مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

گمرک انتظار «اروند» را برآورد نکرد

اختصاص 10 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد آبادان و خرمشهر و افزایش 345 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال 93 از اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد اروند در انجام و پیگیری آن در شهرستان های آبادان و خرمشهر است. اقداماتی که روز به روز بر اهمیت و رشد این مناطق می افزاید و باعث اطمینان سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین پیشرفت های فرهنگی خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۷۴۶۸
سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند افزایش یافت

به گزارش شریان نیوز، مناطق آزاد به عنوان یکی از مهمترین درگاه های واردات و صادرات کشور مطرح هستند و از این رو نقش بسزایی در رشد تجاری و سرمایه گذاری کشور دارند، منطقه آزاد اروند در محل تلاقی دو رودخانه بزرگ اروند رود و کارون واقع شده و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

مجاورت با بصره، این منطقه را به دروازه بزرگ تجارت با عراق و سپس امتداد آن تا کشورهای سواحل مدیترانه تبدیل کرده است. همچنان که این منطقه را در محور ارتباطی و مسیر زیارتی عتبات عالیات قرار داده است.

این منطقه و شهرهای همجوار آن؛ آبادان و خرمشهر، از دیر باز به عنوان کانون تجاری، صنعتی، کشاورزی و سیاحتی مهمی شناخته شده است. از این رو توجه به آبادانی و زیرساخت های این منطقه نیز از ملزومات است که با توجه ویژه سازمان منطقه آزاد اروند به این موضوع، اقدامات مناسبی در شهرهای خرمشهر و آبادان و مینو شهر در حال انجام و پیگیری است.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد آبادان و خرمشهر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در همایش شهرستانی نماز در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد آبادان و خرمشهر توسط این سازمان اختصاص داده شده است.

سید مرتضی نعمت‌زاده با بیان اینکه این مبلغ گامی نخست در جهت تقویت و بهبود وضعیت مساجد در سطح منطقه است، افزود: از این میزان اعتبار، 5 میلیارد تومان برای تعمیر و 5 میلیارد تومان نیز برای تجهیز پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: کار نیازسنجی از مساجد به جهت تامین تجهیزات مورد نیاز با همکاری مسئولان اداره اوقاف، ستاد اقامه نماز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر ائمه جمعه به انجام می‌رسد، البته بخش تعمیرات پیچیدگی خاص خود را دارد.

نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص اولیه 5 میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت مدارس شهرهای آبادان و خرمشهر و رسیدن این مبلغ به 40 میلیارد تومان افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با ستاد اقامه نماز، مبلغ 100 میلیون تومان برای نمازخانه مدارس شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص یافت که برای توزیع و استفاده از آن نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی از آمادگی واحد متبوعه خود در همکاری و همراهی با مدارس در زمینه نمازخانه‌ها خبر داد و تصریح کرد: ائمه جماعات به جای برگزاری نمادین نماز در مدارس باید بکوشند تا بذر نماز در عمق جان دانش آموزان کاشته شود، حلاوت ذکر خداوند باید در دل نونهالان ما جای بگیرد تا جامعه رشد یابد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از تمام نهادها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی و مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر خواست تا سازمان منطقه آزاد اروند را در رسیدن به اهدافش یاری کنند.

نعمت‌زاده در پایان گفت: بخش خصوصی می‌تواند با سهم آورده خود تحول اساسی در ساختار کمی و کیفی نماز ایجاد کند.

افزایش 345 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال 93

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:میزان سرمایه گذاری در این منطقه طی سال گذشته در مقایسه با سال 92، رشد 345 درصدی را نشان می دهد.

محمدرضا معتمدی در خصوص اقدامات این سازمان برای رونق سرمایه گذاری و اشتغال در منطقه آزاد اروند، گفت:بر اساس آمار رسمی این سازمان، حجم سرمایه گذاری ریالی منتج به قرارداد در این منطقه طی سال گذشته، 15 هزار و 235 میلیارد ریال بود.

وی افزود:این رقم در مقایسه با آمار سه هزار و 425 میلیارد ریالی در سال 92، بیانگر افزایش 345 درصدی در حوزه سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند می باشد.

معتمدی میزان جذب سرمایه گذاری ریالی در قالب تفاهم نامه در این منطقه طی سال گذشته را پنج هزار و 190 میلیارد ریال و میزان سرمایه گذاری ارزی منجر به تفاهم نامه طی این مدت را 469 میلیون دلار بیان کرد و افزود:بیشتر طرح های سرمایه گذاری در این منطقه طی سال گذشته در حوزه های صنعت و تجارت خارجی بوده است.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان دیگر طرح های سرمایه گذاری در این منطقه، مذاکره با سرمایه گذاران کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی منطقه را یادآور شد و گفت:از زمان شروع به کار دولت یازدهم تاکنون، روند سرمایه گذاری در این منطقه رو به رشد بوده و پس از جمع بندی مذاکرات در قالب برجام -برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای- نیز، رفت و آمد دسرمایه گذاران خارجی به این منطقه روند افزایشی یافت.

معتمدی در پایان سخنانش با بیان مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه نسبت به سایر مناطق آزاد کشور، افزود:منطقه آزاد اروند در همجواری با کشورهای عراق و کویت، با داشتن ظرفیت های بی نظیر استراتژیک نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 374 هزار هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

پیشروی پروژه ترمینال ۵ هزار مترمربعی فرودگاه آبادان

محمدرضا رضایی امروز اظهار کرد: براساس تفاهمنامه منعقده فی مابین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند نصب سازه ۵ هزار مترمربعی در فرودگاه آبادان به امضا رسید و در اردیبهشت ماه امسال عملیات آغازین این پروژه کلید خورد.

مدیر فرودگاه آبادان افزود: عملیات احداث ترمینال جدید این فرودگاه که به عنوان طرح فاز نخست توسعه فرودگاه آبادان چندی پیش کلید خورد، در حال پیشروی است.

رضایی اظهار کرد: براساس تفاهمنامه منعقده فی مابین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند نصب سازه ۵ هزار مترمربعی در فرودگاه آبادان به امضا رسید و در اردیبهشت ماه امسال عملیات آغازین این پروژه کلید خورد.

انجام 120 پرواز در هفته از فرودگاه آبادان

وی افزود: این عملیات به صورت مشترک از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد اروند به اجرا خواهد رسید.

مدیر فرودگاه آبادان نصب سازه فلزی ۵ هزار مترمربعی را به عنوان یک راهکار کوتاه و میان مدت شرکت فرودگاه‌های کشور برای وضعیت حال حاضر پایانه‌های فرودگاه آبادان تعریف کرد.

رضایی تصریح کرد: توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم نصب سازه ترمینال فرودگاه آبادان، انتقال و نصب سازه فلزی، نصب مجدد در مجاورت ترمینال موجود، طراحی و بهسازی محوطه‌های بیرونی فرودگاهی مطابق طرح جامع فرودگاه به صورت مشارکتی توسط سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور برنامه‌ریزی و به اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: محل سازه ۵ هزار مترمربعی ترمینال جدید توسط کارشناسان اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها جانمایی شد.

مدیر فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: احداث ترمینال ۲۰ هزار مترمربعی در برنامه بلندمدت مشترک، شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند تعریف شده و طراحی و جانمایی پس از راه اندازی ترمینال ۵ هزار مترمربعی انجام خواهد شد.

رضایی افزود: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد و به عنوان فاز اول توسعه فرودگاه آبادان برنامه ریزی و به اجرا رسید.

در این پروژه سازه فلزی و دستگاه‌های بازرسی توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و هزینه اجرای عملیات و همه ملزومات ترمینال از جمله سرمایش و گرمایش توسط سازمان منطقه آزاد اروند تامین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها