انتخابات شکننده

برای تحلیل انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باید به آنچه در هفته‌های آخر بر سر دو کاندیدای مطرح در این رقابت‌ها آمد، نگاهی بیندازیم. از یک‌سو با دونالد ترامپ مواجه هستیم، کسی که اخیرا فیلمی از اظهارات او منتشر شد که حاوی سخنان بی‌اساس و زشت او درباره زنان بود که بسیار زننده بود.
کد خبر: ۹۶۶۲۴۰
انتخابات شکننده

البته این اولین بار نبود که از ترامپ موضعی غیراخلاقی می‌دیدیم. وی قبلا هم در مورد مسلمانان، زنان و اسپانیایی‌تبارها سخنان زشتی به زبان آورده بود. اما با وجود این سخنان وی از سوی عده‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد و در کمپین‌های انتخاباتی باقی مانده و از شانس‌های ریاست جمهوری آمریکاست. با وجود این موضوعات من شانس «هیلاری کلینتون» را برای پیروزی در انتخابات بیشتر می‌بینم ولی این پیروزی خیلی شکننده و نزدیک به آرای ترامپ خواهد بود.

از یاد نباید برد که حامیان ترامپ بیشتر قشر ناراضی و مسن‌تر مردان سفید پوست آمریکایی به ویژه در میان طبقه سوم هستند. در واقع حامیان وی از میان افرادی هستند که وضعیت اقتصادی چندان خوبی ندارند و بعد از رکود اقتصادی در این کشور نتوانستند شغل مناسبی داشته باشند. همچنین گروه‌هایی که با سیاست‌های باراک اوباما رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا مخالف هستند از دیگر حامیان ترامپ به شمار می‌روند. گروه‌هایی که با سیاست سلامت باراک اوباما مخالف بودند در میان حامیان ترامپ قرار دارند.

رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا حداقل دو یا سه دیوان عالی ایالات متحده آمریکا را منصوب خواهد کرد که موضوع مهمی برای محافظه‌کاران در آمریکاست. چرا که محافظه‌کاران بیم این را دارند در صورت به قدرت رسیدن هیلاری کلینتون کرسی‌های این دیوان در اختیار لیبرال‌ها قرار بگیرد.

درباره عملکرد رسانه‌ها در انتخابات آمریکا نیز برخی بر این گمانند که این رسانه‌ها به‌نوعی متحد دموکرات‌ها محسوب می‌شوند، حال آن‌که چنین نیست. کاری که رسانه‌ها انجام می‌دهند به رفتارها و دروغ‌های خود ترامپ بازمی‌گردد. رسانه‌ها این گزارش‌ها را مورد هیلاری کلینتون نیز منتشر می‌کنند.

وقتی درخصوص رفتارهای قبلی ترامپ رسانه‌ها گزارش می‌دهند و از زنانی که توسط وی تحت آزار جنسی قرار گرفته‌اند و با آنها مصاحبه می‌کنند این دیگر به خود ترامپ برمی‌گردد. در واقع نمی‌توان به رسانه‌ها گفت به چنین موضوعاتی نپردازند. در یک نظام آزاد شما نمی‌توانید رسانه‌ها را محدود کنید. این موضوع در مورد هیلاری کلینتون نیز صادق است و لذا نمی‌توان صحبت از توطئه رسانه‌ای کرد. درواقع رسانه‌ها شخصیت واقعی ترامپ را رو می‌کنند. موضوعی که توسط شخص خود او کتمان می‌شود.

در کل در رابطه با آینده ایالات متحده پس از این انتخابات باید اشاره کنم که آنچه مسلم است این‌که ترامپ نسبت به مسلمانان رویکرد تهاجمی‌تری دارد. بر این اساس گمان نمی‌کنم سیاست معقولی را درخصوص منطقه دنبال کند. در عوض هیلاری کلینتون مانند ترامپ نسبت به مسلمانان سخن نگفته و باید دید در سیاست خارجی خود در منطقه چه رویکردی را دنبال می‌کند.

پروفسور چارلز تالیافرو - عضو انجمن فیلسوفان آمریکا

ضمیمه جام سیاست - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
من از همین الان میگم كه كلینتون تقلب میكنه و باید فتنه گرها رو بفرستیم كمك ترامپ كه این فتنه گرای دور نه همین نزدیك ما ساخته خود همون رژیم امریكاست /// ای دلم میخواد بگن تقلب شده ترامپ همون یه زره اسرار باقی مانده رو میریزه وسط و بعد شاهد قصاص دروغ تقلب در مورد ایران اسلامی به خودشون به حقیقت میپیونده

نیازمندی ها