حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این روزها به چهره‌ای کاریزماتیک در جبهه مقاومت اسلامی و منطقه تبدیل شده است و تصاویر وی را می‌توان در کشورهای مختلف دید.
کد خبر: ۸۱۲۵۳۵
تصویر «حاج قاسم» در فلسطین اشغالی

به گزارش فارس، در جدیدترین مورد، یک فلسطینی در تصویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده عکس حاج‌ قاسم سلیمانی را در کنار مسجد الاقصی به دست گرفته است.

پرونده مرتضوی در مرحله صدور قرار و ارجاع به دادگاه

وکیل جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی از مراحل نهایی تحقیقات مقدماتی پرونده سعید مرتضوی و ارجاع آن به دادگاه خبر داد.

مصطفی ترک‌همدانی، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در باره آخرین وضع رسیدگی به پرونده تخلفات سعید مرتضوی اظهار کرد: پرونده رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی در مرحله پایانی تحقیقات مقدماتی قرار دارد. وی افزود: محتوای پرونده مرتضوی محرمانه است و از بیان جزئیات آن معذورم.

وکیل جمعی از کارگران در تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: پرونده مرتضوی در مرحله صدور قرار قانونی و ارجاع به دادگاه است.

براساس این گزارش، پرونده سعید مرتضوی با اتهامات مختلفی در دستگاه قضایی در دست رسیدگی است که بخشی از آن به جریان بازداشتگاه کهریزک و بخشی نیز مربوط به تخلفات وی در دوره تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی است. همچنین این پرونده که علاوه بر متهمان بسیار، شاکیان خصوصی زیادی نیز دارد، از طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت.

دولت محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی در مطلبی در اینستاگرام در واکنش به برخی انتقادات از ترکیب مهمانان ضیافت افطار وزارت کشور برای احزاب گفت: برای دعوت از احزاب به هیچ وجه گزینشی صورت نگرفته است و این‌که می‌گویند دولت محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان است، این گونه نبوده و نیست و نباید این گونه قضاوت کنیم.

وزیر کشور همچنین نقش رسانه‌ها را در صیانت از اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی مهم دانست و گفت: انتشار اخبار اغراق‌آمیز درباره لغو کنسرت‌ها در کشور از مصادیق بد اخلاقی اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در صفحه اینستاگرام خود، افزوده است: حجم خبرها به گونه‌ای است که حکایت از لغو 50 درصدی کنسرت‌ها دارد.

این درحالی است که براساس آمار سه ماهه اول امسال از 312 کنسرت دارای مجوز فقط 9 کنسرت برگزار نشده که 3 مورد آن از طرف برگزارکنندگان و یک مورد به دلیل اشکال محتوایی از سوی وزارت ارشاد لغو شده است.

رحمانی‌ فضلی اظهار امیدواری کرده است که همگی با تن دادن به قواعد شهروندی شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم.

اموال زنجانی کفاف نمی‌دهد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که اموال بابک زنجانی، کفاف همه بدهی وی را نمی‌دهد، گفت: این اموال در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح و همه آن شناسایی و با کارشناسی به وزارت نفت تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناصر سراج افزود: پرونده وی در دادسراست و تا آنجا که اطلاع دارم کیفرخواست صادر و به دادگاه ارجاع شده است.

سراج به تعیین تکلیف املاک بابک زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: خیلی از املاک این پرونده به نام دیگران است و باید به نام ذی‌نفع اول برگردد و طلبکاران نیز طلبشان را دریافت کنند.

وی در مورد پرونده موسوم به 3000 میلیاردی گفت: در مجموع به وضع 32 نفر از متهمان پرونده رسیدگی و به صدور حکم قطعی منجر شد که برای چهار نفر اول پرونده حکم اعدام صادر شده و پرونده در مرحله اجراست .

رئیس سازمان بازرسی درباره تخلفات صورت گرفته در نهاد ریاست جمهوری در دولت گذشته افزود: سازمان بازرسی به هر تخلف در هر نهادی رسیدگی می‌کند، اما گزارش‌ها در این زمینه محرمانه است و تا زمانی که حکم قطعی نشود از افشای آن معذور هستیم.

سراج گفت: تخلفات یکی از معاونان دولت سابق در دست تفحص و رسیدگی در دادسراست.

روایت اژه‌ای از فشارها در پرونده مهدی هاشمی

معاون اول قوه قضاییه در گفت‌وگوی ویژه خبری، با اشاره به فشارها بر قوه قضاییه در پرونده دانه‌درشت‌ها، در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر قاضی مهدی هاشمی یکی از این فشارها بوده است، افزود: خیر. در همه پرونده‌هایی که با صاحبان منصب، قدرت و ثروت ارتباط دارد اینها واکنش نشان می‌دهند. در مورد پرونده مهدی هاشمی واقعا از جهات مختلف تحت فشار بودیم اما تغییر قاضی سراج، در این راستا نبود.

قاضی سراج سمتش تغییر یافت و به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد. سازمان بازرسی در این پرونده گزارش‌دهنده بود و بعدا نیز چنانچه ضرورت می‌دید، می‌توانست به رای اعتراض‌ کند.

به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش افزود: در دو سال گذشته فشار بیشتری به دستگاه‌های نظارتی وارد کردیم تا فعال‌تر شوند. متوجه شدیم تعدادی وکیل داریم که تخلف آنها به نام قوه قضاییه تمام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: البته برخی مدعی‌اند که بیان این موارد، اعتماد به قوه قضاییه را کمتر می‌کند. تقریبا بیش از ۱۳ مورد سلب صلاحیت قضایی در سال جاری داشتیم.

عباسی: با خوش و بش کردن، مشکلات حل نمی‌شود

فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی با بیان این‌که با «خوش و بش» کردن، دست دادن، هدیه گرفتن و هدیه دادن مسائل کشور حل نمی‌شود، گفت: مساله پی.ام.دی فقط با فشار بر رژیم صهیونیستی حل می‌شود، ما حتما باید فشار روی لابی صهیونیسم را زیاد کنیم، یعنی روی خود رژیم صهیونیستی فشار بیاوریم تا از لابی صهیونیسم استفاده کند و اراده سیاسی کشورهای غربی را به سمت حل مشکلات پی.ام.دی نزدیک کند.

عباسی در گفت‌وگو با فارس افزود: مسلح کردن کرانه باختری و حفظ نظام سوریه و عراق باید جزو ضروریات باشد. امروز باید از دفاع وطنی سوریه حمایت کنیم به دلیل آن‌که همه دنیا سوریه را تحریم کرده است. وی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو اظهار کرد: ترجیح می‌دادم آقای صالحی مستقیما وارد مذاکرات نشوند چون ایشان ارزشش خیلی بیشتر از این مسائل بود و ما نباید ایشان را اینجا خرج می‌کردیم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: صالحی شخصیت علمی و رئوفی است، خیلی راحت در مذاکرات دوست می‌شود و آدم راستگو و راحتی است اما کسی که می‌خواهد مذاکره کند باید کمی گرگ باشد. وی افزود: آقای صالحی بعد از حضور در جهت توجیه بحث‌های مذاکرات اقداماتی نابجا کردند و بحث‌هایی که داشتند خیلی جلوتر از تیم مذاکره کننده رفتند.

عباسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این‌که دولت باید تامل می‌کرد و امیدوارم همان روش غلط سال 83 را نرود، گفت: مشکلات امروز کشورمان به دلیل اقدام اشتباه مسئولان در سال 83 و تعلیق داوطلبانه است و ما نباید اجازه بدهیم دولت در مقطع فعلی همان روش غلط قبلی را ادامه دهد .

وی پیشنهاد کرده تیم مذاکره کننده هسته‌ای از سعید جلیلی و علی شمخانی استفاده کند.

عباسی ادامه داده است: از ورود من به سازمان انرژی اتمی و شرکت‌های تابعه جلوگیری می‌کنند و افراد سازمان جرات نمی‌کنند با من تماس بگیرند و وحشتی در این قضیه وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
۰
۰
بنده خدا اقای ظریف از وقتی وزیر شدن فكر نكنم یه هفته در ایران مونده باشند .یكم انصاف داشته باشید .حسادت كار خوبی نیست .این به نفع ملت ایران است

نیازمندی ها