گردشگری حلال ، نشان ویژه توسعه جزایر چهارگانه منطقه آزاد کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش با بیان اینکه جزایر هندورابی ، فارور و فارورگان به محدوده این منطقه افزوده شده است ، گفت : جزایر فارور و فارورگان میزبان طرح های خالص گردشگری خواهد شد
کد خبر: ۷۹۸۵۵۸
گردشگری حلال ، نشان ویژه توسعه جزایر چهارگانه منطقه آزاد کیش

علی اصغر مونسان در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : اولویت توسعه گردشگری در این مناطق تعریف گردشگری حلال است و البته گردشگری غیرحلال هرگز نداریم بلکه این موضوع به دلیل برند گردشگری کشورمان در منطقه و جهان مطرح می شود.

وی افزود : در این زمینه در ماه های اخیر ماهانه 7 تا 9 پرواز از نجف و کربلا به داشته ایم و پرواز استانبول - کیش هم این هفته آغاز می شود.

مونسان گفت : البته جزیره کیش هم فقط تجاری و گردشگری نیست ، بلکه شش شهرک صنعتی هم اکنون فعال است و یک شهرک صنعتی هم به زودی ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش گفت : در جزایر فارور و فارورگان در اجرای طرح های گردشگری کاملاً تابع محیط زیست خواهیم بود و تلاش می کنیم هویت زیست محیطی پاک آنان حفظ شود.

مونسان افزود : این جزایر 4 گانه مزیت های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارند و از همه ظرفیت ها برای توسعه صادرات و خدمات گردشگری استفاده خواهیم کرد.

بنابراین گزارش 215 هزارگردشگر در نوروز امسال به جزیره کیش سفر کردند در این مدت بیش از 122 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مسیر هوایی و 93 هزار نفر نیز از مسیر دریایی وارد جزیره کیش شدند.

مونسان اظهار داشت : جزیره کیش با 90 کیلومتر مربع مساحت سالانه یک میلیون و500 هزار گردشگر دارد و تلاش می کنیم در برنامه پنجساله و با تکمیل زیرساختهای بخش حمل ونقل، طرح های سیاحتی ،اقامتی وتفریحی، ورود گردشگران را به بیش از 4 میلیون و500 هزار نفر در سال افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد : فروش زمین برای کسب درآمد نداریم و واگذاری زمین فقط برای توسعه گردشگری ـ تاسیسات - طرح های عمرانی و زیربنایی و ایجاد درآمد پایدار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : ترمینال بزرگ فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون مسافر - اسکله 35 هزار تنی بندرگاه کیش - انبار کانتینری بندر تجاری - فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی - حمل و نقل ریلی گردشگری - طرح های ورزشی و توسعه مرکز همایش های بین المللی کیش از طرح هایی است که سال جاری آغاز و برخی از آنها بهره برداری می شود.

وی گفت : با ساخت اسکله 35 هزار تنی در بندرگاه کیش ، امکان پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر کیش فراهم و خطوط مستقیم کشتیرانی از کیش به مقاصد خارجی و داخلی برقرار می شود.

همچنین نخستین هتل جزیره هندورابی هم اخیرا بهره برداری شده است. این هتل به وسعت هزار و560 متر مربع دریک طبقه ساخته شده ودارای 20اتاق ـ رستوران وفضای سبزی به وسعت یک هکتار است.سازه این هتل براساس معماری منطقه طراحی شده است و در بخش شرقی هندورابی قرار دارد.

انصراف از یارانه نقدی ؛ فضیلتی اقتصادی و اسلامی است

دین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی برای همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و ملی اصول اخلاق محور تعریف کرده و از ابعاد مهم آن جهاد مالی ، سبک اقتصاد اسلامی و احیای فضیلت های اقتصادی است.

حجت الاسلام رضایی در گفتگو رادیو اقتصاد گفت: یکی از مواردی که امت مسلمان و هموطنان با ایمان به آن توجه کنند کمکهای اقتصادی و مالی به همنوعان خود است و باید از تفریحات و سفرهای مستحبی به نفع رفع احتیاجات ضروری هموطنان بگذریم و این سفرها را حذف کنیم یا به حداقل برسانیم و انصراف افراد غیرنیازمند از یارانه نقدی هم فضیلتی اقتصادی و اسلامی است.

وی افزود : یکی از موارد مهمی که باید همه دقت کنند بحث پرداخت یارانه نقدی و انصراف کسانی است که به آن نیاز ندارند و انهایی که نیاز ندارند حتما انصراف دهند چون کمک به گروه های نیازمند خواهد بود.

حجت الاسلام رضائی با بیان اینکه جامعه به شدت نیازمند سبک اقتصاد اسلامی است، اظهار داشت: یکی از مواردی که انسان می تواند به عنوان سبک زندگی اسلامی در امور معیشتی خود طراحی کند کمکهای اقتصادی به هموطنان بویژه نیازمندانی است که در تأمین حداقلهای زندگی خود مشکل دارند و انصراف از دریافت یارنه نقدی یکی از موارد مهم در این عرصه است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کسانی که واقعاً به یارانه نقدی نیاز ندارند کاملاً ضروری است که از دریافت آن انصراف دهند و با این کار هم به دولت و هم به اقشار نیازمند کمک کنند.

وی اظهار داشت: با نگاه به اطراف زندگی خود به راحتی می توان مواردی از نیازمندان را مشاهده کرد که از لحاظ اسلامی و اعتقادات دینی باید به آنها کمک کنیم.

وی یکی از درسهای مهم بعثت پیامبر (ص) را احیاء همه ارزشهای اخلاقی و انسانی و الهی دانست و گفت: با بعثت پیامبر (ص) مرحله احیاء خردورزی و خردمندی هم آغاز شد.

حجت الاسلام رضائی گفت: هر کسی که به امور مسلمانان بی توجه باشد نمی تواند ادعای اسوه پذیری از حضرت پیامبر اعظم (ص)‌ را داشته باشد.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی ایجاب می کند که ما در همه رفتارهای خرد و کلان خود معیارهای الهی و اسلامی را مد نظر قرار دهیم و در آن صورت برکات الهی هم در زندگی ما نازل خواهد شد.

وی گفت: باید از فرصتهایی که در دنیا از لحاظ مادی در اختیار داریم برای آبادانی زندگانی اخروی خود بیشترین بهره را ببریم که با تأسی از پیامبر اعظم اسلام (ص) امکان پذیر است و امروز هم اگر همه مسلمانان در جهان به سبک زندگی پیامبر (ص) روی آورند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و دشمنان هم نمی توانند توطئه های خود را روز به روز افزایش دهند و عملیاتی کنند.

این استاد حوزه گفت: امروز جهان بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند درس گرفتن از دین اسلام و بعثت پیامبر (ص) است و هر چه از این مکتب فاصله بگیریم مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

رضایی اظهار داشت سبک اقتصادی دین اسلام سبب می شود در بررسی مسائل جامعه در حوزه های مختلف بتوانیم علاوه بر تبیین تهدیدهای اقتصادی بیرونی مانند تحریم و چالش های درونی مانند نرخ بالای بیکاری و تورم ، به راهکارهایی برای عبور از این موارد ، به لایه های بالای پیشرفت و توسعه برسیم.

وی افزود : یکی از ابعاد اقتصاد اسلامی ؛ مفهوم تاسیسی ان است که ایجاب می کند نظام برنامه ریزی ، سیاست گذاری و قانون گذاری در کشور براساس آموزه های دین مبین اسلام طراحی و مستقر شود و باید رویکرد جهاد اقتصادی داشته باشیم تا نظام برنامه ریزی کشور با پیشرفت و کارآمدی بیشتر همراه شود و وظیفه نخبگان متفکران است که این موارد را از لحاظ مفهوم نظری اثبات کنند و راهکارهایی پیشنهاد دهند که در عمل اهداف اقتصادی کشور تحقق یابد.

رضایی گفت : جهاد مالی و اقتصادی و الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در یک چارچوب قرار دارد

و می تواند ما را به پیشرفت برساند و فضیلت های اقتصادی هم مستقر می شود و به اقتصاد مقاومتی هم کمک خواهد کرد و باید از اقتصاد ، پلکانی برای تامین همه نیازهای معنوی و مادی خود درست کنیم.

بنابراین گزارش ، رهبر معظم انقلاب در سخنان خود درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید کرده اندکه این الگو نقشه راه و برنامه جامعی برای حرکت ایران اسلامی در سال‌های آینده خواهد بود؛چراکه هر ملت، کشور و هر نهادی برای تنظیم نقشه راه خود در عرصه‌‌های مختلف پیش‌فرض‌های قبلی دارد که براساس آن، مدلی را تنظیم و بر مبنای آن حرکت خواهد کرد.

مفهوم الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت شامل مفاهیم پیشرفت، الگو، ویژگی اسلامیت و ایرانی بودن آن است.

پیشرفت به معنی حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب است.

الگو به مجموعه نظام مندی از مفاهیم، اصول موضوعه و قوانین گفته می‌شود که در یک ساختار منطقی برای توضیح و تفسیر یک سیستم از موجودات تکوینی، پدیده‌ها، روش‌ها، فرآیند‌ها، تئوری‌ها و نظریه ها ارائه می شود.

الگوی پیشرفت یک الگوی تئوری است یعنی مجموعه نظام‌مندی از مفاهیم، اصول موضوعه، قوانین و راهبردها که در ساختاری منطقی وضعیت موجود را تحلیل، وضع مطلوب را تبیین و راهبرد حرکت از وضع موجود به مطلوب را ارائه می دهد.

اگر الگو مبتنی بر جهان‌بینی و اخلاق و حقوق اسلامی باشد می‌توان آن را به اسلامی‌ بودن دانست.

بنابراین، الگوی اسلامی پیشرفت ، مبتنی بر مبانی معرفت‌شناختی و هستی‌شناختی اسلامی و در چارچوب حقوق و اخلاق اسلامی است.

این الگو ثابت و جهان‌ شمول و قابل تطبیق بر شرایط زمانی و مکانی گوناگون است.

ویژگی ایرانی بودن الگو هم به خاطر تطبیق این الگو بر شرایط و ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران است.

بنابراین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مجموعه نظام‌مندی از مفاهیم، اصول موضوعه، قوانین و راهبردها گفته می شود که در ساختاری منطقی و مبتنی بر مبانی معرفت‌شناختی و هستی‌شناختی اسلام و در چارچوب حقوق و اخلاق اسلامی به تحلیل وضع موجود ایران و تبیین وضع مطلوب آن و ارائه راهبردها برای تغییر وضع موجود می‌پردازد.

الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت همان ترجمان اصل "جمهوری اسلامی " در برنامه های توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها