معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی :

برنامه های روز جهانی صنایع دستی در خراسان شمالی اعلام شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران می‌گوید اگر معاونت ترافیک تهران مسیر جایگزینی برای خیابان نجات اللهی (ویلا) در نظر بگیرد، این خیابان در آینده‌ نزدیک به پیاده‌راه صنایع دستی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۰۹۹

رجبعلی خسروآبادی با بیان این خبر به مهر افزود: یک خیابان برای آنکه به بورس تبدیل شود، به دو ویژگی نیاز دارد؛ یک جامع باشد و دیگر مانع. خیابان ویلا از جامعیتی برخوردار است، به این معنی که انواع صنایع دستی را در آن می‌‌‌توان یافت، اما هنوز آنچنان که باید و شاید، مانع نیست.

او در پاسخ به اینکه «مانع» بودن به چه معناست، گفت: مانع بودن یعنی اینکه برای کسی به صرفه نباشد غیر از صنایع دستی، چیز دیگری در خیابان ویلا بفروشد؛ مثل سهراه امین حضور که فقط به لوازم خانگی اختصاص دارد.

خسروآبادی از نامهنگاری و تشکیل جلسه با شورای شهر و معاونت ترافیک خبر داد و عنوان کرد: ما با معاونت ترافیک تهران صحبت کردهایم تا خیابان و مسیر جایگزینی را تعریف کنند؛ زیرا در تهران بهترین محل برای تبدیل به بازارچه صنایعدستی، خیابان ویلاست و ما نباید دنبال احداث فضاهای تازه و غیرواقعی باشیم، در حالیکه خیابانهایی مثل خیابان ویلا آماده تبدیل شدن به بازارچه است.

به گفته او، یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، معرفی ارزش افزوده صنایع دستی و فراهم آوردن بسترهای لازم برای سرمایهگذاری سازمانها و شرکتهای دیگر است. گرچه ما هنوز نتوانستهایم طوری برنامهریزی کنیم که سازمانهای مختلف از صنایع دستی، برای توانمندی اقتصاد ملی بهره ببرند.

معرفی هنرمند برتر نمایشگاه صنایعدستی

عبدالرحیم فروتن، هنرمند خراطی خوزستان، به عنوان هنرمند برتر نمایشگاه بینالمللی صنایع دستی ایران برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، فروتن دارای دو مُهر اصالت از سازمان جهانی یونسکوست. عبدالرحیم فروتن که اهل دزفول است، 53 سال دارد و نزدیک 39 سال در رشته خراطی مشغول به فعالیت بوده و این صنعت را از اجداد خود به ارث برده است.انواع کاسه، قندان و گلدان و نیز منبر و ضریح چوبی توسط هنرمندان خراط دزفولی تولید میشود.

نمایشگاه بینالمللی صنایع دستی ایران به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از 20 تا 25 خرداد 94 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها