مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از راه‌اندازی دو خط شبانه اتوبوسرانی در پایتخت خبر داد و گفت: این خطوط از روز شنبه به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۳۳۰۱۳
راه‌اندازی دو خط شبانه اتوبوسرانی در پایتخت

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالعاتی که در خصوص نیاز تهران به خطوط شبانه اتوبوسرانی انجام شده است، گفت: بر اساس این مطالعات مشخص شد تهران به جز خطوط بی‌آر‌تی که به صورت شبانه‌روزی دایر هستند، نیاز به خطوط شبانه دارد.

وی ادامه داد: این خطوط به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی از شهروندان به دلیل نوع شغلی که دارند، نیاز به تردد در شهر داشته و بهتر است از حمل و نقل عمومی برای این تردد استفاده کنند. همچنین مقصد برخی از این خطوط شبانه باید مراکز تفریحی و پارک‌های بزرگ باشد که بوستان ولایت و دریاچه چیتگر دو مقصد مناسب این خطوط هستند. همچنین نقاط مسافرتی مانند ترمینال‌ها و پایانه‌های جنوب و غرب و فرودگاه‌ها از جمله نقاطی هستند که نیاز است چنین خطوط شبانه‌ای در آنها ایجاد شود.

سنندجی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی و طراحی انجام شده برای ایجاد خطوط شبانه، دو خط شبانه طراحی شد، گفت: نخستین خط شبانه از میدان راه‌آهن به میدان امام حسین(ع) است که آغاز آن از میدان راه‌آهن تا خیابان اقبال و مسیر برگشت آن از خیابان دماوند تا راه‌آهن است. همچنین خط دوم، پایانه جنوب به میدان فردوسی است که خطی گردشی است و از پایانه جنوب، آغاز و از پایانه غفاری، بخارایی، انقلاب، بهارستان، خیابان جمهوری، خیابان سعدی، امام خمینی(ره)، شوش و ... عبور می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها