از طریق یکی از شبکه های اجتماعی با پارسا آشنا شدم او خودش را اهل یکی از استان های غربی کشور معرفی کرد .
کد خبر: ۹۲۹۰۲۱
تاوان غفلت؛داستان تکان دهنده از یک دختر فریب خورده

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دانشجو هستم و از یکی از شهرستان های استان به اینجا آمده ام و در خوابگاه زندگی می کنم و پدرو مادر بیچاره و ساده دل من فکر می کنند دخترشون رو برای تحصیل فرستادن ولی خبر ندارن که چه گندی زده ام ومطمئنم اگر بفهمند سکته خواهند کرد .

دختر سر به راهی بودم و کاری به کسی نداشتم و سرم توی درس و کتاب بود . چند تا هم اتاقی هم داشتم که سرو گوششون می جنبید خیلی توگوشم خواندند که بابا چرا تو اینقدر پاستوریزه ای و عضو هیچ شبکه ای نیستی ! هرچند اوایل زیر بار نرفتم .حتی خواستم اتاقم را عوض کنم ولی چون وسط سال بود هیچ کس حاضر نشد جایش را با من عوض کند .

بالاخره این دوستان نااهل پیروز شدند و مرا تسلیم کردند .شاید یکی از دلایلی که زیر بار حرفشون رفتم این بود که دیگه از متلکاشون خسته شده بودم .این بود که یک گوشی مجهز به اندروید خریدم .خرید گوشی همانا و رفتن در دام فریبنده شبکه های اجتماعی همان! کارم صبح تاشب شده بود وب گردی در سایت های مختلف تا اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی با پارسا آشنا شدم . او خودش را اهل یکی از استان های غربی کشور معرفی کرد.

بعد از کمی آشنایی کم کم صحبت هایش رنگ احساسی و عاشقانه به خود گرفت او ادعا می کرد که نه یک دل بلکه صد دل عاشقم شده و این احساس دوطرفه بود .تحمل اینکه روزی او را از دست بدهم را نداشتم . یک روز پارسا ازم خواست بهانه ای جور کنم و به دیدنش بروم ، من هم بدون اطلاع والدینم به سمت شهر او راه افتادم فقط یکی از دوستانم را در جریان گذاشتم . پارسا در ترمینال منتظرم بود . از دیدنش احساس خوبی داشتم . او از من خواست همراهش به جشن تولد یکی از دوستانش بروم و قول داد که اتفاقی نمی افتد و همه بچه های مثبتی هستند .

وقتی به آنجا رسیدیم .اصلاً آنطور که فکر می کردم نبود عده ای دختر و پسر با سرو وضع نامناسب در حال رقص و پایکوبی بودند .پارسا مرا به آنه معرفی کرد و گفت برای استراحت به اتاق بروم او با رویی باز خیلی تحویلم گرفت و شربتی برایم آورد خوردن شربت همانا و ....وقتی به خودم آمدم فهمیدم ساعتها خواب بودم . احساس بدی بهم دست داد دیگه پارسایی نبود هرچه تماس می گرفتم جواب نمی داد تا اینکه برایم یک فیلم ویدئویی ارسال کرد و پشت بندش جمله ای که وقتی شنیدم دنیا روی سرم خراب شدم و چشمانم تیره و تار شد .

آری آن فرد شیاد و کلاه بردار که خود را عاشق دلباخته ام معرفی کرده بود کلاهبرداری بیش نبود . مرا با شربت بیهوش و همراه چند نفر دیگر مورد سوء استفاده قرار داده بودند واز آن صحنه فیلم تهیه کرده بودند. در پیامی که برایم فرستاده بود تأکید کرده بود که اگر مبلغ 5 میلیون تومان برایش واریز نکنم آن فیلم کذایی را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می کند .

مثل دیوانه ها شده بودم خودم را به درو دیوار می زدم نمی دانستم باید چه کنم و چه خاکی بر سرم بریزم .اگر پدر و مادرم موضوع را می فهمیدند باید چه می کردم و برای آبروی بر باد رفته و لکه دار شدن عفتم چه توجیهی داشتم .

هر طور بود مبلغ درخواستی را فراهم کردم ولی کاش به همان یکبار ختم می شد.این شیطان صفت نامرد مجدداً از من اخاذی می کرد و به خرجش هم نمی رفت که هیچ پولی در بساط ندارم .چند بار تصمیم گرفتم خودکشی کنم که دوستانم مانعم شدند .حالا به اینجا آمده ام که کمکم کنید ...

نظریه کارشناس مشاوره و مددکاری :

انسان، موجودی مدنی‌الطبع نامیده شده و همواره با همنوعانش در ارتباط بوده، در واقع این ارتباط ریشه در نیاز او به ارتباطات اجتماعی دارد، همین نیاز سبب شکل‌گیری اجتماعات انسانی، شهرها و جوامع شده و در گذر زمان و ادوار زندگی انسان متحول و متطور گشته است. بشر، در دوره‌های گوناگون برای تسهیل ارتباطات اجتماعی خود دست به اختراعاتی از جمله، تلفن، تلگراف، تلوزیون، ماهواره و اینترنت زده است. شبکه‌های اجتماعی نیزدر این برحه از زمان که برای تسهیل ارتباطات افراد بوده از این نوع است .

نوجوان و جوانان بیش از دیگر گروه‌های سنی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و اگرچه در بسیاری از موارد والدین فعالیت آنها را زیر نظر می‌گیرند، اما فرزندان هم ترجیح می‌دهند در مورد نوع فعالیت‌های خود توضیحی به آنها ندهند. این رفتارها موجب می‌شود حریم شخصی در بسیاری از موارد به خطر بیفتد.

کودکان بدون آنکه از عواقب فعالیت‌های اجتماعی خود در اینترنت مطلع باشند، عکس‌های شخصی خود را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارند، درباره تاریخ سفر خود و اعضای خانواده توضیح می‌دهند، اطلاعاتی را در مورد شغل و میزان درآمد والدین منتشر می‌کنند و در مجموع مواردی را به‌صورت عمومی ارایه می‌دهند که می‌تواند عاملی برای تهدید حریم شخصی آنها باشد.

تهدیدات شبکه های اجتماعی

تضعیف انسانیت و از بین رفتن "حیا " در انسان

نقش بستن تصاویر در ذهن به طوری که حتی ثابت کرده‌اند 15 سال نیز در خاطر انسان می‌ماند و یادآوری می‌شود.

مسائل دیگری چون؛ سستی ایمان، انزوا و دوری از اجتماع، تحلیل توان عقلی، آماده شدن روح و قلب برای بهره‌برداری بیشتر شیطان و ...

چشم‌چرانی در این شبکه‌ها :به علت راحت بودن ارسال تصاویر و کلیپ‌ها در این فضاهای اجتماعی- خصوصی یا عمومی- که مسلماً وجود وسوسه‌های شیطان و هوای نفس را نمی‌توان در این جا نادیده گرفت، اصولاً محیطی مناسب برای "همه‌چیز دیدن" و "همه‌چیز شنیدن" مهیا شده است.

در مورد نوجوانان و جوانانی که به علل مختلف در این فضا هستند، به علت حساسیت بیش از اندازه آنها و همین طور شرایطی که این روزها آنها را به سمت تماشای این صحنه‌ها می‌کشاند،‌ شاید نتوان به گفتن عوارض بسنده کرد، فقط می‌شود گفت: جلوی آنها را بگیرید، زیرا ورود آنها به این فضای بی‌در و پیکر همان و خنده مستانه شیطان همان ...!!!

در این بین نقش آگاهی سازی ، پر کردن اوقات فراغت توده ی مردم و به ویژه نسل جوان، بطور خاص کشورهای جهان سوم که جمعیت جوان زیادی در اختیار دارند از خطرات وآسیب های این شبکه ها می تواند از میزان آسیب های این تکنولوژی بکاهد.

داستان فوق از سوی پایگاه اطلاع رسانی پلیس ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
عباس
-
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۱
خیلی ناراحت كنندس.وقتی آدم میبینه یه دختر انقدر راحت اعتماد میكنه و از ان بدتر اینكه یه پسر جوون انقدر بی غیرته كه هر كاری دوست داره با ناموس بقیه انجام میده.
محمد
-
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۱
خیلی ببخیشد ولی خودتو به خریت نزن هر بلایی سرت اومده حقته
مظلوم نمایی هم نكن خوب میدونستی داری چیكار میكنی وگرنه بدون اطلاع خانوادت نمی رفتی مسافرت بعد بری جشن تولد یه پسر كه نمیشناسی
خواهش با این دروغ ها به شعور ما هم توهین نكن
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
این خبر را دوماه پیش هم نوشته بودید حواس جام جم كجاست .لطفا یه كم از پول هایی كه از مملكت برده میشه را خبر رسانی كنید .
حسن
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۱
بازم قصه تكراری ساده دلی دخترا ........خواهرای من آخه یك روز تو این مجله ها و خبرها بگردید ببینید چه قدر ساده دلی كار دست امثال شماها داده .....بیشتر مواظب خودتون باشیید ...
علی
-
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۱
بنام خدا
انچه امروزه در حوادث اینچنینی اتفاق میافتد گستاحی عده ای بخاطر ضعف در برخورد با این افراد است كه بخود اجازه میدهند با ابرو و حیثیت مردم بازی كنند . مسئولین اگر توان برخورد با این افراد بی وجدان را ندارند استعفا بدهند تا شاید كسانی كه دارای قاطعیت هستند بایند و با این افراد وحشی مبارزه كنند دفاع از ابرو و حیثیت مسلمان بر همه مسلمانان واجب است
بی طرف
-
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
این كه غفلت نیست! خودش با پای خودش رفته یه شهر دیگه. با پای خودش و خود خواسته رفته به پارتی. این غفلته یا حماقت و گناه؟ مقصر خودشه و هیچ كس نیست. در ضمن این همه آدم گوشی هوشمند و نرم افزار پیام رسان دارن اونا چرا گناه نمیكنن؟ این دختر حقشه این بلا سرش بیاد چون مقصر تمام و كمال خودشه
حسین
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
خیلی نارحت شدم واقعا از ته قلبم غصه خوردم اخه چرا عزیزم مراقب خودت نبودی دختر پسرای خوب هرگز بدون اجازه پدر و مادراشون حتی اب نمیخورن دوست بدرد نمیخوره فقط پدر و مادر ،منم مثل شما جوونم ولی بی اجازه مامان و بابام هیچ كاری انجام نمیدم حتی ازدواجمم با اجازه و رضایت اونا بود و بس .
فرزبود گرگان
-
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
آقا بحث نكنین . اینا دقیقا برنامه های كشور های غربی بود كه اگر نمیتوانن از طریق مرزها به ایران حمله كنن پس از این راه كه از داخل بین خانواده ها ایجاد چالش و هرج و مرج ایجاد كنن كه به چشم مشاهده میشه كه خیلی هم موفق عمل كردن و هر روز از طریق این شبكه های اجتماعی شاهد مشكلاتی هستیم كه اصلا مناسب جامعه ایرانی و اسلامی نیست خدا بخیر بگرداند . انشااله
نوذر
-
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۱
۰
تا مرحله ی وب گردی و شبكه اجتماعی هیچ خطری ایشون رو تهدید نمیكرده و دنیای مجازی اصولا مجازیه و خطر واقعی برای زندگی یك فرد كه فیزیك نیوتونیه پیش نمیاره. ولی خطر از اونجا شروع میشه كه در دنیای واقعی كار اشتباهی انجام میشه......وگرنه ملیاردها چت روزانه داره انجام میشه و اكثرا برای كارهای تجاری و ارتباطهای مفیده....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
۰
۰
تو اولین آخریش نیستی فقط ساده ای
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها