زنگ هشدار مبارزه مسلحانه در بحرین به صدا درآمد

گلوله برای دیکتاتور یک جزیره

روز یکشنبه آل‌خلیفه در اقدامی خطرناک دست به اعدام سه جوان مبارز این کشور زد که مدت‌ها بود در زندان اسارت را تجربه می‌کردند. این گستاخی با واکنش خشمگینانه و نگران‌کننده مردم بحرین مواجه شد. در این میان کسانی که کاسه صبرشان لبریز شده بود، اعلام کردند مبارزه مسالمت‌آمیز دیگر پاسخگو نیست و باید در برابر برخوردهای ظالمانه آل‌خلیفه دست به اسلحه برد.
کد خبر: ۹۹۱۲۸۲

روز گذشته مرتضی السندی، رهبر جریان الوفاء الاسلامی از جریان‌های انقلابی اعلام کرد، انقلابیون وارد مرحله جدیدی از مقاومت و مبارزه با این رژیم خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری البحرین الیوم، السندی گفت: پایبندی به گزینه صلح‌جویی و سیاست عطوفت‌طلبی از جهان، طی شش سال گذشته نتیجه‌ای جز اشک و اندوه نداشته است، اما مردم بحرین از ظلم‌ها و حق‌کشی‌های رژیم به ستوه آمده‌اند.

وی تاکید کرد: جریان الوفاء الاسلامی با صدور بیانیه‌ای تحت عنوان «دست به اسلحه، حاضر در میدان» از ورود به مرحله جدید درگیری با رژیم آل‌خلیفه خبر داده است و آل‌خلیفه باید هرگونه تبعات قابل پیش‌بینی پس از اعلام این گزینه مقاومتی را پذیرا باشد.

وی افزود: این جریان هیچ نیرو یا گروه سیاسی را به زور به مبارزه دعوت نکرده و منتظر پیوستن کسی نیست و گزینه مقاومت باز را انتخاب کرده است.

گروه الوفاء الاسلامی یک جنبش بحرینی است که سال 2009 (1388) تأسیس شد و عبدالوهاب حسین رهبری آن را به‌عهده دارد. با آغاز انقلاب بحرین در سال 2011 ، این تشکل همراه دو جنبش الحق و احرار البحرین، ائتلافی به نام «من اجل الجمهوریه» تشکیل داد که بعد از شش سال مبارزه مسالمت‌آمیز، حال می‌گوید انجام اصلاحات در نظام پادشاهی ناممکن بوده و خواهان برپایی نظام جمهوری در بحرین است.

ادامه اعتراضات داخلی

به دنبال اعدام سه جوان بحرینی مردم خشم خود را نسبت به حاکمان کشور ابراز کردند. مردم دوشنبه شب با حمل تصاویری از السنکیس 21 ساله، عباس السمیع 27 ساله و سامی مشیمع 42 ساله تا پاسی از شب علیه حکومت شعار می‌دادند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم از شلیک گاز اشک‌آور استفاده کردند .

سه نفر اعدام شده متهم به قتل یک افسر اماراتی و چند نیروی پلیس بحرینی شده بودند.

از چهار روز پیش تاکنون گروهی از زندانیان بازداشتگاه «جو» در منامه؛ پایتخت بحرین دست به اعتصاب غذا زده و با وضعیت وخیم جسمی مواجه هستند. اعتصاب غذای این زندانیان در اعتراض به اعدام سه شهروند این کشور توسط مقامات رژیم آل‌خلیفه صورت می‌گیرد.

در رابطه با سرکوب‌های گسترده در بحرین شامگاه دوشنبه یوسف المحافظه رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد رژیم آل‌خلیفه طی هفته گذشته 46 بحرینی را دستگیر کرده که در میان افراد دستگیرشده چهار کودک نیز به چشم می‌خورند. یوسف المحافظه با تاکید بر این‌که اعتراض‌ها علیه رژیم آل‌خلیفه در بحرین همچنان ادامه دارد؛ گفت: 137 اعتراض در 40 منطقه بحرین تاکنون ثبت شده که مهم‌ترین آنها در اعتراض به اعدام سه انقلابی انجام شده است.

اعتراضات خارجی

از خارج از بحرین نیز خبر می‌رسد که اعتراضات علیه اقدامات جنایتکارانه آل‌خلیفه ادامه دارد. در لبنان گروهی از مردم در نبطیه تجمع کرده و شعارهایی علیه آل‌خلیفه و آل‌سعود سر دادند که از جمله آن «ای ظالمان بحرین، هرگز نمی‌توانید فریاد آزادگان را خاموش کنید و بکشید ما را چون ما (درنهایت) پیروز هستیم و ملت بحرین صبر کنید، پیروزی با شماست» بود.

در عراق نیز نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق و معاون رئیس‌جمهور کنونی در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک نوشت: اعدام سه انقلابی بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه یک قتل سازمان یافته در این کشور کوچک عربی حوزه خلیج‌فارس بود. معاون رئیس‌جمهور عراق با یاد کردن از این حادثه به عنوان «جنایت زشت» افزود: این جنایت زشت و رفتار سلطه‌گرایانه و گوش ندادن به فراخوان‌های سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و عدم شنیدن زبان عقل و منطق و حق، دولت بحرین را به عنوان رژیمی که مرتکب قتل سازمان‌یافته می‌شود، در مظان اتهام قرار داده است. پیش از آن نیز موفق الربیعی و برخی دیگر از مقامات عراقی نسبت به برخورد‌های خشن آل‌خلیفه با مخالفان شیعه در بحرین اعتراض کرده بودند.

روزنامه «الوسط» در بحرین توقیف شد

رژیم بحرین به منظور خفقان بیشتر و بستن تریبون‌های مخالفان، روزنامه «الوسط» این کشور را تا اطلاع ثانوی توقیف کرد. علت صدور این دستور «اقدام مکرر این روزنامه در انتشار مطالب تفرقه‌انگیز و خدشه وارد کردن به وحدت ملی و برهم زدن آرامش عمومی» عنوان شده است. سازمان خبرنگاران بدون مرز، بحرین را در سال گذشته میلادی بدترین کشورهای منطقه از نظر آزادی مطبوعات توصیف و تاکید کرد وضعیت این کشور از نظر آزادی مطبوعات بی‌ثبات و خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها