مرد هزار چهره با مدارک مردگان برای خود دسته‌چک می‌گرفت و از بنکداران کلاهبرداری می‌کرد. پلیس زنجان پس از شش ماه متهم را در محله سعادت‌آباد تهران دستگیر کرد.
کد خبر: ۸۱۱۸۵۷
کلاهبرداری مرد هزار چهره با مدارک مردگان

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از زمستان سال گذشته پس از شکایت مرد بنکداری مبنی بر این که سه مرد از او کلاهبرداری کرده‌اند، در دستور کار پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

شاکی به پلیس گفت: یک ماه پیش مردی که خود را تاجر معرفی می‌کرد، با من تماس گرفت و مدعی شد شرکتی را در شهر زنجان راه‌اندازی کرده و می‌خواهد از من مواد غذایی از جمله برنج بخرد. مرد تاجر در تماس‌های بعدی اعتمادم را جلب کرد و یک روز با من تماس گرفت و خبر داد دو نفر از شرکایش برای معامله و خرید محموله برنج به بنکداری‌ام می‌آیند.

وی ادامه داد: آنها یکصد میلیون تومان از من برنج خریدند و در قبال آن چند فقره چک دادند. روز بعد موقع نقد کردن چک‌ها در بانک متوجه شدم صاحب چک‌ها سال‌ها پیش فوت کرده است. با پی بردن به این کلاهبرداری با مرد تاجر تماس گرفتم، اما موبایلش خاموش بود و اکنون از او و دو شریکش شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، بنکداران دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند. بررسی پرونده‌ها نشان می‌داد مالباختگان اغلب بنکدار برنج بوده یا در زمینه فروش فرش، تابلوفرش، مواد غذایی و لوازم خانگی فعالیت داشته و هر کدام از 50 تا صد میلیون تومان کالا به متهمان تحویل داده‌اند، اما متهمان فراری در قبال آن، چک‌های بلامحل افراد فوت شده را داده‌اند.

تاجر مرموز و دو همدست وی تحت تعقیب پلیس شهر زنجان قرار گرفتند تا این که چندی پیش دو نفر از آنها شناسایی و دستگیر شدند. با تحقیق از متهمان بازداشت شده، مشخص شد آنها در برابر کلاهبرداری از مرد تاجر دستمزد می‌گرفتند.

با به دست آمدن تصویر طراح اصلی این کلاهبرداری سریالی، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که پس از شش ماه، کارآگاهان اطلاع یافتند متهم در شمال تهران با چهره‌ای گریم شده تردد دارد. با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که روزهای پایانی هفته گذشته، ماموران مخفیگاه کلاهبردار فراری را در محله سعادت‌آباد تهران شناسایی و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی استان زنجان، در بازجویی اظهارات ضد و نقیضی مطرح و ادعاکرد در این کلاهبرداری‌ها نقشی نداشته است، اما در مواجهه حضوری با دو همدستش، یکی از آنها او را از صدایش شناسایی کرد و مشخص شد متهم برای فرار تغییر چهره داده است. بنابراین متهم 52 ساله به جرایمش اعتراف کرد.

کلاهبردار هزار چهره به پلیس گفت: با سفر به استان‌های اصفهان، فارس، سمنان، زنجان و تهران، شرکت‌ها را برای یکی دو ماه اجاره می‌کردم و با استخدام افرادی از آنها می‌خواستم در خرید و فروش لوازم خانگی، فرش و تابلوفرش و مواد غذایی با من همراه شوند تا از این طریق پول خوبی به دست بیاورند. بعد هم با مدارک افراد فوت شده، دسته‌چک می‌گرفتم.

وی یادآور شد: کالاهای به دست آمده را به قیمت پایین‌تر می‌فروختیم. برای این که همدستانم مرا لو ندهند، در هر شهر با چهره‌ای گریم شده ظاهر می‌شدم.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این‌باره به جام‌جم گفت: متهم در شهرهای مختلف کلاهبرداری کرده و افرادی که از او شکایت دارند، برای پیگیری پرونده خود می‌توانند به پلیس آگاهی زنجان مراجعه کنند.

سرهنگ جعفر رحمتی با هشدار به مردم از آنها خواست، از معامله و هرگونه خرید و فروش تلفنی خودداری کنند. قبل از تحویل کالا از اصالت چک مطمئن شوند و براحتی به افراد غریبه و حرف‌های آنها اعتماد نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها