ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای مددجویان

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی کمیته امداد از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وابسته به قوه قضاییه در هفته آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دفاتر خانواده‌های تحت پوشش از پرداخت هزینه جهت ثبت دادخواست و طرح شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی معاف می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۷۹۳۷

به گزارش جام‌جم، منصور قمشه با بیان این‌که در گذشته خانواده‌های کمیته امداد خدمات رفاهی، درمانی، عمرانی و معیشتی دریافت می‌کردند، افزود: طی سال‌های اخیر مشکلات حقوقی و توانمندسازی حقوقی خانواده‌های تحت حمایت به ویژه مشکلات زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد است.

وی بیان کرد: اکنون یک میلیون و 150 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد با مشکلات حقوقی مواجه هستند که حمایت و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنها لازم و ضروری است. قمشه به مشاوره رایگان حقوقی برای خانواده‌ها در دفاتر و ادارات کمیته امداد سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: این نهاد سعی دارد به جای پرداخت مستمری، آنها را به سمت توانمندسازی خانواده‌ها هدایت کند به طوری که راهکارهای قانونی برای تسهیل احقاق حقوق اقشار آسیب‌پذیر در همه حوزه‌ها در نظر گرفته شده است. معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد بیان کرد: تاکنون 75 تفاهم نامه با حوزه‌های مختلف قضایی به امضاء رسیده که تفاهم نامه‌هایی با کانون وکلا، مرکز187 دادگستری،‌ کانون سردفتران و مراکز دادگستری در استان‌ها از جمله آنهاست. قمشه یادآور شد: اکنون 187 شورای حل اختلاف ویژه خانواده کمیته امداد در کشور با همکاری قوه قضاییه دایر است. همچنین در استان‌های تهران و لرستان دومجتمع ویژه حل اختلاف خانواده‌های تحت پوشش به مشکلات مددجویان جامعه هدف رسیدگی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها