رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

بزرگترین نیروی ضد تروریسم نیروهای مسلح ایران هستند

رئیس جمهور گفت: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است و یک سازمان متشکل، اهداف تروریستی را دنبال می کند.
کد خبر: ۸۳۱۰۷۶
امروز تروریسم به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است/ رژیم صهیونیستی، منافقین، و داعش نمونه های بارز تروریسم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور افزود: از برگزار کنندگان این کنگره که به معنای احترام به شهیدان بزرگوار و مظلوم این سرزمین و پرده برداشتن از ماهیت کثیف تروریسم است تشکر و سپاسگزاری و به میهمانان این کنگره خیرمقدم عرض می کنم.

وی گفت: ترور یکی از چهره های زشتی است که متأسفانه از دیرباز و دوران کهن در زندگی انسان ها شاهد آن هستیم البته در دنیای مدرن و سیاست مدرن ترور و تروریسم شکل جدیدی به خود گرفته است.

رئیس جمهور افزود: در تاریخ کهن عمدتاً ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله ای انجام می شد اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف است و از مسئله ای فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.

روحانی گفت: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است و یک سازمان متشکل اهداف تروریستی را دنبال می کند برای اهداف سیاسی، تسلط بر قدرت یا اجرای برنامه هایی که از سوی قدرت ها به آنها ابلاغ می شود.

وی اضافه کرد : یکی از نمونه های آشکار این گونه تروریسم سازمان منافقین است که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده بودند و ملت و کشور ما شاهد جنایات آنها بودند.

رژیم جعلی صهیونیستی، نمونه بارز تروریسم دولتی

رئیس قوه مجریه افزود: گاهی تروریسم از یک سازمان و تشکیلات پا را فراتر می گذارد و برخی از حکومت ها بر مبنای ترور بوجود می آید و ادامه حیات خود را در سایه ترور می بیند که نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی است.

رئیس جمهور گفت: این حکومت و رژیم در سرزمین فلسطین از اساس بر مبنای ارعاب ، ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد و امروز هم همان مسیر ضد انسانی را ادامه می دهد.

نوعی دیگر از ترور،‌ اعتقادی و عقیدتی است

وی اظهار کرد: گروهی متعصب و جاهل گاهی تحت پوشش یک آیین و دین به خشونت می پردازند و هر کس را که در مسیر آنها نیست تکفیر می کنند.

روحانی در دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور افزود: نوع دیگری از ترور را بر مبنای ترور اعتقادی و عقیدتی می توان نام گذاری کرد،‌ حداقل شکل ظاهری و ادعای آنها بر این مبناست.

رئیس دولت یازدهم گفت: گروهی متعصب و‌ جاهل گاهی تحت پوشش یک آیین و دین به خشونت می پردازند و هر کس را که در مسیر آنها نیست تکفیر می کنند،‌ او را کافر می پندارند و بعد از تکفیر هم جواز ترور و خشونت در قبال او را صادر می کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نمونه هایی از این موارد در عصر ما وجود دارد و ما شاهد آن در منطقه هستیم،‌ نمونه هایی از قبیل داعش،‌ القاعده، بوکوحرام، طالبان و دیگران.

وی افزود: در تمام این ترورها چه آنهایی که یک تشکیلات و سازمانی دارند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار گرفته اند و چه آنهایی که بر مبنای اعتقادی به کشتار دیگران می پردازند- حداقل با ماسک اعتقادی- همه اینها از استقبال و خواست مردم محروم هستند.اساسا در میان ملت ها و جوامع و در میان مردم ، آرای عمومی با تروریست ها نیست.

روحانی افزود: حتی رژیمی مثل رژیم صهیونیستی از آرا و صندوق رای می ترسد و مرگ خودشان را در کنار صندوق رای می بینند و در منطقه اشغالی فلسطین هم رژیم غاصب حاضر نیست صندوق رای بگذارد که همه مردم،‌ مسلمانانی که در فلسطین از دیرباز زندگی می کردند یهودیان و مسیحیان ، همه جمع شوند پای یک صندوق رای و هر چه رای جمع بود بپذیرند.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: رژیم ترور و سازمان ترور هیچگاه در مسیر انتخاب نیست تا به سمت صندوق آرا برود به جای انتخاب ، به دنبال ارهاب و ارعاب هست؛ از طرف دیگر همه آنهایی که مسیر ترور را انتخاب کرده اند صلح، مفاهمه و مذاکره را خیانت می دانند.

مسیر تروریست ها خشونت و افراط است

رئیس جمهور گفت: مسیر آنها مسیر خشونت و افراط است آنها می گویند یا سفید سفید یا سیاه سیاه یا زیبای مطلق یا زشت مطلق و چیزی به عنوان حد وسط وجود ندارد.

روحانی افزود: در مذاکرات و تفاهم، دو طرف باید به حد میانه برسند آنها نه میانه را و نه راه میانه را قبول دارند و نه رنگی به جز رنگ سیاه و سفید را می فهمند.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: صلح و تفاهم و مذاکره و منطق چیزی است که تروریسم و خشونت و ترور از آن گریزان است.سوم این که تروریست ها خود را میزان و مرکز عالم می دانند هر چه می گویند حق است و هر چه غیر از آن ناحق و در مسیر باطل و ناحق قرار گرفته است.

رئیس جمهور گفت: معمولاً هم پیشواپرستی دارند و فردی که به عنوان رئیس سازمان ترور است گاهی او را برترین مقام روی زمین می بینند.برای این که ما از این مسیر فاصله بگیریم اقداماتی باید در سطح منطقه و جهان انجام شود.

روحانی اظهار کرد:‌جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته قربانی مداخلات نابجای قدرت های بزرگ بویژه غربی ها و آمریکا در رژیم سابق بوده و پس از پیروزی انقلاب ، قربانی ترور و تروریسم بود.

وی افزود: در مرحله اول قربانی یک جنگ تحمیلی و در مرحله دوم در همان جنگ قربانی سلاح های کشتار جمعی بود.

جنایات منافقین، بدتر از داعش بود

رئیس جمهور با اشاره به وضع کشور در اوایل پیروزی انقلاب گفت: در کشوری بعد از انقلاب که بلافاصله مردم را به سوی صندوق رأی هدایت کرد ، 47 روز بعد از انقلاب مردم پای صندوق رأی شتافتند و با رأی خود نوع نظام را انتخاب کردند و برگزیدند.

روحانی افزود: در اوایل انقلاب گروه های تروریستی که تحت فرمان قدرت های بزرگ بودند چه شرایطی در کشور به وجود آوردند؟ به هیچ کس رحم نکردند.

وی گفت: به یاد می آورم که یک مغازه دار معمولی که نمونه اش را در شرق تهران و محل سکونت آن زمان خود دیده بودم ، مغازه داری انقلابی و مومن بود که فقط به دلیل اینکه به امام ایمان داشت ترورش کردند.

رئیس جمهور افزود: فردی مذهبی در محله ای دیگر بعد از نماز و در جلوی مسجد ترور شد و برخی ها را در حضور خانواده و در خانه شان ترور کردند.

وی تصریح کرد: تمام این خشونت های امروزی که داعش در منطقه ایجاد کرده، ممکن است برای برخی جدید باشد اما بدتر از اینها را مثلا سربریدن در خیابان، منافقین انجام می دادند و حتی در تهران پوست بدن کسی را که می دانستند فعالیت انقلابی می کند، کندند و دست به اعمالی زدند که حتی بدتر از داعش بود .

روحانی در ادامه ترور امام جمعه ای پیر و عادل در نماز و رو به قبله به دست منافقین را یادآور شد و گفت : آنان برخی ائمه جماعات را قبل از نماز و برخی را بعد از نماز در مقابل مسجد به شهادت رساندند.

وی افزود:‌ کجا سابقه دارد که در ترورهای وحشیانه ای رئیس دیوان عالی کشور که بالاترین رتبه قضایی آن کشور است ، وزرا و نمایندگان مجلس شهید شوند و بعد از آن هم رئیس جمهور و نخبگان کشور به شهادت برسند؟

رئیس جمهور گفت: جزو اولین ترورها اقدامی بود که برای به شهادت رساندن علامه مطهری به جرم تحقیق و گفتن سخن حق صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها