اعتبارات وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه‌های درمان، ته کشیده است. وزیر بهداشت با بیان این‌که تاکنون حدود 3000 میلیارد تومان از سوی خیرین به حوزه سلامت کمک شده است، عنوان کرد هم‌اکنون تکمیل و ساخت 256 طرح ساختمانی وزارت بهداشت که بیشتر بیمارستان‌ است، به کمک خیرین نیاز دارد.
کد خبر: ۸۱۶۸۵۶

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی تاکید کرد بسیاری از خیرین در حوزه سلامت، اقدامات بسیار ارزشمند و حتی گاهی بهتر از دولت انجام داده و می‌دهند.

هاشمی با بیان این‌که خیرین سلامت تاکنون چیزی حدود 3000 میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کرده‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون نیکوکارانی داریم که بیمارستان‌های 800، 600 یا 250 تختخوابی را با صرف مبالغ بالای 500 میلیارد تومان ساخته‌اند.

وی از خیرین خواست در دیگر بخش‌های حوزه سلامت همانند کمک به بیماران صعب‌العلاج، خاص و دستگیری از محرومان در مناطق مرزی و حتی حاشیه شهرهایی مثل تهران نیز فعال باشند و کمک کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: هم‌اکنون آموزش و پرورش به شکل قدیم به مدرسه و مدرسه‌‌سازی نیاز ندارد؛ بنابراین خیران می‌توانند در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کنند.

هاشمی درخصوص میزان نقدینگی کمک‌های خیرین به حوزه سلامت اظهار کرد: میزان نقدینگی بستگی به همت و نیت افراد دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم چه میزان از دارایی خود را وارد حوزه کنند، اما میزان ارقام می‌تواند بیش از 3000 میلیارد تومانی باشد که نیکوکاران تاکنون در حوزه سلامت وارد کردند.

وزیر بهداشت با بیان این که من برای حضور خیرین در حوزه سلامت مانع خاصی نمی‌بینم، تاکید کرد: در گذشته موانعی در این زمینه وجود داشت؛ زیرا فکر می‌کردند کار در حوزه بهداشت و درمان یک کار حاکمیتی است و همه کارها را دولت باید انجام دهد؛ اما اگر دولت می‌توانست این کار را انجام دهد، ما شرایط فعلی را نداشتیم و نیاز نبود در شرایط سخت دولت، این موضوع جزو اولویت‌های رئیس جمهور قرار گیرد.

10 هزار تخت بیمارستانی پایتخت، نیازمند بازسازی

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت گفت: در تهران 13 هزار تخت بیمارستانی داریم که از این میزان ده هزار تخت به بازسازی نیاز دارد ؛ یعنی فقط 3000 تخت مناسب در تهران وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی ایازی افزود: 240 بیمارستان نیمه‌تمام در کشور داریم و با توجه به مشکلات مالی دولت، راهی جز کمک‌های مردمی برای اتمام آنها نداریم.

به گفته ایازی، واقعیت این است که فاصله میان آنچه هم اکنون با عنوان مراکز بهداشتی و درمانی داریم با آنچه باید داشته باشیم، بسیار است. با توجه به محدودیت‌های دولت در تامین اعتبارات وزارت بهداشت، تنها راه کاهش این فاصله ایجاد و گسترش مشارکت‌های مردمی است.

وی با بیان این که چند شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران به دلیل نداشتن تخت نتوانستیم بیماری را بستری کنیم، عنوان کرد: متاسفانه این مشکلی است که در برخی بیمارستان‌های دولتی با آن مواجه‌ایم.

ایازی ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر 240 بیمارستان نیمه‌تمام در سطح کشور داریم. خوشبختانه در دو جلسه هیات دولت مصوب کردند نیکوکاران بتوانند در این مراکز نیمه‌تمام مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که بیماران خاص و نادر نیز به دلیل هزینه‌های زیادی که دارند به مشارکت و کمک گسترده خیرین نیازمندند. امیدوارم شاهد مشارکت بیشتر نیکوکاران در حوزه سلامت باشیم.

وی اظهار کرد: مساله دیگری که وجود دارد مشارکت مردم در توسعه زیرساخت‌های سلامت است. در گذشته اقدامات ارزشمندی در این زمینه مانند ساخت بیمارستان‌های متعدد و خانه‌های بهداشت صورت گرفته است. فعالیت در حوزه مسائل آموزشی و پژوهشی نیز از جمله کارهای صورت گرفته از سوی خیرین بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها