نسلی که دوران قبل از انقلاب و جنایات و خیانت‌های دوران پهلوی را ندیده است، امروز آماج دروغ‌های بزرگ بازماندگان رژیم پهلوی است «مستند شهبانو»، «هویدا»، «رضاخان» و «مهمانی بزرگ شاهانه» که توسط شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان من‌‌وتو که متعلق به بهائیان است و نیز شبکه بی.بی.سی فارسی بلندگوی روباه پیر استعمار انگلیس تلاش دارند رژیم پهلوی، دربار و بخصوص شخص شاه و فرح و هویدا را مبرا و تطهیر کنند و تقصیرات را به دوش سایران بیندازند، از این رهگذر دست به تحریف بزرگ تاریخ زده‌اند.
کد خبر: ۹۹۵۲۴۳
بهمن‌ماه‌فرصتی برای بازخوانی کارنامه رژیم پهلوی

خواندن خاطرات هفت جلدی اسدالله علم که به نوعی فشرده تاریخ معاصر یک صد سال اخیر محسوب می‌شود، گویای آن است که رژیم محمدرضا پهلوی را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در 1320 ه. ش سرکار آوردند و در کوتای 28 مرداد 1332 همین‌ها دولت دکتر محمد مصدق را سرنگون کردند. با رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل) ارتباطات گسترده تجاری، صنعتی و اطلاعاتی داشتند. در انتخابات فرمایشی که برگزار می‌شد هر نام و اسامی را که می‌خواستند در هر حوزه انتخابیه، همان بیرون می‌آمد. (تعجب نکنید اینها را از خاطرات اسدالله علم برایتان نقل می‌کنم)

سرکوب مبارزان و مجاهدان و تشدید آن را همواره در دستور کار داشتند. فرهنگ برهنگی و عفاف‌زدایی را سیاست خود می‌دانستند. روسپی‌گری، قماربازی، عیاشی، برنامه مشترک شاه و علم به طور منظم در روزهای هفته بوده است و ده‌ها مورد از این موارد می‌توانید به قلم غلام جان‌نثار اعلیحضرت، دوست شفیق و مرد شماره 2 رژیم پهلوی بخوانید.

ارزش خاطرات علم از آن رو اهمیت تاریخی دارد که دور از چشمان شاه و در ساعات آخر شب به صورت پنهانی به نگارش در آمده است و در صندوق امانت در کشور سوئیس به ودیعه سپرده شده و بعد از 12 سال از فوت علم (25 فروردین 1357) با موافقت و زیر نظر همسرش و ویراستاری دکتر علینقی عالیخانی وزیر اقتصاد وقت کابینه علم منتشر شده است.

بهمن‌ماه فرصت مناسبی برای بازخوانی کارنامه رژیم پهلوی، شاه، دربار، ساواک و خیانت‌ها و جنایات رژیم وابسته به بیگانگان است. علاوه بر خاطرات هفت جلدی اسدالله علم، خاطرات دو جلدی ارتشبد حسین فردوست همکلاس شاه و قائم‌مقام ساواک کشور که روایت درونی از زمانه و روزگار پهلوی و دربار دارند در کنار خاطرات مجاهدان و مبارزانی چون عزت شاهی، احمد احمد، جواد منصوری، احمد توکلی، مرضیه حدیدچی‌دباغ و مرتضی نبوی را که خاطرات مجاهدان و مبارزان دوران ستمشاهی و جنایات شاه و ساواک است، از دست ندهید.

ضمنا توصیه اکید به جوانان عزیز دارم که حتما سری به «موزه عبرت» در تهران بزنید؛ شکنجه‌گاه قرون وسطایی ساواک. کمیته مشترک ضد خرابکاری شهربانی و ساواک که مبارزان و مجاهدان زیادی را در آنجا، امثال پرویز ثابتی‌ها که نفر دوم ساواک بود، شکنجه کردند و تنی چند از آنان در زیر شکنجه‌ها جان خود را از دست دادند.

بهمن‌ماه فرصت مناسبی برای همه است راهی که آمده‌ایم و چشم‌اندازی که پیش رو داریم. در این باره بازهم با شما سخن خواهم گفت.

دکتر علی دارابی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها