جام جم آنلاین - آرشیو

۲۰دقیقه‌ای،خانه‌ها را خالی می‌کردیم

۲۰دقیقه‌ای،خانه‌ها را خالی می‌کردیم

سرکرده باند بزرگ سرقت خانه‌ها در چند استان است. سابقه‌دار است و هنگامی‌که تصمیم به سرقت بگیرد، هیچ چیز جلودارش نیست. تمام چهار عضو باند به حرفش گوش می‌کنند و این بار بعد از سرقت از ۳۰خانه در چند استان به ویژه اصفهان دستگیر شده است. مردجوان در گفت وگو با تپش جزئیات سرقت‌های میلیاردی‌اش را فاش کرد.

روایت‌تکان‌دهنده‌ از ‌۳‌ماه شکنجه آوا

روایت‌تکان‌دهنده‌ از ‌۳‌ماه شکنجه آوا

یک هفته از بستری شدن آوا قهرمانی دختر چهارساله ارومیه‌ای در بیمارستان‌کودکان شهید مطهری می‌گذرد. همان دختری‌که فیلم کتک‌خوردنش از نامادری، دو روز پیش در فضای مجازی پخش و باعث خشم شدید مردم شد. آوا کوچولو، حالا با بدنی زخمی از شکنجه‌های نامادری، روی تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و نامادری هم بازداشت شد.

جزئیات برخورد با مجرمان کلان اقتصادی

جزئیات برخورد با مجرمان کلان اقتصادی

چندسالی است که پلیس امنیت اقتصادی برای سامان دادن به بازارهای مالی و مالیاتی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در کشور تشکیل شده است. این پلیس تخصصی با این‌که نوپاست اما در نیمه نخست امسال آمار درخشانی از خود برجای گذاشته و توانسته کشفیات قابل توجهی داشته باشد. برای بررسی آخرین اقدامات این پلیس برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز با سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

شکست عشقی از من قاتل ساخت

شکست عشقی از من قاتل ساخت

برای این‌که عقده‌های کودکی‌اش را پایان دهد و پولدار شود، دو قتل و یک تجاوز در پرونده‌اش دارد و قتل و زورگیری، مثل این‌که کسب و کار حرفه‌ای‌اش است و هیچ اضطراب و ناراحتی در چهره‌اش بعد از دستگیری نمایان نیست. او همراه دوست و ناپدری افغانش دست به جنایت‌های هولناک در کرج و غرب استان تهران می‌زد که بالاخره دستگیر شد. این هفته گفت‌و‌گو با این جنایتکار را روایت کرده‌ایم.

دود‌و‌‌دم معتادان پایتخت به روایت پلیس

دود‌و‌‌دم معتادان پایتخت به روایت پلیس

این روزها بحث اعتیاد، معتادان و معضلات حاشیه‌ای آن به دغدغه برای شهروندان و پلیس تبدیل شده است. براساس آمارها نیز بیش از ۷۰درصد سارقان معتاد هستند و همین سرقت آنها را به سمت ارتکاب جرایم، به‌خصوص جرایم خشن سوق داده است.

پلیس«تنها » ماند

پلیس«تنها » ماند

آمار تلفات رانندگی در نیمه نخست امسال روندی افزایشی را نسبت به سال گذشته در پیش گرفته و هر روز خبرهای تلخی از کشته شدن هموطنان در تصادفات جاده‌ای منتشر می‌شود. کاهش کیفیت ایمنی خودروها در کنار عامل انسانی در تصادفات، باعث شده حوادث مرگباری در جاده‌های کشور رقم بخورد.

مزه نوجوانی به آتش سوزاندن است

مزه نوجوانی به آتش سوزاندن است

درحالی که فکر می‌کنم برای لید مصاحبه‌ از چه بنویسم، یک شعر کودکانه مغزم را درگیر می‌کند. شب‌ها که ما می‌خوابیم ،آقا پلیسه بیداره!فقط آقا پلیس‌های عزیز شبانه‌روز بیدار نیستند. قهرمان‌های دیگری هم در این کشور بین مردم زیست می‌کنند که برعکس اسطوره‌های خیالی هالیوودی، شنل و ماسک ندارند. لباسی برای یک عمر خدمت به تن می‌کنند و خود را دردل آتش می‌اندازند.آتش ممکن است برای پختن غذا تا گرفتن جان یک انسان در این دنیا حضور داشته باشد.

گفت‌و‌گو با ۲کارشناس درباره ریشه‌های قتل سریالی مازندران

گفت‌و‌گو با ۲کارشناس درباره ریشه‌های قتل سریالی مازندران

«چطور خانواده شوهرش شک نکردن که ممکنه زنه قاتل باشه؟»، «عجب زن نترسی بوده. قاتل زنجیره‌ای درست و حسابی به این می‌گن»، «بعد از هزارمین قتل تازه پلیس‌ گرفتش. چرا زودتر دستگیرش نکردن.»، «چطوری دلش اومده این همه آدمو بکشه؟! آدم نمی‌تونه یه مرغو سر ببره، این هفت تا شوهرشو کشته.»، «حالا خوب شد خانواده مقتول آخر شکایت کردن که این دستگیر شد. اگه نمی‌شد معلوم نبود چند نفر دیگه رو هم می‌کشت.»

توقف یک حکم جنجالی

توقف یک حکم جنجالی

محکومیت زنی به خاطر بی‌حجابی به کار در غسالخانه، یکی از حکم‌های جنجالی چند ماه گذشته بود که با رای قضات شعبه اول دیوان‌عالی کشور متوقف و وارد مرحله تازه‌ای شد.

همه چیز درباره سفرهای زمینی اربعین

همه چیز درباره سفرهای زمینی اربعین

نزدیک به یک هفته به اربعین حسینی مانده و زائران حسینی چند روزی است حرکت به سمت مرزهای غربی را برای ورود به عراق آغاز کرده‌اند. مرز مهران مانند سال‌های گذشته شلوغ‌ترین و پرتردد‌ترین مرز کشور است و با توجه به ثبت رکورد ۲۰۰هزار تردد در روز‌، به نظر می‌رسد در روزهای پایانی هفته این رکورد بازهم جا‌به‌جا و بیشتر شود.

کاهش فعالیت قماربازان در فضای مجازی

کاهش فعالیت قماربازان در فضای مجازی

با گسترش استفاده از فضای مجازی، کوچ مجرمان به این فضا هم بیشتر شده و آنها با مخفی شدن پشت نقاب این فضا، جرایم خود را انجام می‌دهند و برای اجرای نقشه‌های مجرمانه خود هر روز از شگردی جدید استفاده می‌کنند.

دلخوش به درهای ضدسرقت نباشید

دلخوش به درهای ضدسرقت نباشید

یکی از دلنگرانی‌ها برای مسافران نوروزی این است که وقتی از سفر برمی‌گردند با صحنه سرقت از منزل روبه‌رو شوند. همین استرس در طول سفر هم با آنهاست و اجازه نمی‌دهد از مسافرت لذت کافی ببرند. این در حالی ‌است که با رعایت چند نکته کلیدی می‌توانید از ورود دزدان به خانه جلوگیری کنید. هر ساله پلیس دراین‌باره به شهروندان هشدار می‌دهد و این بار سراغ سارق حرفه‌ای خانه‌ها رفتیم و او برای ایمنی بیشتر خانه‌ها هشدار داده است.

درخواست طلاق پس از مرگ گربه خانگی

درخواست طلاق پس از مرگ گربه خانگی

بهادر پس از مرگ گربه خانگی‌اش، تصمیم به طلاق از همسرش گرفت. او که همسرش را مقصر مرگ گربه‌اش می‌دانست، پس از شش ماه زندگی مشترک به دادگاه خانواده رفت و دادخواست طلاق خود را ارائه کرد.

روایت دو قاتل از دو جنایـت

روایت دو قاتل از دو جنایـت

این هفته در صفحه رو‌در‌رو سراغ دو قاتل رفتیم که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل شدند. دو قاتلی که از صحنه قتل فرار کردند اما در جریان تحقیقات پلیسی خیلی زود ردشان به دست آمد و دستگیر شدند. یکی از آنها به نام بهروز، فرزند خوانده‌اش را کشته و دومی زنی است که بعد از ارتباط با مرد غریبه نقشه قتل شوهرش را اجرا کرد. هر دو حالا پشیمان هستند اما سرنوشت آنها با تصمیم اولیای‌دم گره خورده و شاید این پشیمانی پایانی جز چوبه دار نداشته باشد. در ادامه صحبت‌های این دو متهم را می‌خوانید.

در دوران اعتیاد کور بودم

در دوران اعتیاد کور بودم

این صفحه مخصوص کسانی است که بین مرگ و زندگی پاک، تصمیم گرفتند زندگی پاک را انتخاب کنند. افرادی ‌که یک روز، موادمخدر تمام زندگی‌شان بود و به خاطر همنشینی با آن، خانواده و مال و اموال‌شان را قمار کردند، سال‌ها بعد و زمانی‌که همه از آنها ناامید شده بودند با یک جرقه، یک فکر و تلنگر مثبت تصمیم گرفتند تمام راه اشتباهی که رفته بودند را برگردند. این ستون مخصوص مسافران بازگشت از دام اعتیاد است.

درخواست طلاق از زن ترشی فروش

درخواست طلاق از زن ترشی فروش

علاقه زن جوان به تهیه و فروش ترشی‌های خانگی، مرد جوان را راهی دادگاه خانواده تهران کرد. این مرد فقط به همین دلیل عجیب تصمیم گرفت از همسرش برای همیشه جدا شود. او که از این کار همسرش ناراضی بود، درنهایت پس از یک جنجال بزرگ، درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه خانواده ارائه کرد.

قربانی اعتماد

قربانی اعتماد

یک روز سرد برفی، غروب مونا تصمیم گرفت به کابوس‌های یک‌ماهه‌اش پایان دهد؛ کابوس‌هایی که زندگی را برایش سیاه کرده و چند بار هم تا مرز پایان دادن به زندگی‌اش پیش برده‌بود. از سرباز جوان مقابل در سراغ افسر نگهبان را گرفت و با راهنمایی او وارد اتاق تجسس کلانتری شد. «آمده‌ام از دو پسر متجاوز که زندگی‌ام را سیاه کرده‌اند شکایت کنم. دیگر طاقت تهدیدهای آنها وکابوس‌های شبانه‌ام را ندارم.»

زلزله تهران از شایعات تا واقعیت

زلزله تهران از شایعات تا واقعیت

وقوع زمین‌لرزه 7.8ریشتری در ترکیه و تلفات چندهزار نفری و خرابی‌های گسترده این زلزله در چند شهر این کشور و سوریه بار دیگر همه نگاه‌ها را به سمت وقوع زلزله در تهران معطوف کرد.

نامی برای افشای یک جنایت

نامی برای افشای یک جنایت

یک روز تابستانی بود که گزارش قتلی در یکی از خیابان‌های پایتخت به ما اعلام شد. راهی محل شدم و مطابق تمام قتل‌ها، همسایه‌ها و رهگذران که از ماجرا با‌خبر شده بودند، اطراف محل را احاطه کرده بودند. ماموران کلانتری تلاش داشتند تا جمعیت را متفرق کنند اما در این کار هیچ موفقیتی به‌دست نیاورده بودند.

زندگی‌ام را برای یک عشق تباه کردم

زندگی‌ام را برای یک عشق تباه کردم

زن و مرد جوان در گوشه‌ای از محوطه پلیس آگاهی ایستاده‌اند. اتهام آنها سنگین‌تر از بقیه مجرمانی است که در طرح پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند. اغلب مجرمان این طرح دزد یا مالخر هستند اما آنها با اتهام مشارکت و معاونت در قتل روبه‌رو هستند. اتهاماتی که مجازات قصاص و بیش از 10سال زندان دارد. مرد جوان برای این‌که همدستش را از مجازات نجات دهد،  او را بی‌اطلاع از ماجرا می‌داند اما تحقیقات اولیه پلیس از ارتباط پنهانی این زن و مرد حکایت دارد.

1 صفحه

نیازمندی ها