جام جم آنلاین - آرشیو

کمک رسانی هوایی اقدام فریبکارانه آمریکایی‌ها

کمک رسانی هوایی اقدام فریبکارانه آمریکایی‌ها

غربی‌ها برای کاهش احساسات جهانی و ترمیم چهره خود رویکرد کمک رسانی به غزه از طریق هوا را در دستور کار قرار داده‌اند که البته اقدامی فریبکارانه است و به هیچ عنوان نمی‌تواند سرپوشی بر حمایت تسلیحاتی آن‌ها از رژیم صهیونیستی باشد. این درحالی است که آن‌ها علاقمند نیستند که کشور‌های اسلامی در حمایت از غزه حرکتی را آغاز کنند، چراکه می‌دانند پیوند کشور‌های اسلامی می‌تواند، نهضت تازه‌ای را ایجاد کند. 

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان‌رمضان»

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان‌رمضان»

این روز‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها موضوع آتش بس تا پیش از ماه مبارک رمضان را دنبال می‌کنند. در واقع رژیم صهیونیستی از طوفان رمضان بیش از طوفان الاقصی در وحشت است و آمریکایی‌ها نیز برای جلوگیری از جوش و خروش همگانی مردم فلسطین به دنبال ایجاد آتش بس موقت هستند.

غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

این روز‌ها حملات رژیم صهیونیستی به رفح افزایش یافته است و نشان می‌دهد که غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است. برای نمونه جو‌ بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف پیروزی در انتخابات و کسب پشتیبانی لابی صهیونیست‌ها به کشتار مردم غزه چراغ سبز نشان داده است.

‌سکوت جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در رفح

‌سکوت جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در رفح

جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه در چارچوب طرح مشترک آمریکا اسرائیل برای نابودی غزه قابل تجزیه و تحلیل است. با توجه به گذشت ۱۲۹ روز از عملیات طوفان‌الاقصی در این مدت رژیم صهیونیستی به کشتار و کوچ اجباری مردم غزه پرداخته و شمار شهدای غزه نیز از ۲۸ هزار نفر فراتر رفته است.

تشدید اختلافات در بین سران رژیم صهیونیستی

تشدید اختلافات در بین سران رژیم صهیونیستی

مقاومت فلسطین پیشنهادات و طرح‌های غیر قابل اجرای اروپایی‌ها را در خصوص آتش‌بس نخواهد پذیرفت، چراکه نیرو‌های مقاومت دست برتر را دارند و شرایط داخلی رژیم صهیونیستی نیز بشدت شکننده است. برای نمونه اعتراضات هر روزه ساکنان سرزمین‌های اشغالی حکم تابلویی را دارد که واقعیت‌های پنهان رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش شکاف داخلی را به تصویر کشیده است.

نشانه‌های انفعال آمریکا و اسرائیل در  برابر جبهه مقاومت

نشانه‌های انفعال آمریکا و اسرائیل در برابر جبهه مقاومت

سفر‌های مستمر مقامات آمریکایی به عربستان، قطر و فلسطین اشغالی نشان دهنده این است که آن‌ها احساس نگرانی می‌کنند که شرایط منطقه به سمت و سویی حرکت می‌کند که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست، برنامه سفر مقامات فرانسوی به منطقه نیز نشانه دیگری است که انفعال آمریکا و رژیم صهیونیستی را در مقابل جبهه مقاومت تایید می‌کند. 

تلاش برای تغییر شطرنج نظامی منطقه

تلاش برای تغییر شطرنج نظامی منطقه

 آمریکا و انگلیس برای تغییر شطرنج نظامی منطقه اقدام به بمباران گسترده علیه عراق، سوریه و یمن کرده‌اند که این رویکرد نشان می‌دهد، منطقه به سمت گسترش جنگ و تقابل بین محور مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حرکت است. این رویکرد خطرناک، اما سبب ایجاد بحران گسترده در منطقه خواهد شد.

 دام صهیونیست‌ها برای باز کردن پای آمریکا به جنگ

 دام صهیونیست‌ها برای باز کردن پای آمریکا به جنگ

سران رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند حمایت‌های آمریکا را از سطح تسلیحات، پشتیبانی و مدیریتی فراتر برده و آن‌ها را به صورت عملیاتی نیز با خود همراه کنند. اما آمریکایی‌ها با توجه به شرایطی که در اوکراین و در درون کشور با آن رو به رو هستند، بعید است که فریب رژیم صهیونیستی را بخورند و به صورت عملی حمایت عملیاتی همه جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات این رژیم در غزه داشته باشند.

تلاش اسرائیل برای فرار از باتلاق غزه

تلاش اسرائیل برای فرار از باتلاق غزه

رژیم صهیونیستی با انجام اقدامات تروریستی در سوریه و لبنان تلاش می‌کند از گرفتاری در باتلاق غزه رها شود. اما جمهوری اسلامی ایران در دام توطئه‌های رهبران رژیم صهیونیستی نخواهد افتاد و در زمان و مکان مناسب پاسخ اقدامات تروریستی اسرائیل را خواهد داد. علاوه بر این ترور مستشاران ایرانی در سوریه نه تنها تاثیر زیادی در تغییر قوائد درگیری در غزه ندارد، بلکه سبب می‌شود رزمندگان فلسطینی مصمم شوند تا انتقام خون این شهدا را نیز از رژیم صهیونیستی بگیرند.

