یک نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

سران 3 قوه وارد میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی شوند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برخورد شدید با مفاسد اقتصادی گفت: وجود مفاسد اقتصادی در ایران زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
کد خبر: ۹۶۶۲۹۷
سران 3 قوه وارد میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی شوند

دکتر اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: در برخی کشورها که اعتقادات دینی هم ندارند برای مفاسد اقتصادی مجازات های شدیدی در نظر می گیرند به عنوان مثال در کشور چین برای کمترین فساد بالاترین مجازات را تعیین می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هر از چند گاهی شاهد مفاسد اقتصادی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان و یا فیش های نجومی در کشور هستیم و چه راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع چنین مفاسدی وجود دارد گفت: برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی باید نظارت دقیق و کامل بر عملکرد وزارتخانه ها بویژه موسسات اقتصادی پیش بینی شود.

نماینده مردم سمیرم تاکید کرد: متاسفانه مجازات متخلفان اقتصادی متناسب جرم آنان نیست و یا رسیدگی به اینگونه پرونده ها در دادگاهها طولانی است که این مسئله به اعتماد ملت لطمه وارد می کند.

وی با اشار به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اقدامات عملی و بازدارنده در این زمینه انجام نشده است و سران سه قوه باید در این باره فکر اساسی بکنندو وارد میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی شوند، البته مجلس با تحقیق و تفحص موضوع را پیگیری می کند و انشاالله نمایندگان ملت با تصویب قوانین بازدارنده به وظایف خود عمل خواهند کرد.

دکتر سلیمی یاد آور شد: مجازات مفاسد اقتصادی باید آنقدر سنگین باشد تا کسی جرات ارتکاب چنین جرایمی را نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ث
-
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
منتها یه قوه در عمل نمی خواد .
محمد
-
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
مملكت ما شده مصداق شكار و شكارچی...به شكار میگن در رو...به شكارچی هم میگن بزن...و نتیجتا ظلم میشه به اون انسانهایی كه سر مسایل جزیی عمرشون در زندون میگذره...و متخلفین میلیاردی هم راحت برای خودشون میگردند.
رحیمی
-
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
عدم ناهماهنگی بین قوا و مدیریت ضعیق این سه قوه یكی از عوامل فقر و فلاكت و بدبختی ما در جامعه است.
مصطفی
-
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
احسنت بر این نظر سنجیده ...ای كاش تمام مدیران اقتصادی مثل اقای سلیمی بودن

نیازمندی ها