رئیس قوه قضاییه تفاوت رفتار آمریکا پس از برجام را نشانه «کمال دشمنی» آنان با جمهوری اسلامی ایران دانست.
کد خبر: ۹۱۱۱۸۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی و در تحلیل دلایل این تغییر رفتار و تغییر موضع در قبال ایران گفت: آمریکایی‌ها پس از برجام امیدوار به تسلیم جمهوری اسلامی ایران و دست کشیدن از ارزش‌های انقلابی از سوی ایران بودند اما امیدشان ناامید شد و بر همین اساس ادعاهای همیشگی خود را دوباره از سر گرفتند. وی به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا و معرفی ایران «در راس کشورهای حامی تروریست» اشاره کرد و با تشریح برخی اقدامات تروریستی و جنایت‌های آمریکا در سطح جهان و حمایت آنها از گروه‌های تروریستی، تکفیری و داعش و رژیم غاصب صهیونیستی افزود: آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و این را همه می‌دانند و دیدند که چگونه در پناه حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی در جنگی چند روزه هزاران انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید و رژیم سعودی نیز با حمایت آمریکا، بیش از یک سال است که زن و مرد و پیر و جوان را در یمن به خاک و خون می‌کشد. رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تلاش‌ها به منظور تحریف شخصیت و آرمان‌های حضرت امام(ره) تصریح کرد: با وجود تلاش‌های بسیار برای تحریف شخصیت و آرمان‌های امام راحل، هنوز هم آرمان‌های آن رهبر بزرگ باقی است و شخصیت ایشان هم در جامعه و میان مردم عزیزتر از قبل است. وی توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت قوا و هماهنگی و همکاری میان مردم و مسئولان را خواستار شد و اظهار کرد: اصرار و تاکید رهبر معظم انقلاب، بر حفظ وحدت و هماهنگی در مواجهه با دشمنان سرسخت نظام است، چراکه عده‌ای گمان می‌کردند مساله برجام که تمام شود آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند اما اکنون می‌بینیم آنها بدتر عمل می‌کنند.

آمانو: ایران به قطعنامه و برجام پایبند بوده است

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع ایران دیروز در وین برگزار شد. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به شورای حکام اعلام کرد: ایران تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه‌های مربوطه، به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است. به گزارش ایرنا، آمانو در این گزارش افزود: همان‌طور که قبلا هم اعلام کردم ایران به تعهدات خود در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش درخصوص تائید و نظارت در پرتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد 2231 (2015)، تحت طرح جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است. وی اضافه کرد: در این گزارش نیز خلاصه‌ای از تائید و نظارت بر فعالیت‌هایی که آژانس تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه‌های مربوط آن را انجام داده، اشاره شده است. این فعالیت‌ها مطابق با شیوه‌های استاندارد پادمان آژانس است. این گزارش شامل حقایق عینی و واقعی و نیز اطلاعات مربوطه است که آژانس می‌تواند با کشورهای عضو به اشتراک بگذارد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما در مراحل اولیه فرآیندی هستیم که نیاز به توجه مداوم و دقیق از همه طرف‌ها دارد. همه طرف‌ها تلاش کردند تا اجرایی کردن این فرآیند ممکن شود. در ماه‌ها و سال‌های آینده نیز ما به یک تعهد قوی از همه طرف‌ها برای اجرایی پایدار نیازمند خواهیم بود. آمانو افزود: فعالیت‌های پروتکل الحاقی تحت موافقت‌نامه پادمان که به صورت موقت برای ایران اعمال شده است، ادامه دارد. از زمان آخرین گزارش من، آژانس دسترسی کامل به سایت‌ها و مکان‌های دیگر در ایران تحت پروتکل الحاقی داشته است.

ضرورت برخورد با مقصران حملات سایبری

رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: با مسئولان فنی سایت‌هایی که در دو هفته اخیر هدف حملات ساده سایبری قرار گرفتند باید برخورد شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: این اقدام می‌تواند درس عبرتی باشد برای دیگر سازمان‌ها تا مساله امنیت فضای سایبری‌شان را جدی‌تر بگیرند. وی با بیان این‌که 70 تا 80 درصد هزینه‌ای که در بخش‌های دولتی و شبه‌دولتی برای امنیت فضای سایبری آنها صورت می‌گیرد به جیب خارجی‌ها می‌رود، افزود: باید با استفاده از متخصصان توانمند داخلی صنعت امنیت سایبری کشورمان را تقویت کنیم.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به هشدارهای این سازمان‌ها و نهادهای کشور قبل از حوادث حملات سایبری دو هفته اخیر گفت: هم اکنون سامانه یکپارچه‌ای که به‌صورت برخط همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها را از احتمال حملات سایبری مطلع کند، وجود ندارد، گرچه در پی ایجاد آن هستیم و امیدواریم در کوتاه‌مدت این سامانه تکمیل شود. وی افزود: حملات دوهفته اخیر حملات پیش پا افتاده‌ای بود که عمق نداشت و بیشتر به خودنمایی سایبری شبیه بود.

کسانی که غیرت مسلمانی دارند از فلسطین حمایت کنند

رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی تماسی تلفنی انتخاب علی لاریجانی به ریاست مجلس دهم را تبریک گفت. رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفت‌وگو با بیان این‌که تمام کسانی که غیرت مسلمانی دارند باید از مردم فلسطین حمایت کنند، گفت: مبارزات مردم فلسطین برای احقاق حقوق‌ و دفاع از آرمان‌هایشان به نقطه حساسی رسیده است.

به گزارش تسنیم، وی انتخاب علی لاریجانی به ریاست مجلس شورای اسلامی را در مقطع حساس کنونی یک پیروزی برای مردم ایران و فلسطین به‌عنوان دو کشور دوست و برادر توصیف کرد و گفت: مردم فلسطین دوستدار و علاقه‌مند به مردم و رهبران جمهوری اسلامی هستند و برای موفقیت مردم و مسئولان این کشور دعا می‌کنند. در این گفت‌وگوی تلفنی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مقاومت و مجاهدت مردم فلسطین در مقابل سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مبارزات مردم فلسطین برای احقاق حقوقشان و دفاع از آرمان کشورشان به نقطه حساسی رسیده و تمام کسانی که نام مسلمان و غیرت مسلمانی دارند باید از مردم فلسطین همواره حمایت کنند. وی افزود: ما همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم و حمایت از مسلمانان فلسطینی بویژه برادران و خواهران مقاومت را وظیفه خود می‌دانیم و برای توفیق آنها دعا می‌کنیم.

نامزد ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با موضوع بررسی مسائل روز کشور در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان چه کسی را برای مقابله با روحانی در انتخابات 96 مدنظر دارند، گفت: اگر هم داشتیم اسمش را نمی‌گفتیم، اما نداریم چون هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم، چرا که هنوز روشن نیست اصولگرایان از آقای روحانی حمایت کنند یا نکنند که همه اینها به عملکرد دولت یازدهم در سال 95 بستگی دارد. به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری 96 نامزد خواهد شد، گفت: خیر این خواب‌ها تعبیر نمی‌شود و ما با دکتر روحانی کار داریم بنابراین به هیچ وجه قصد نامزدی ندارم و جزو نامزدها نیستم.

باهنر در مورد پیروزی لاریجانی در ریاست مجلس و وزن‌کشی‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در این رابطه توضیح داد: ‌اگر اصلاح‌طلبان می‌توانستند یک رای به 103 رای خود اضافه کنند حتما کوتاه نمی‌آمدند و حداقل ارزیابی که از فضای مجلس می‌توان داشت، این است که اصلاح‌طلبان اکثریت ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها