فرمانده انتظامی اصفهان خبر داد:

دستگیری هکر ۱۹ساله/ هک ۴۰۰۰ مودم اینترنت

پسر صیاد که با هک کردن نرم افزارهای تلفن همراه بیش از صد کاربر در شش شهر، به حساب کاربران نفوذ کرده و مرتکب سرقت شده بود، در ردیابی‌های پلیسی دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۱۴۹۷
پسر صیاد تلفن همراه 100 نفر را هک کرد

به گزارش جام‌جم، اوایل خرداد امسال مردی با حضور در پلیس فتای استان بوشهر از فردی به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری از حساب بانکی دوستانش شکایت کردو گفت: من در واتس اپ و وایبر عضو دو گروه بودم. چند روز پیش نرم افزارهای اینترنتی تلفن همراهم هک شد و ارتباطم با دوستانم که اغلب اینترنتی بودند، قطع شد. پس از چند روز که ارتباطم دوباره با دوستانم برقرارشد ، متوجه شدم فردی به جای من با آنها ارتباط اینترنتی برقرار کرده و پس از جلب اعتمادشان به بهانه‌های مختلف مبالغی از آنها پول گرفته است.

همزمان با شروع تحقیقات پلیس و تشکیل پرونده قضایی، کار آگاهان پلیس فتا جستجو برای یافتن این هکرمرموز را آغاز کردند تا این که چند روز بعد زن جوانی هم با حضور در پلیس فتا شکایت مشابهی را مطرح کرد.

بررسی این دو پرونده نشان می‌داد هردو مالباخته در دام یک هکر گرفتار شده‌اند. درادامه تحقیقات پلیس فتا و با افزایش شکایت‌های مشابه، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

جستجو‌ها ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد هکری که به این سرقت‌های اینترنتی دست می‌زند در هرمزگان ساکن است.

با به‌دست آمدن این سرنخ، ماموران به مخفیگاه این هکر اعزام شده و دو روز پیش پس از هماهنگی قضایی وارد خانه اوشدند و متهم را که یک جوان 21 ساله بود شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از خانه وی رایانه‌ای که او از آن برای هک کردن اطلاعات کاربران و حساب آنها استفاده می‌کرد، کشف شد.

متهم بازداشت شده برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس فتای استان بوشهر منتقل شد و در بازجویی اولیه اظهارات متناقضی را بیان کرد، اما در ادامه تحقیقات بناچار اعتراف کرد و گفت: من همراه پدرم صیادی می‌کردم و از این راه هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کردم و تا دوره راهنمایی بیشتر درس نخوانده‌ام. به‌طور اتفاقی هنگام رصد یک سایت اینترنتی با آموزش هک آشنا شدم. با توجه که به این که در استفاده از اینترنت ورایانه تبحر داشتم، وسوسه شدم یک‌شبه پولدار شوم بنابراین با استفاده از آن سایت اینترنتی، هک کردن را یاد گرفتم و به‌واسطه آن ابتدا به نرم‌افزار اینترنتی گوشی تلفن همراه دوستم نفوذ و آن را هک کردم و توانستم از اینترنت او به‌طور رایگان استفاده کنم. بعد ازآن وسوسه شدم از این فرصت استفاده کنم بنابراین با هویت دوستم وارد گروه‌هایی شدم که او عضو بود و با این ترفند توانستم به بهانه کمک مالی چند نفر را فریب داده و مبالغی از آنها کلاهبرداری کنم.

بعد از آن جرایمم را ازسر گرفتم و با هک کردن نرم‌افزارهای صد کاربر در استان هرمزگان به شیوه‌ای مشابه اینترنت‌هایشان را سرقت کردم. همچنین چون اغلب آنها در گوشی تلفن همراهشان شماره حساب و رمز اینترنتی بانکی نیز ثبت شده بود، توانستم به حساب بانکی برخی از این کاربران دست پیداکنم و مبالغی از موجودی حسابشان را سرقت کنم. برای این که ردی از خود برجا نگذارم شروع کردم به هک کردن نرم افزار اینترنتی گوشی‌های تلفن همراه و با این کار افرادی از شهرهای فارس، کرمان، گیلان، اصفهان و بوشهر را به دام انداختم. برای این که ردی از من برجا نماند از خط تلفن‌های مربوط به پنج شهر استفاده می‌کردم، اما هوشیاری پلیس گرفتارم کرد.

سرهنگ داریوش پورسعید، رئیس پلیس فتای استان بوشهر در این باره به جام‌جم گفت: برای متهم قرار قانونی صادر و او روانه زندان شد.

تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد. افرادی که در دام متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتا از این هکر شیاد شکایت یا پرونده هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
در تاریخ 14 مهر ماه سال 1393 با دریافت پیامك از بانك ملی متوجه شدم كه به صورت غیر قانونی از حسابم برداشت شده است به پلیس فتا مراجعه نمودم و پس از یك ماه فرد برداشت كننده از حساب و اینكه به كدام حساب واریز شده است را دریافت نمودم به دادسرا مراجعه نمودم و علیه فرد مذكور كه ساكن قزوین است شكایت نموده ام با گذشت نه ماه از آن تاریخ هنوز دادسرای قزوین به این موضوع رسیدگی نكرده است
به مسئولان قوه قضائیه بفرمائید نامه ای كه حدودا 4 بار آن هم به صورت الكترونیكی بین واحد های قوه قضائیه صادره می شود و قابل رهگیری است توجه نمایند
شاید افرادی مثل من زیاد باشند شاید مبلغ من در مقابل حقوق چند میلیونی كاركنان قوه قضائیه كم باشد اما هرچه هست یك حق است كه پایمال شده است
به سه بار نامه الكترونیكی ارجاعی از شهرستان خ توسط دادسرای قزوین بی توجهی شده است چرا به این مسائل درون سازمانی خود توجه و رسیدگی نمی كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها