی" که در هیچ بخشی از هیات داوران سیمرغ نگرفته بود، به ناچار از مدیران جشنواره و نه از داوران، سیمرغ "بهترین فیلم"را گرفت و سینمای ایران در مقابل این فیلم خوب و کم نظیر تعظیم کرد! این مهمترین کار افخمی بود که حقیقتا شایسته تقدیر بود. این همه تاثیرگذاری در سینمایی که بعضا با سوژه ها و فیلم نامه های اجاره ای و سفارشی از آن سوی مرزها تغذیه می شود و ژانر نکبت و خیانت را ترویج می کند جای تقدیر دارد و حالا من نمی دانم که افخمی خسته شده است یا خسته اش کرده اند، اما از او و مدیران تلویزیون می خواهم که دوباره بایستند و کم نیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها