از جنبه مثبت، میتوان افزایش رقابتپذیری و همچنین افزایش سطح چانهزنی مشتری و امکان بهرهمندی از بهترین مزایا را بهعنوان بهترین امتیاز بیان نمود.
از جنبه منفی نیز، کاهش توانایی تصمیمگیری خریداران از یکسو و از طرفی نداشتن دید تخصصی در هنگام خرید و عدم آگاهی از خدمات، در شفاف بودن فعالیت خرید خودرو تأثیرگذار است.
در این راستا جام جم آنلاین بر آن شد تا یک ارزیابی از تفاوت اصلی دو مدل وارداتی و شرکتی را ارائه دهد:
وارداتی: فارغ از فول، نیمهفول یا نسخه محدود هر خودرو، اینکه خودرو با چه نظامی وارد کشور شده و در اینجا خریدو فروش میشود، تأثیرگذار بر قیمت آن میباشد. اگر خودرو توسط یک شرکت غیر انحصاری واردشده و به فروش رسیده باشد، این خودرو وارداتی نامیده میشود.
شرکتی، اگر خودرویی بهوسیله نماینده اولیه واردات آن، یا بهنوعی نماینده انحصاری آن واردشده باشد، شرکتی نامیده میشود. در خودروهای وارداتی غالباً میتوانید آپشن های بیشتری نسبت به نمونههای شرکتی بیابید. یکی از این نمونهها آپشن Head Up Display میباشد که در خودروهای جدید تویوتا وارداتی میتوان از آن بهره برد.
چرا شرکتیها از وارداتیها گرانتر هستند؟
خودروهای شرکتی به دلیل دارا بودن گارنتی غالباً در خرید و فروش خودروهای دست دوم با قیمتی گرانتر به فروش میرسد. درصورتیکه در بعضی گارانتیها، عملاً ارزشافزوده چندانی با نسخههای بدون گارانتی ازنظر هزینه احساس نمیشود. این در حالی است که در گارانتیهای خودروهای شرکتی، میتوان خطر متضرر شدن از بابت اشکالات تولیدی خودرو را کاهش داد.
لازم به ذکر است، اگر خودرو وارداتی دارید، میتوانید آن را گارانتی کنید، لیکن پیش از گارانتی کردن، این مراحل را انجام دهید:
خودرو را کارشناسی کنید تا از مجموع عملکردی سیستم از سمت خودتان مطلع باشید.
از فول یا نیمهفول بودن خودرو مطمئن شوید و بدانید.
حسابوکتاب کنید تا ببینید ارزش دریافتی بهاندازه بهای پرداختی خواهد بود یا خیر.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
جامجم» در گفت وگو با دکترسید محمد مرندی،مهمترین چالشهای پیشرو در دستیابی تهران و واشنگتن به توافق را بررسی کرد
سیدعبدالله صفیالدین، نماینده حزبالله در ایران: