فراخوانی برای حلقه اقلیت

بیش از دو دهه از شهادت مردی می‌گذرد که به گواهی افراد انقلابی و غیرانقلابی، از موثرترین مردان تحلیلگر و صاحب‌نظر در عرصه رسانه بود. اما به‌راستی برخی وارثین این شهید والامقام تا چه حد توانسته‌اند همگام با شعارها، مراسم‌ها و همایش‌هایی که در تجلیل و بررسی گفتمان آثار او برپا می‌کنند عمل کنند؟ گلایه‌های ناتمام و اتهام‌های همیشگی بعضی رسانه‌ها به بسیاری از هنرمندان متعهد این کشور، امروز تا شبکه‌های داخلی سازمان صداوسیما هم پیشروی کرده است. گویی این حلقه در اقلیت همیشه طلبکار مردم و هنرمندان، به خط آخر رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۲۴۷۴۰
فراخوانی برای حلقه اقلیت

امروز چنان اخبار و اطلاعات و سخن‌ها از طرق مختلف به مردم منتقل می شود که قضاوت را برای آنها بسیار آسان‌تر از پیش کرده و البته این برای جریانی که از تهمت و تسویه حساب سیاسی ارتزاق می‌کند، بسیار گران است!

متصدیان شبکه مستند سیما از منتقدان دعوت می‌کنند، این دعوتی است از طرف ما تا در محضر ملت رشید ایران بگوییم رسانه ما یک رسانه ملی است و این مردم هستند که با انتخاب خود جدول پخش برنامه‌های سازمان را تعیین می‌کنند.

این دعوتی است از همه نخبگان و نامداران عرصه مستندسازی که به میدان بزرگ رسانه ملی بازگردند و با نمایش اندیشه‌ها و افکار خود برای مردم ایران، آنها را برای قضاوت، فرا بخوانند.

دعوت از همه سلیقه‌ها و گرایش‌ها خواست تمامی ملت ایران است. چراکه ایجاد محدودیت در تولید آثار فرهنگی منجر به دلزدگی مردم و فاصله گرفتن آنها از واقعیات ملموس جامعه خودشان خواهد بود. در واقع، امساک ما از پذیرفتن قواعد رسانه‌ای، تنها رسانه ملی را منزوی‌تر و اعتماد به آن را در میان مردم کاهش می‌دهد. رسانه‌های بیگانه هر روز سیطره خود را گسترش می‌دهند و ما در پیله‌ای که اطراف خود کشیده‌ایم سرخوشیم!

بیایید به جایی برسیم که از شبکه‌های بیگانه واهمه نداشته باشیم. آن‌قدر با مردم انقلابی و ولایتمدار خود صادق باشیم و به آنها اعتماد داشته باشیم که از بودن تریبونی غیر از تریبون خود هراسی نداشته باشیم. از چه می‌ترسیم؟ نقره با سایش جلا می‌یابد.

شما می‌خواهید صداوسیما رسانه‌ای محفلی و خصوصی باشد در حالی که امام(ره) فرمود: «رادیو و تلویزیون باید مستقل باشند و همه‌گونه انتقاد را با کمال بی‌طرفی منتشر سازند» (صحیفه نور، جلد 12، صفحه 23 )

شبکه مستند سیما در راستای رهنمودها و ریل‌گذاری رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های حضرت امام رحمت‌الله علیه، گام برمی‌دارد و با مدیرانی متعهد به اصول نظام سعی در پیاده کردن یکی از آرمان‌های بلند آن یعنی آزادی بیان برای تمامی سلایق دارد.

کمااین‌که امام(ره) فرمود: «بار دیگر تذکر می‌دهم که آنجا را از وابستگان رژیم سابق تصفیه کنید البته مصاحبه اشکالی ندارد ولو یک کمونیست بیاید و حرفش را بزند و در همان جا از شخص دیگری جواب بگیرد، این مانعی ندارد.»

امروز از شما می‌خواهیم به آغوش امن ملت مسلمان بازگردید و به جای تمرکز بر بیانیه صادر کردن‌های پی در پی، با هم به تماشای برنامه‌های شبکه مستند بنشینیم، تا هم مردم را بهتر بشناسیم و هم حداقل بدانیم در حال نقد چه چیزی هستیم! بیایید یک‌بار هم که شده قبل از دیگران خود را نقد کنیم. زیرا نقد، یک راه حل بیشتر ندارد و آن تحمل است.

ما می توانیم با دعوت از شما به نقد مستندهای پخش شده مورد اعتراض شما بنشینیم و گفت‌وگو کنیم. چرا بیانیه نویسی و تخریب؟ چرا نامه سرگشاده آن هم وقتی حتی نامه به شخص مورد خطاب نمی رسد و با انتشار در سایت‌های مختلف، رنگ و بوی صرفا سیاسی می‌گیرد؟ این چه رفتاری است که به جای نقد منصفانه یک عملکرد خاص، سعی در تخریب شخصیت‌ها و مدیران سازمان متعهد صداوسیما کنیم و حتی برای مسئولان سازمان نسخه بپیچیم؟ جای شگفت است که برخی برادران، دم از آرمان‌های امام روح‌الله عزیز هم می‌زنند بی‌آن‌که بدانند اخلاق‌مداری، کمترین و ساده‌ترین درسی است که می‌شود از آن امام راحل آموخت.

برای شما که علاقه‌مند به آرمان‌های امام(ره) هستید سخنانی گرانبها می‌آورم، تا ان‌شاءالله این علاقه آمیخته با شناخت بصیرت شود. «من بارها گفته‌ام رادیو تلویزیون باید کاملا مستقل باشد، و باید استقلالش محفوظ باشد و هیچ کس در آن دخالت نکند» (صحیفه نور،جلد 17، صفحه 157)

«این دو دستگاه ـ صداوسیما ـ است که باید اسلامی بشود. استقلالش را حفظ کنید. کسی اگر آمد خواست یک چیزی را تحمیل کند، ابداً به آن اعتنا نکنید و با استقلال و با قدرت، این دستگاه را راه اندازید» (صحیفه نور، جلد 12، صفحه 85)

«و اما درباره خودمان، نباید بترسیم. حصارها تا هنگامی مفید فایده هستند که دزدان شبرو بر زمین می زیند اما آن‌گاه که دزدان از آسمان فرود می‌آیند، چگونه می‌توان به حصارها اطمینان کرد؟ پس باید از این اندیشه که حصارهایی بتواند ما را از شر ماهواره‌ها محفوظ دارد بیرون شد و خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد. باید در روبه‌رو شدن با واقعیت به اندازه کافی جرات و شجاعت داشت.

امیر تاجیک - مدیر شبکه مستند سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها