مقامات امنیتی انگلیس نسبت به حمله شیمیایی داعش در خاک اروپا هشدار دادند

تحویل سال اروپایی‌ها با ناقوس وحشت

میلیون‌ها نفر در اروپا، آمریکا و استرالیا مراسم سال نوی میلادی را با وحشت از تکرار حملات تروریستی آغاز کردند. تدابیر بی‌سابقه امنیتی و حضور گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در شهرها رنگ و لعاب جشن و پایکوبی‌های همیشگی را از بین برده بود.
کد خبر: ۹۸۵۲۶۳

چهره بیشتر شهرهای بزرگ اروپایی به پادگان‌های نظامی شبیه بود. دولت استرالیا با اعزام هزاران پلیس و نیروهای امنیتی به شهرهای مهم این کشور از جمله سیدنی و با نظارت از آسمان، زمین و دریا تلاش کرد امنیت جشن‌های سال نوی میلادی را تامین کند. در انگلستان حضور نیروهای امنیتی بسیار چشمگیر بود و مقامات امنیتی این کشور نسبت به احتمال حملات شیمیایی از سوی گروه‌های تروریستی هشدار دادند. کارشناسان وقوع این حجم از وحشت و ترور در اروپا را بازتاب حمایت‌های غرب از گروه‌های تروریستی بویژه درعراق و سوریه می‌دانند .

حمله مرگبار برلین در روزهای آخر سال گذشته میلادی زنگ خطر را برای بیشتر شهرهای اروپایی به صدا درآورد. در آلمان تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای اتخاد شد. در فرانسه حدود یکصد هزار نیروی پلیس تلاش کردند امنیت شهرهای مهم این کشور را در روزهای تعطیل سال نوی میلادی تامین کنند. این وضعیت در انگلیس هم مشاهده می‌شود. نگرانی از حملات تروریستی هزاران نیروی پلیس و ارتش را در پاریس، برلین، بروکسل، مادرید، رم و دیگر پایتخت‌های اروپایی مستقر کرد. شمار نیروهای پلیس برای برقراری امنیت در شب سال نوی میلادی در خیابان‌های شهر کلنِ آلمان در مقایسه با سال گذشته بیش از ده برابر شد. حمله تروریستی در استانبول این وحشت را چند برابر کرد. گروه تکفیری تروریستی داعش پیشتر تهدید کرده بود جشن‌های سال نوی میلادی را هدف قرار خواهد داد . کارشناسان معتقدند انگلیس امنیتی‌ترین ایام سال نوی میلادی دهه های اخیر را سپری می‌کند. سطح هشدار امنیتی در انگلیس «شدید» اعلام شده که مفهوم آن این است که احتمال حمله تروریستی خیلی زیاد است. رسانه‌های انگلیس به نقل از مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند نیروهای امنیتی و پلیس صدها مظنون به اجرای عملیات تروریستی را زیرنظر دارند و برخی را نیز بازداشت کرده‌اند. بنابر اعلام مقامات امنیتی اروپا حدود 5000 اروپایی از جمله 800 انگلیسی به صفوف گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند که بازگشت آنان خطری بالقوه برای قاره سبز است.

روز گذشته بن والاس، معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس هشدار داد اعضای گروه تروریستی داعش در حال برنامه‌ریزی برای حمله شیمیایی در خاک اروپا از جمله بریتانیاست. وی همچنین یادآور شد دستگاه‌های امنیتی انگلیس اخیرا یک مانور (شیمیایی) برای کسب آمادگی در برابر آنچه آن را بدترین هراس نام گذاشته‌اند، انجام داده‌اند. این مقام امنیتی همچنین گفت القاعده تجدید حیات پیدا کرده و باردیگر به‌عنوان یک تهدید که دستگاه‌های اطلاعاتی آن را بسیار جدی شمرده‌اند، درآمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها