نمایش تازه ترامپ برای چین +نمودار

با تصمیمات جدید ترامپ در امر حمل و نقل و دریافت بالای گمرک، چین دومین و بزرگترین کشور صادرات در جهان بعد از آمریکا دستخوش تغیرات به خصوص در بازار شده است به طوری که بازار چین برای اولین بار شاهد افت شدید اقتصادی بوده و این افت شدید با یک افزایش ارامی در حال حاضر روبه رو است.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۱۷
نمایش تازه ترامپ برای چین +نمودار

به گزارش جام جم آنلاین، بازار چین به مراتب دستخوش تغیرات مهمی بوده:
1. قیمت یوان در یک چرخش کاهش قیمت در مدت 3 ماه است.
2. میزان سهام شانگ ها به صورت ثابت نزدیک به قیمت قبلی خود قرار دارد.
3. اوراق قرضه چین بعد از 11 سال با بیشترین تعداد به فروش رفت.

تمامی اتفاقات فوق ناشی از تغییرات شدید حاکم بر بازار های بین المللی اعمالی دونالد ترامپ است که به همین موجب ارزش سهام چین شکسته شده و اوراق قرضه طی یک مزایده به فروش رفت و به نظر می رسد نگرانی ها در خصوص این کشور تا حدودی برطرف شده است.

به یک علت اقتصاد به صورت «ایسنا» در نمودار بدون تغییر نمایش داده می شود و بانک مرکزی چین برای ثبات هزینه ها در بازار، جلوگیری از تورم و برای دفاع از ارزش پولی یوان، اجازه گران شدن محصولات کشورش را به دلالان نداده و همچنین از ورود محصولات مرتبط با دلار جلوگیری به عمل آورد.یکی دیگر از کلید های موفقیت چین در روی کار امدن نسل جدید و سقوط نسل کمونیستی باید اشاره کرد.

ترامپ برای جلوگیری از ورود کالاهای چینی خط و نشانی برای ترساندن ، تهدید و اعلام جنگ در صورت عدم همکاری به وی اعلام کرده این کشور باید هرچه سریع تر صادرات خود به امریکا را متوقف سازد.با این وجود بازار چین با سقوط و رشدی دوباره باز هم باید شاهد سقوط دردناک دیگری در حوزه اقتصاد خود باشد.

با وجود توضیحات کامل آمریکا در خصوص تجارت خود با کشورها، اما با این حال سرمایه گذاران هنوز هم از افت ناگهانی بازار اقتصاد چین نگران هستند.

هر اندازه بانک مرکزی چین تلاش های خود را برای مهار نمودن تورم در حال شکل صورت دهد اما باز قیمت یوان ارزش خود را در مقابل افزایش قیمت دلار از دست خواهد داد. برعکس یوان، بازار سهام شانگ های به هیچ عنوان سقوط ناگهانی نخواهد داشت.

رشد بی سابقه صادرات چین در سال 2014 به کشورهای دیگر پل صادراتی این چند ساله را شکست و اوراق قرضه در ماه گذشته با یک جهش رو به بالا نسبت به سال 2010 روبه رو بوده است.

بازار چین به عنوان قطب تجارت جهانی خطر بزرگی برای آمریکا به حساب می اید و با هر ضربه در بازار اقتصاد کشورهای اسیایی به موجب کاهش شدید، به نفع دلار آمریکا و ضرر بزرگی برای چین است.

منبع: بلومبرگ

مترجم: مهدیه آخوندزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
قیمت اجناس چینی اینقدر پایین است كه ترامپ سهله...بابا و بابا بزرگ ترامپ هم بیایند نمیتوانند جلوی اجناس چینی را بگیرند..!!!!

نیازمندی ها