نشانه‌های کاهش نفوذ آمریکا در منطقه

نشانه‌های کاهش نفوذ آمریکا در منطقه

بتازگی وزیر خارجه آمریکا ششمین سفر خود به منطقه را انجام داده است. درباره دلایل سفر‌های مستمر مقامات آمریکایی به منطقه باید گفت، این کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است که سبب شده آن‌ها برای تحمیل و اقناع مخاطبان‌شان در منطقه به شکل مستمر سفر‌هایی را در دستور کار قرار دهند و مسائل و موضوعات مورد نظرشان را با وابستگان با سابقه خود در میان بگذارند.

لزوم ایجاد بازدارندگی در برابر کمپین ترور رژیم صهیونیستی

لزوم ایجاد بازدارندگی در برابر کمپین ترور رژیم صهیونیستی

به نظر می‌رسد که کمپین ترور و خرابکاری رژیم صهیونیستی قرار نیست به زودی متوقف شود. به همین دلیل صرفا از طریق ایجاد بازدارندگی است که می‌توان سطح آن را کنترل کرد و یا سبب شد از دستور کار این رژیم خارج شود.

 اقدامات تروریستی، نشانه ضعف و فروپاشی رژیم صهیونیستی

 اقدامات تروریستی، نشانه ضعف و فروپاشی رژیم صهیونیستی

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص بمباران و استفاده از گروهک‌های تروریستی با هدف بحران‌سازی در منطقه را باید نشانه ضعف و فروپاشی تدریجی این رژیم دانست.

خطای محاسباتی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن

خطای محاسباتی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن

توانمندی‌های یمن این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا با غرب مقابله کنند، زیرا یمن در کنار آسیب‌ناپذیر بودن گزینه‌های مختلفی نیز در اختیار دارد. برای نمونه به سلاح‌های روز و کارآمد دنیا دسترسی دارد. آن‌ها پهپاد و موشک‌های دور برد و میان‌بردی ساخته‌اند که در صورت نیاز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به این ترتیب می‌توان گفت به کار گیری ابزار‌های جدید از آن‌ها قدرت آسیب ناپذیری ساخته است.

سرگذشت یک ائتلاف شکست خورده

سرگذشت یک ائتلاف شکست خورده

با توجه به ورود انصارالله و ارتش یمن به عرصه‌های درگیری غزه، آمریکا در تلاش است که یک ائتلاف منطقه‌ای علیه مقاومت یمن ایجاد کند، اما با شکست مواجه شد.

ائتلاف ناتوان ضد یمنی با حضور ارتش‌های فانتزی منطقه

ائتلاف ناتوان ضد یمنی با حضور ارتش‌های فانتزی منطقه

این روز‌ها زمزمه شکل گیری ائتلاف نظامی علیه مقاومت یمن از سوی رسانه‌های منتسب به امپراتوری رسانه‌ای غرب و در راس آن آمریکا زیاد شنیده می‌شود. صرفنظر از اینکه تا چه اندازه در طرح چنین ادعایی جدی هستند، نگاه به سابقه گذشته مواجه ایالات متحده با انصارالله بیانگر آن است که تا چند اندازه آمریکایی‌ها در این زمینه ناتوان هستند.

خیانت به آرمان فلسطین جنایت است

خیانت به آرمان فلسطین جنایت است

رهبر انقلاب امروز در دیدار با مردم کرمان و خوزستان از کمک‌های جنایت آمیز برخی دولت‌های اسلامی به رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کردند و گفتند که ملت‌های مسلمان این مساله را فراموش نخواهند کرد.

مقاومت در برابر ارتش چندملیتی

مقاومت در برابر ارتش چندملیتی

از هفته دوم جنگ علیه مردم غزه اخبار متعددی درباره حضور برخی از مزدوران از کشور‌های مختلف در بین نیرو‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شد. در همین راستا، مستندات، تصاویر و فیلم‌هایی هم در عرصه رسانه‌ای انتشار پیدا کرد مبنی بر اینکه برخی از نیرو‌های آمریکایی پیام‌هایی را در فضای مجازی منتشر و اعلام کردند که ما در سرزمین‌های اشغالی حضور داریم و با نیروی مقاومت حماس و جهاد اسلامی مشغول جنگ هستیم. انتشار این مستدات، گمانه زنی‌های اولیه درباره حضور مزدورانی از کشور‌های دیگر در بین ارتش رژیم اشغالگر قدس را تقویت کرد.

داعش و رژیم صهیونیستی دو روی سکه جنایت

داعش و رژیم صهیونیستی دو روی سکه جنایت

رژیم صهیونیستی بیش از دو ماه است که با استفاده از کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و مالی آمریکا و کشور‌های اروپایی جنایات بیشماری علیه مردم غزه مرتکب شده است. متاسفانه هم سازمان ملل و هم نهاد‌های بین المللی ناتوانی خود را در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی و اجرای آتش بس پایدار در غزه نشان دادند.

سیاست زمین سوخته راهبرد خطرناک غرب در غزه

سیاست زمین سوخته راهبرد خطرناک غرب در غزه

بعد از پایان آتش بس موقت و طی پنج روز گذشته شاهدیم که دولت دست راستی و افراطی بنیامین نتانیاهو کماکان بر طبل جنگ می‌کوبد و محل مساله فلسطین را کماکان در همان بازی صفر و یک خود یعنی اخراج کامل فلسطینی‌ها و ویران سازی باریکه غزه می‌بیند و موضوعی تحت عنوان شکست حماس و مساله گروگان‌ها در حال حاضر در دستور کار صهیونیست‌ها نیست و علت آن شکست ارتش رژیم اشغالگر قدس در رویارویی با نیرو‌های مقاومت است.

بازگشت به سودای «معامله قرن»

بازگشت به سودای «معامله قرن»

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی از طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داد.

1 صفحه

نیازمندی ها