دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا:

حلب در مرحله آزادسازی نهایی است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه حلب در مرحله آزادسازی نهایی است، گفت: سعودی ها به دنبال نفوذ سیاسی در سوریه و عراق هستند.
کد خبر: ۹۶۵۷۳۰
حلب در مرحله آزادسازی نهایی است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی امروز در نشست خبری همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهارداشت: همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام با همکاری موسسه آینده پژوهی جهان اسلام و دانشگاه شهید بهشتی بیست و چهارم و بیست و پنجم آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ مقاله علمی برای این همایش ارسال شده که ۱۳۰ مقاله انتخاب شده و ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶۵۰ نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در این همایش شرکت خواهند کرد. ورود مراکز علمی و دانشگاهی برای کمک به حل برخی از بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام یک حقیقت است.

وی با اشاره به اهمیت ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست راهبردی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای تاثیرگذار در مسائل منطقه و جهان است.

وی انتخابات آمریکا را مرتبط با مسائل منطقه ای، غرب آسیا، برشمرد و گفت: یکی از محورهای گفتگوهای نامزدها مسائل غرب آسیا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ما در غرب آسیا دچار بحران شده است، ادامه داد: در کشورهای افغانستان، سوریه، یمن، عراق، بحرین و سایر کشورها شاهد بحران هایی هستیم که در هیچ جای جهان وجود ندارد. در اروپا، آمریکا و شرق آسیا چنین بحران هایی وجود ندارد.

وی با طرح این سوال ها که چرا این بحران ها در منطقه غرب آسیا ایجاد شده و در یمن، سوریه و عراق به دنبال چه هستند؟ منشاء بحران ها را به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم کرد و گفت: به طور کلان منشاء خارجی، سیاست آمریکا، صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه به ویژه سعودی ها است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: این اقدامات برای دستیابی به قدرت است و جهان کنونی به سمت چند قطبی شدن قدرت می رود و سیاستهای غربی ها با شکست مواجه شده است. چین و هند امروز به عنوان یک قدرت نقش ایفا می کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا جمهوری اسلامی ایران را دارای نفوذ بالایی در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: سعودی ها می خواهند در سوریه، عراق و یمن، ایجاد نفوذ سیاسی کنند.

وی با اشاره به منشاء داخلی بحران ادامه داد: از نظر ما برخی از دولت های منطقه با وابستگی به قدرتهای برون منطقه ای و داشتن ارتباط پنهان با صهیونیست ها به ایجاد بحران کمک می کنند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ۶۸ ماه از بحران سوریه می گذرد، ادامه داد: جنگ نیابتی و تروریست های تکفیری، ارتش سری اروپا، آمریکا و صهیونیست ها هستند و بعضاً ناتو آن را حمایت می کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با طرح این سوال که چه کسی از جنگ تروریستی بهره می برد؟ گفت: همه کشورهایی که به آنها سلاح می فروشند، از این جنگ بهره می برند. ژاپن نیز با فروش چند هزار دستگاه تیوتا به تروریست ها بهره خود را می برد.

وی با طرح این سوال که آیا سیستم مالی تروریست ها را غربی ها نمی توانند کنترل کنند؟ ادامه داد: شبکه ارتباطی و مخابراتی تروریست ها در سطح بالایی است و اینها را غربی ها در اختیار آنها گذاشته اند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: ائتلاف آمریکایی ها بعد از ۶۸ ماه نتوانسته دولت بشار اسد را ساقط کند و سرنوشت آن را سوری ها رقم خواهند زد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: حلب در مرحله نهایی آزادسازی به سر می برد. تروریست های سوریه و عراق روند مرگ و نیستی را دنبال می کنند. البته ممکن است با شکست در سوریه و عراق، به کشورهای دیگری منتقل شوند.

وی با بیان اینکه می خواهند از آزادی موصل به نفع کلینتون بهره ببرند، افزود: کلینتون در مناظرات انتخاباتی گفت ما القاعده را در افغانستان به وجود آوردیم و به راه اندازی داعش نیز اعتراف کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: آمریکا و عربستان مایل نیستند محور ترانزیتی ایران، عراق و سوریه در دستیابی به مدیترانه حاصل شود و مایلند کماکان ترکیه و اروپا محور ترانزیتی باشد.

وی در خصوص اهداف آمریکا برای به وجود آوردن داعش گفت: آنها می خواستند انرژی جوانان کشورهای مسلمان را تخلیه کنند و این جوانان را برای کشتار مسلمانان به سوریه بیاورند.

سرلشکر صفوی دومین هدف را ایجاد امنیت برای صهیونیست ها برشمرد و خاطرنشان کرد: صهیونیست ها از وضعیتی که به وجود آمده بسیار خوشحال هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: فروش سلاح و تجهیزات به کشورها و به ویژه سعودی ها در دوره اوباما ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است و همچنین ۷ میلیارد دلار نیز از انگلیس سلاح خریده است.

وی از بین بردن محور مقاومت، دولت سوریه، عراق و حزب الله لبنان را هدف دیگر آمریکائی ها از به وجود آوردن داعش عنوان کرد و گفت: آنها می خواستند با تضعیف محور مقاومت، تلاش کنند جمهوری اسلامی ایران را نیز سرگرم کنند.

سرلشکر صفوی اعزام تروریست ها به ایران را از اولین اهداف آمریکائی ها برشمرد و گفت: هدف نهایی آنها در جنگ نیابتی، ناامن کردن ایران بود اما با هوشیاری و درک عمیق مقام معظم رهبری و نقش آفرینی مستشاری در عراق و سوریه عمق راهبردی ایران گسترش پیدا کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از دانشمندان چه کشورهایی برای شرکت در این همایش دعوت شده است؟ گفت: از کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن دانشمندانی را دعوت کرده ایم.

وی در خصوص سخنرانان همایش نیز گفت: از مسئولان کشور همچون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای سخنرانی در این همایش دعوت شده است.

سرلشکر صفوی در خصوص ریشه بحران های غرب آسیا اظهارداشت: ریشه بحران های غرب آسیا در سیاست های رژیم صهیونیستی باید دنبال شود و از وقتی که این غده سرطانی به وجود آمده باعث ناامنی در منطقه شده است. از هر طرف که فرد کشته شود، قطعاً به نفع صهیونیست ها است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با تاکید بر اینکه ممکن است این بحران ها در سوریه و عراق به پایان گرفته است، گفت: اما بحران به کشورهای آفریقایی، آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان منتقل خواهد شد.

وی تصریح کرد: طالبان به شدت مخالف حضور داعش در افغانستان است و به شدت درگیرند.

سرلشکر صفوی ترسیم «خراسان بزرگ» را از توهمات دیگر دشمنان دانست و گفت: برخی سعودی ها به شدت طرفدار داعش هستند و در خانه های خود پرچم داعش را نصب می کنند و ممکن است داعش به سراغ خود آنها هم برود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا صهیونیست ها و آمریکا را دشمن تمام مسلمانان برشمرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال روابط خوب فرهنگی و سیاسی با کشورها بوده است و هم اکنون هم به عنوان قدرت منطقه ای به دنبال حفظ وحدت سرزمینی عراق و سوریه است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مخالف تجزیه عراق و سوریه و ساقط شدن نظام آن است، افزود: جمهوری اسلامی همچنین مخالف تجزیه افغانستان است. جمهوری اسلامی با هر گونه دخالت بیگانگان در منطقه نیز مخالف است.

سرلشکر صفوی با اشاره به تحولات اخیر لبنان گفت: چندین ماه بود که لبنان رئیس جمهور نداشت. گروه های سیاسی بالاخره به تفاهم رسیدند و سعد حریری هم به یک توافقی با میشل عون رسید.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: میشل عون با حزب الله لبنان همکار است و روابط خوبی دارد.

وی تصریح کرد: سعودی ها پول زیادی برای ناپایداری در لبنان هزینه کرده اند. پیروزی میشل عون را به نفع سیاستهای ایران در منطقه ارزیابی می کنیم.

سرلشکر صفوی در خصوص تحولات کردستان عراق گفت: از اینکه بارزانی ها اجازه می دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی ها به ضد ایرانی سلاح بدهد، هشدار می دهیم. بارزانی باید بداند که حفظ اربیل را مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند. کردهای عراق آریایی هستند و ریشه شان آریایی است. به ایران علاقه دارند اما بدانند اگر وارد این بازی سیاسی شوند، معلوم نیست که دیگر ایران کمکشان کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا ادامه داد: نگران هستیم که اقلیم کردستان یک واگرایی را نسبت به دولت مرکزی عراق پیدا کند و ما آن را نمی پسندیم.

وی در ادامه گفت: ترکیه نسبت به شمال عراق ادعاهایی را دارد که بسیار خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها