بازخوانی شعر مشهور «عقاب» سروده پرویز ناتل خانلری

زندگی از زاویه‌ای دیگر

دو روی سکه اختتامیه شعر فجر

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر فجر شب گذشته برپا شد، مراسمی که در آن با وجود آن که وزیر ارشاد تاکید کرد که آثار رسیده به این جشنواره ظرفیت‌های جدیدی را فراروی گستره شعر فارسی مشخص کرده است اما هیات داوران تشخیص داد که در بخش اصلی جشنواره یعنی شاعران بزرگسال هیچ کس شایسته عنوان برگزیده نیست.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۲

به گزارش مهر، علی جنتی در سخنرانی مفصلی که در جمع شاعران داشت، شعر را شناسنامه سرزمین مان معرفی کرد و گفت: این شناسنامه اصالت دین و تمدن ما را به نمایش می‌گذارد. شعر فارسی که به تعبیر رهبر فرزانۀ انقلاب، سرمایۀ ملی است، گنجینه‌ای از تجربه‌های نابِ انسانی و رهاوردهای فکری و دینی را در دسترس جامعۀ بشری قرار داده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سرایش شعر کار آسانی نیست. مویی سپید می‌شود تا بیتی سروده شود و گوشه‌ای از جان می‌سوزد تا شعری کامل به وقوع بپیوندد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره شعر فجر، به عنوان فراگیرترین جشنواره ملی شعر ایران، توانسته است ضمن جلب اعتماد و اقبال جامعه ادبی، با مشارکت گستردۀ شاعران، ادیبان و صاحب نظران، کارنامۀ سالیانۀ شعر کشور را در معرض ارزیابی و نقد و تحلیل قرار دهد.

اما براساس رای هیات داوران در بخش شعر بزرگسال هیچ مجموعه‌ای به عنوان اثر برگزیده معرفی نشد و صرفا از تلاش‌های شاعران دو مجموعه «پری‌خوانی» سروده امیرحسین الهیاری و «سکته سوم» سروده مرحوم غلامرضا بروسان تقدیر گردید. در بخش «درباره شعر»، کتاب «نجوم قدیم و بازتاب آن در ادب فارسی» نوشته عباس ماهیار به‌عنوان برگزیده و کتاب «مکتب هرات با شعر فارسی» نوشته حسن نصیری شایسته تقدیر معرفی شد.

همچنین در بخش شعر کودک و نوجوان هم مجموعه هفت جلدی «قصه نمایش کودکان» اثر مهدی ماهوتی شایسته تقدیر شناخته شد و دو مجموعه شعر «هر گلابی یک چراغ» سروده کمال شفیعی و «یک قوری پر از قور» سروده مریم هاشم‌پور به صورت مشترک به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها