معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد:

اسرائیل عامل نابودی خاویار دریای خزر

الگوی مردمی اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی با پرورش ماهی خاویار در کویری بی‌آب

یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در استان فارس با فعالیت در این عرصه و با حمایت‌های بسیج سازندگی برای پنج نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و از درآمدش نیز راضی است. به گزارش سازمان بسیج سازندگی فارس،حامد اعلمی فرد یکی از جوانان کارآفرین شیرازی است که توانسته در کنار خانواده‌اش به پرورش آبزیان و بویژه ماهی خاویاری در منطقه مرودشت بپردازد.
کد خبر: ۹۱۴۱۹۶

اعلمی فرد شروع فعالیت خود را در این عرصه بعد از اتمام تحصیل عنوان کرده و می‌گوید: علاقه زیادی به پرورش ماهی دارم و این شغل را تا آخر ادامه می‌دهم.

وی با تشکر از حمایت‌های بسیج سازندگی فارس، افزود: با تسهیلات بسیج سازندگی موفق به احداث استخر پرورش ماهی شدیم و اکنون روند تولید ماهی خوب است و راضی هستیم. این کارآفرین شیرازی درباره فعالیت و این کار تولیدی‌اش می‌گوید: توصیه‌های رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و علاقه شخصی برای شروع فعالیت تولیدی، مرا ترغیب به ادامه کار کرد که با توجه به وجود آب کافی و زمین مناسب، تصمیم به گسترش پرورش ماهی‌های خاویاری گرفتم.

وی می‌افزاید: پنج نفر از طریق همین استخر پرورش ماهی امرار معاش می‌کنند که فعالیت در کار تولیدی برای ما ایجاد انگیزه کرده و البته در آمدمان به فروش بازار و هزینه‌های مصرفی بستگی دارد.

وی کشاورزان علاقه‌مند و سرمایه‌گذاران را به پیوستن به این حرفه دعوت می‌کند تا استخری بین چاه و زمین کشاورزی احداث کنند و ماهی پرورش دهند چرا که این کار استفاده بهینه از آب و کارآفرینی را به ارمغان می‌آورد.

وی که میزان تحصیلاتش دکتری تخصصی آبزیان است، معتقد است هر کاری را با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) می‌توان انجام داد، هر فعالیتی با دقت و مشورت با مشاور به بهترین شکل انجام می‌شود.

کارآفرینی با ریسک‌پذیری پیوند دیرینه دارد و تنها با پشتکار و توکل به خدا می‌توان بر آن غلبه کرد، همان طوری که این فرد برای نخستین‌بار توانسته ماهی خاویاری را پرورش دهد. براساس تجربه این پرورش‌دهنده خاویار، پس از سه سال می‌توان از گوشت ماهی خاویار استفاده کرد و ماهی‌ها در وزن ده کیلو به بالا تعیین جنسیت می‌شوند، گوشت نرها وارد بازار می‌شود و ماده‌ها پس از هشت سال به خاویار می‌رسند.

زمانی که از کارشناسان درباره خواص خاویار سوال می‌شود، این ماده غذایی را دارای طعم و بویی خوشایند توصیف می‌کنند که دارای پروتئین است و مصرف آن از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری‌های قلبی ـ عروقی پیشگیری می‌کند.

نباید این موضوع مورد غفلت قرار گیرد که خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های التهاب مفاصل، دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان بسیار مؤثر و حتی منبع غنی برای عنصر آهن است. این پرورش‌دهنده خاویار معتقد است کار پرورش خاویار باید توسعه پیدا کند، بنابراین کمک مسئولان و دولت در این زمینه ضروری است تا با احداث استخرهایی، پرورش ماهی را رونق دهند، زیرا صادرات ماهی کار بسیار مهمی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها