اعتراض طالبی به قهرمانان در سینمای ایران

ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما و فیلم‌هایی چون قلاده‌های طلا و دست‌های خالی ـ که مدتی است، فیلم یتیمخانه ایران را بر پرده سینماها داردـ روز گذشته در گفت‌وگویی به وضع فیلم‌های تولیدشده در سینمای کشور و قهرمانان این آثار اعتراض کرد.
کد خبر: ۹۷۸۱۸۷

او به سینماپرس گفت: کشور ما پر از قهرمان است؛ ادبیات ما پر از قهرمانانی است که از یکایک آنها می‌توان چندین و چند فیلم و سریال تولید کرد. اگر امروزه سینمای ما قهرمان ندارد، مشکل از سینما، سینماگران و مدیران آن است.

طالبی تصریح کرد: امروزه در سینمای ایران به خاطر ساخت برخی آثار به اصطلاح اجتماعی، قهرمانان بدل به ضدقهرمان شده‌اند؛ پیش از وقوع انقلاب اسلامی در سینمای ما متجاوزان ضدقهرمان بودند و کسانی که رقاصه‌ها را نجات می‌دادند، قهرمان فیلم‌ها می‌شدند، اما امروزه وضعیت بسیار اسفبارتر و بغرنج‌تر شده و ما شاهد آن هستیم که متجاوزان در سینمای ایران قهرمان شده‌اند!

این فیلمساز تأکید کرد: شخصیتی مانند سالارخان در یتیمخانه ایران ـ با بازی علیرام نورایی ـ یک قهرمان ملی میهنی است و ما مشابه این شخصیت را در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان کم نداشته‌ایم و من خوشحالم که این شخصیت توانسته مورد توجه مخاطبان واقع شود.

این فیلمساز سپس با بیان این که من همیشه در فیلم‌هایم قهرمان داشته‌ام و معتقدم قهرمان نیاز اصلی یک اثر سینمایی است، اظهارکرد: برای من، تنها نکته‌ای که همواره حائزاهمیت بوده، این است که افراد متدین و انقلابی و متعهد و آگاه را قهرمان فیلم‌ها کنم و زمانی که زن‌ها قهرمان آثارم بوده‌اند، همگی زن‌های انقلابی بوده‌اند و من معتقدم، سینما بدون قهرمان یعنی هیچ و امیدوارم تمام فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران به این نکته بسیار مهم، توجه جدی و ویژه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها