حادثه تروریستی حمله به مسجد شیعیان در کویت برای مردم و دولت کویت وکل منطقه غیرمنتظره و غافلگیرکننده بود. حادثه‌‌ای فاجعه‌بار که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت و گفته می‌شود دو ایرانی نیز در آن به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۲۱۹۰
نوبت به کویت هم رسید

در این حادثه تروریستی دست‌کم 27 نفر شهید و 227 نفر مجروح شدند. یک عامل تروریستی روز جمعه 5 تیر 1394 خود را به میان نمازگزاران در مسجد امام الصادق کویت واقع در منطقه الصوابر رساند و ضمن منفجر کردن خود، صدها نفر دیگر را به کشتن داد یا مجروح کرد. این حادثه برای کویت کاملا شوک‌آور بود؛ زیرا چنین حادثه‌ای تاکنون دراین کشور اتفاق نیفتاده بود.

بلافاصله پس از این حادثه بود که امیر کویت از مکان وقوع انفجار دیدن و با چشمانی اشکبار آن را محکوم کرد.

دولت کویت نیز بلافاصله سه روز عزای عمومی دراین کشور اعلام کرد و نیروهای امنیتی این کشور نیز گفتند 18 نفر را به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش بازداشت کرده‌اند.

کویت از جمله کشورهای آرام خلیج‌فارس است که هرچند در سیاست‌های منطقه دنباله‌رو ریاض است اما درعین حال می‌کوشد آرامش خود را حفظ کرده و با هیچ کشوری درگیر نشود.

این کشور نفتی اما به دلیل ثروت‌های بادآورده، از یک طبقه مرفه و ثروتمند برخوردار است که متاسفانه افکار سلفی و افراط‌گرایانه‌ای دارند. همین طبقه است که کانال‌های ماهواره‌ای مانند وصال را راه می‌اندازد و به تنش‌ها بین اهل سنت و شیعیان دامن می‌زند.

باز از میان همین طبقه است که پول‌های کلانی برای گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق فرستاده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت شیوخ کویت یکی از تغذیه‌کنندگان مهم مالی گروه‌های تروریستی به حساب می‌آیند.

حال این‌که گروه داعش در کویت دست به عملیات تروریستی می‌زند باید زنگ‌خطر بزرگی برای این کشور باشد. این زنگ خطر را روز گذشته عبدالحمید دشتی یکی از نمایندگان پارلمان نیز به صدا درآورد.

وی در تماسی تلفنی که با خبرگزاری سوریه به همین مناسبت داشت، گفت: ما باید اجازه نمی‌دادیم تروریست‌ها به کشور سوریه و ملت آن که دارای تمدنی کهن است آسیب برسانند. وقتی ما گذاشتیم تروریسم به سوریه و عراق و مصر و یمن ضربه بزند این طبیعی بود که باید بهای آن را می‌پرداختیم.

وی افزود: بعید می‌دانم این اولین و آخرین حادثه تروریستی در خاک کویت باشد و ما باید انتظار بیش از اینها را داشته باشیم. عملیات تروریستی دیگری درکویت یا دیگر کشورهای خلیج‌فارس محتمل است.

وی هرچند سعی کرد نشان دهد هسته‌های تروریستی را صهیونیست‌ها در کویت به راه انداخته‌اند اما درعین حال کتمان نکرد که: ما باید انتظار بیش از اینها را داشته باشیم. چون افراد گمراه و تروریست که مغزشان شست‌و‌شو داده شده در بین ما زیاد است. اینها همان‌هایی هستند که در سوریه و عراق دست به کارهای تروریستی می‌زنند و حالا نوبت به کویت رسیده است.

حادثه تروریستی روزجمعه کویت بار دیگر این نکته را به اثبات رساند که تروریسم نه دین دارد و نه ملیت. برای تروریست‌ها مهم نیست چه کسی را هدف قرار می‌دهند.

آنها در واقع مامورانی هستند که دیگران سلاح و مهمات به دستشان داده و مامور کرده‌اند تا کشوری یا گروهی یا فرقه‌ای یا حتی شخصی را هدف قرار دهند بنابراین هیچ کشوری یا دولتی نمی‌تواند خود را از این امر مستثنا بداند زیرا روزی تروریست‌ها به سراغ آنها هم خواهند رفت. برای مبارزه با تروریسم باید همه دست به دست هم دهند و به صورتی یکپارچه در دو حوزه امنیتی و فرهنگی تلاش کنند تا ریشه‌های این سرطان بدخیم که بخصوص پیکر مسلمانان را هدف قرار داده است برچیده شود.

جام‌جم - رحیم محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها