متخصص سم شناسی بیمارستان لقمان حکیم تهران از مسئولان ذیربط خواست تا جلوی عرضه ترامادول در عطاری ها را بگیرند و گفت: متاسفانه مشاهده شده که این دارو از سوی عطاری ها عرضه می شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۴
جلوی عرضه ترامادول در عطاری ها را بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین، حسن امیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترامادول از ترکیبات خطرناک دارویی به شمار می رود که مصرف آن در سنین مدرسه مشاهده شده و اکثر آنان ترامادول را از عطاری ها تهیه کرده بودند.

وی تصریح کرد: موارد متعددی از مسمومیت با ترامادول گزارش شده است؛ یکی از شدیدترین عوارض آن که وابسته به دوز نیست به آن معنا که حتی با مصرف یک قرص هم ایجاد می شود، تشنج است؛ جالب است که در کتاب های مرجع علمی خیلی به این عارضه ترامادول پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: تشنج ناشی از مصرف ترامادول، عوارض مغزی شدید و جبران ناپذیری برجا می گذارد و متاسفانه ، گروه هدف عرضه ترامادول نیز جوانان و نوجوانان هستند.

امیری که ریاست بیمارستان شهدای هفتم تیر را نیز برعهده دارد ، گفت: ترامادول به عنوان یک داروی مخدر تفریحی تبلیغ می شود و چون تدخینی نیست و بوی خاصی ندارد از سوی جوانان و نوجوانان، دور از چشم والدین مصرف می شود و آنان به خاطر انگیزه هایی مانند سرخوشی آن را مصرف می کنند درحالیکه به عوارض خطرناک آن توجهی نمی کنند.
وی تاکید کرد: ترامادول حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود.

اوردوز مواد مخدر بیشترین مسمومیت های دارویی را به خود اختصاص داده اند

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه بیشترین مسمومیت های دارویی در بیمارستان ها مربوط به اور دوز مواد مخدر شامل مواد اپیوئیدی و همچنین مواد محرک مانند اکس و شیشه است.

امیری افزود: علت عمده مراجعه در این مسمومیت ها، مصرف عامدانه برای خودکشی نیست بلکه اغلب به دلایل تفریحی این مواد را مصرف کرده اند یا اینکه ماده جدیدی آمده که قدرت تخریب و تاثیر آن فرآورده را نمی دانند و دچار مسمومیت های ناشی از اوردوز مواد می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها