امروز نمایشگاه کاریکاتور با موضوع جنایت‌های آل سعود در حوزه هنری افتتاح می‌شود

تماشای طنازانه «آل سقوط»

آمار و گزارش‌های رسمی می‌گوید بر اثر حملات تجاوزگرانه عربستان سعودی به یمن بیش از 300 هزار واحد مسکونی با خاک یکسان شده است.
کد خبر: ۸۱۹۱۴۷
جنایات آل سعود به روایت تصویر

سعودی‌ها از همان اول ادعا می‌کردند برای بازگرداندن ثبات و آرامش به یمن دست به حملات گسترده علیه مواضع نظامی زده‌اند؛ اما گذشت زمان نشان داد هدف آنها نه نظامی بلکه مردم مظلوم یمن بوده است. آنها مناطق شهری و مسکونی را بیش از دیگر مناطق هدف حملات جنگنده‌های خود قرار دادند. محله فج عطا در صنعا، پایتخت یمن از جمله اولین مناطقی بود که 31 فروردین امسال هدف این گونه حملات قرار گرفت؛ حمله‌ای که علاوه بر تخریب فراوان منازل، ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

تخریب زیرساخت‌ها در یمن اوضاع زندگی عادی را برای مردم دشوار و حتی غیرقابل تحمل کرده است. فقدان آب، برق، گاز، سرپناه مناسب، مواد خوراکی و بخصوص بهداشتی این روزها جزو مایحتاج ضروری و فوری میلیون‌ها یمنی است. نونهالان و نوجوانان یمنی ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا اندکی آب آشامیدنی به دست آورند و برای خانواده‌شان ببرند. صلیب سرخ جهانی می‌گوید حدود دو سوم یمنی‌ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

آمار و گزارش‌های رسمی می‌گوید بر اثر حملات تجاوزگرانه عربستان سعودی به یمن بیش از 300 هزار واحد مسکونی با خاک یکسان شده است. همین موضوع باعث شده بسیاری از مردم صنعا و دیگر شهرها برای یافتن سرپناه در تونل‌های زیرزمینی آب ساکن شوند.

ورزشگاه فوتبال شهر عدن 22 می ‌(2 اردیبهشت) سال 2010 شاهد مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال جام خلیج فارس به میزبانی یمن بود. جنگ تجاوزگرانه عربستان علیه یمن موجب شد پنج سال بعد و دقیقا در همان روز، موشک‌های آل‌سعود این زمین فوتبال را به چنین وضعی در آورد و به تلی از آوار تبدیل کند.

وقتی حملات سعودی‌ها باعث نابودی ده‌ها دستگاه آمبولانس طی این مدت شده است، باید از هر وسیله‌ای برای انتقال مجروحان به مراکز درمانی استفاده کرد.

هیچ جای تعجبی ندارد که در کنار حملات متجاوزانه نیروهای عربستان، تروریست‌های داعش نیز با تهدید شیعیان و هدف قرار دادن مساجد سعی در تحقق اهداف سعودی‌ها داشته باشند. یکی از عوامل انتحاری داعش در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان خود را در مسجدی در صنعا منفجر کرد که بیش از 130 شهید بر جای گذاشت.

می‌خواهند فقط یک چیز بگویند: اگرچه عربستان و نیروهای تحت امرش تاکنون بیش از 170 هزار حمله هوایی، زمینی و دریایی به یمن انجام داده‌اند، ما همچنان ایستاده‌ایم و مطمئن هستیم که پیروزی از آن ماست.

در طول بیش از یک صد روز حملات وحشیانه جنگنده‌های سعودی هیچ صدایی از کشورهای غربی در نیامد. تنها برگزاری چند جلسه شورای امنیت سازمان ملل و درخواست برای توقف درگیری‌ها بود که تاکنون هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته و عربستان سعودی حتی درجریان ماه مبارک رمضان آتش بس پیشنهادی از سوی سازمان ملل متحد را نپذیرفت. چرا شورایی که در مورد بعضی کشورها قطعنامه‌های فلج کننده صادر کرده و فورا نیز به اجرا می‌گذارد در برابر عربستان سعودی تا این حد ناتوان است؟

خیالتان راحت آقای شاهزاده جنگ‌طلب‌! وقتی به عنوان وزیر دفاع عربستان شخصا به اتاق عملیات جنگ علیه یمن رفتید تا از دقت هدف‌گیری جنگنده‌های متجاوزتان مطمئن شوید، نتیجه‌اش کشته‌شدن بیش از 700 کودک و 500 زن بر اثر این حملات طی بیش از صد روز است. از این می‌توانید به عنوان یک افتخار تاریخی برای خود و اجدادتان یاد کنید.

سازمان دید‌بان حقوق بشر بارها در گزارش‌های خود به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط عربستان در مناطق مختلف یمن اشاره کرده است. یکی از این موارد مربوط به مناطق النشور و المغاش در استان شمالی صعده است که 22 می‌ (اول خرداد‌) آماج حملات این بمب‌های مرگبار و غیرمجاز به لحاظ قوانین بین‌المللی قرار گرفت.

یمنی‌هایی که تا دیروز کنار یکدیگر بودند و با هم کار و زندگی می‌کردند، حالا باید با دست‌هایشان قبر عزیزان و دوستانی را آماده کنند که قربانی توسعه‌طلبی و زیاده‌خواهی سعودی‌ها شده‌اند؛کسانی که می‌خواهند با زیر پا گذاشتن استقلال یمن این کشور را به بخشی از تیول خود در شبه‌جزیره تبدیل کنند.

حالا این روزها نه‌تنها در دیوارهای صنعا، صعده، تعز، حجه و دیگر شهرهای یمن، بلکه بر قلب و ذهن بسیاری از مردم سرزمین ملکه صبا می‌توان این جمله ساده را به وضوح دید: مرگ بر آل‌سعود.

در روزهای آخر خرداد ـ که رسانه‌های جهان خبر تخریب آثار باستانی را در سوریه و عراق به دست نیروهای داعش مخابره می‌کردند ـ کمی آن طرف‌تر جنگنده‌های سعودی بخش باستانی و تاریخی شهر صنعا را به تلی از خاک تبدیل می‌کرد. این بار اما رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها سکوت پیشه کردند.

حملات شبانه جنگنده‌های سعودی که تمام می‌شود، باید تا طلوع آفتاب صبر کرد تا بتوان افراد زنده مانده را از زیر آوارها نجات داد. کودکان و افراد سالمند جزو آن دسته افرادی هستند که به دلیل همین حملات چند ساعت زیر آوارها باقی می‌مانند به این امید که دستی برای نجات شان دراز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها