صدای آمریکا مسئول کدام پروژه براندازی علیه ایران بود؟

این ماموریت پایان ندارد + عکس

رادیو فارسی صدای آمریکا وابسته به وزارت امور خارجه این کشور پس از 36 سال فعالیت‌ تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم استقبال مخاطبان به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۸۹۷۱
رادیو صدای آمریکا تعطیل می‌شود

ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی صدای آمریکا نوشت که این رادیو 29 اردیبهشت به فعالیت خود پایان خواهد داد.

فتوای آیت‌الله صافی برای کمک به یمن

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اعلام کرد پیرو سؤالات مکرر مؤمنان نسبت به کمک‌رسانی به مردم مظلوم و ستمدیده یمن، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی فتوایی صادر کرد: «مؤمنین مجاز هستند جهت کمک به مردم مظلوم و ستمدیده یمن ـ که مورد ظلم و تجاوز رژیم وهابی سعودی قرار دارند ـ از ثلث سهم مبارک امام علیه‌السلام به مراکز مورد اعتماد بپردازند.»

عربستان روی اسرائیل را سفید کرد

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی رئیس پیشین قوه قضاییه دیروز در درس خارج فقه خود با اشاره به آتش‌افکنی‌های دشمنان در منطقه، با بیان این‌که چهره آل‌ سعود تا ابد سیاه و پلید خواهد ماند، اظهار کرد: امروز عربستان روی اسرائیل را سفید کرده و فجایع انسانی را رقم زده است؛ البته چهره این دست‌نشانده نظام سلطه، روزبه‌روز بر همگان روشن‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یمن ارتباط خاصی با جمهوری اسلامی ندارد؛ اما مورد دشمنی‌ها قرار گرفته و کشتارهای فجیعی در آن در حال انجام است.

افاضات ضدایرانی جمهوریخواهان

نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ضیافت شام ایالت «آیووا» ضمن انتقاد شدید علیه سیاست خارجی «باراک اوباما»، خواستار اتخاذ رویکرد تقابلی‌تر در قبال ایران شدند.

به گزارش فارس و به نقل از آسوشیتدپرس، «ریک سنتروم» سناتور سابق جمهوریخواه در این ضیافت گفت که «بمب‌افکن‌ها را می‌بایست بار زد و آنها (ایران) را بمباران کرد و به قرن هفت بازگرداند.»

ریک پری هم از اوباما خواست اعلام کند که «اسلام یک معضل است». جب بوش نیز تاکید کرد که صلح باید از طریق قدرت حاصل آید و گفت: روابط ما کشور به کشور در حال بدتر شدن است و کوبا و ایران تنها استثنای این قضیه هستند.

«کارلی فیورینا» تنها نامزد زن جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا هم بیان کرد: بیایید خودمان را فریب ندهیم. چین و روسیه در میز مذاکرات با ایران، طرفدار ما نیستند. در اظهارنظر افراطی دیگری، «ریک سنتروم» سناتور سابق آمریکایی مدعی شد ایران و داعش «دو شیطان» خاورمیانه هستند و تصریح کرد: ما باید آنها را بگیریم و نابودشان کنیم!

جلالی جایگزین باهنر می‌شود؟

انتخابات هیات رئیسه مجلس در حالی چند روز دیگر برگزار می‌شود که برخی نمایندگان از احتمال ایجاد تغییراتی در ترکیب هیات رئیسه پارلمان خبر می‌دهند. در این میان گویا کاظم جلالی مهم‌ترین گزینه‌ای است که برخی در تلاشند تا جانشین محمدرضا باهنر شود.

ابراهیم نکو، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری آریا گفته احتمالا در انتخابات هیات رئیسه مجلس تغییراتی در نوابین رئیس مجلس ایجاد شود البته اگرچه آقای جلالی مدتی است برای رسیدن به نوابی ریاست مجلس تلاش‌هایی را آغاز کرده، اما تا قبل از رای‌گیری نمی‌توان گفت از میان آقایان باهنر و ابوترابی‌فرد کدامیک از هیات رئیسه جدا می‌شوند. وی درباره ریاست مجلس هم تاکید کرد: باتوجه به شرایطی که آقای لاریجانی دارند من فکر می‌کنم ایشان ابقا خواهند شد.

گمانه‌زنی درباره تغییر وزرا

سایت انتخاب با انتشار شنیده‌هایی، مدعی شده اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور طی هفته‌های اخیر فشار زیادی برای تغییر وزرای صنعت و ورزش وارد کرده؛ او معتقد است، وزیر صنعت به دلیل کبر سن و برخی اشکالات مدیریتی دیگر، مورد نقد جدی است و از دیگر سو، وزیر ورزش نیز ماه‌هاست مورد اعتراض است.

بر اساس این گزارش، جهانگیری برای وزارت صنعت، رضا ویسه را پیشنهاد داده که اکنون «معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور» است. همچنین گزینه جهانگیری برای وزارت ورزش، محمود اسلامیان است که چندی پیش با پیشنهاد خود، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شده است.

در این میان گفته شده، اسلامیان تمایلی برای پذیرفتن پست وزارت ورزش ندارد و وزارت صنعت را ترجیح می‌دهد. این گمانه‌زنی‌ها در حالی است که پیش از این گمانه زنی‌هایی درباره احتمال جابه‌جایی پست وزیر کشور و معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی هم منتشر شده بود.

پیشنهاد تغییر اساسنامه خانه احزاب

محسن کوهکن، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری به میزان گفت: ما بر تغییر اساسنامه خانه احزاب تاکید داریم و در صورت تحقق نیافتن این امر، جبهه پیروان نسبت به ادامه حضورش در خانه احزاب تجدیدنظر می‌کند.

اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نیازمند تصویب مجلس

علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست علنی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی افزود: در مجلس هفتم، اجرای داوطلبانه این پروتکل از جانب دولت وقت را متوقف کردیم و این مصوبه تا الان به قوت خود باقی است که این نشان می‌دهد اجرای دوباره این پروتکل تائید مجلس را می‌خواهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اجرای پروتکل الحاقی در اختیار مجلس است، گفت: قطعا مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند، از طرف دیگر به طور حتم در صورت تحقق توافق هسته‌ای متن این توافق باید به تصویب مجلس برسد که این موضوع شامل اصول و فروع توافق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها