السالوادور؛ آمریکای مرکزی

سفر به سـرزمین آتشفشان‌ها

شیلی؛ آمریکای جنوبی

سفـر بـه سرزمیـن تضادهـا

اگر به قاره آمریکای جنوبی در نقشه جغرافیا نگاه کنید، خطی باریک از شمال تا جنوب قاره مشخص شده که محدوده کشور شیلی است. مناظر طبیعی و فضای بومی این کشور، آن را به یکی از مقاصد پر طرفدار جهانگردان تبدیل کرده است؛ هرچند دیدن برخی شهر‌ها و مکان‌ها بیشتر از دیگر مناطق در این کشور توصیه می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۲۰۹
سفـر بـه سرزمیـن تضادهـا

سانتیاگو پایتخت شیلی، یکی از رویایی‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی است. این شهر توسط رشته کوه‌های برفی آند احاطه شده که منظره‌ای خیره‌کننده را فراهم می‌کند. در سطح شهر مجموعه‌های هنری متعددی پراکنده شده که از این میان می‌توان به موزه لاچاسکونا و موزه هنر شیلی اشاره کرد. مورد اول، یکی از سه خانه نویسنده معروف پابلو نروداست که به موزه تبدیل شده و مورد دوم، بررسی فرهنگ بومی شیلی را مدنظر خود قرار داده است.

میدان اصلی سانتیاگو، پلازا دو آرماس نام دارد که طرح اولیه آن سال 1541 میلادی زده شده است. پیرامون میدان، بناهای مهمی چون کلیسای جامع سانتیاگو و کاخ دادگاه سلطنتی که قدمت آن به 1807 میلادی بازمی‌گردد، قرار دارند.

شهر ساحلی والپارایزو یکی از محبوب‌ترین شهرها از نگاه گردشگران است. معماری عجیب، اما زیبای این شهر بویژه در مورد خانه‌های روی هم قرارگرفته آن، چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. گرچه موزه‌های زیادی در گوشه و کنار والپارایزو قرار دارد، اما آنچه این شهر را از نظر هنری از بقیه مناطق متمایز می‌کند، طرح‌های گرافیتی متنوعی است که روی دیوارهای شهر جاخوش کرده‌اند.

یکی از عجایب شیلی که بارها موضوع مستندها و برنامه نمایشی بوده، جزیره ایستر است. این جزیره در اقیانوس آرام و غرب خاک شیلی واقع شده که بیش از هر چیز به خاطر تندیس‌های سنگی باستانی خود معروف شده است. نزدیک به 300 مجسمه غول‌پیکر که به نام موای شناخته می‌شوند در سراسر جزیره قرار دارند و در کنار دیگر آثار باستانی همچون دیوارهای سنگی و خانه‌های سنگی، توپا، بر شگفتی این منطقه افزوده‌اند. گردشگران فعال می‌توانند از دیگر تفریحات موجود در این جزیره ازجمله غواصی و اسب‌سواری نیز استفاده کنند. برای رسیدن به ایستر می‌توان از سانتیاگو با هواپیما سفر کرد که البته به علت استقبال مردم باید از دو روز قبل بلیت را به صورت رزرو داشت.

شاید رفتن به بیابان برای بسیاری از مردم جذابیت چندانی نداشته باشد، اما دیدن بیابان آتاکاما خالی از لطف نیست. این بیابان خشک‌ترین مکان روی زمین است که برخی از قسمت‌های آن نزدیک به 400 سال باران را به خود ندیده‌اند. شنزارها و نمکزارهای این منطقه، تصاویر زیبایی را برای عکاسان ایجاد می‌کند که خود دلیلی بر محبوبیت آن است.

بیش از 340 هزار هکتار فضای سبز پارک ملی لوکا، میزبان جهانگردان است. از جاذبه‌های گردشگری این پارک می‌توان به دریاچه‌ها و کوه‌های آتشفشانی مختلف، بیش از 140 گونه پرنده و بیش از 400 گونه درختان آونددار اشاره کرد. از دیگر امکانات لوکا، سایت باستان‌شناسی و زمین‌های مذاب است. شهر پاریناکوتا به همراه کلیسای استعماری در مرکز پارک ملی قرار دارد که خود از جاذبه‌های دیدنی است.

اگر روحیه‌ای ماجراجویانه دارید، دیدن دریاچه شیلی را از دست ندهید. این منطقه در جنوب کشور به علت سرسبزی بی‌انتها، دریاچه زلال و کوه‌های پوشیده از برف به سوئیس آمریکای جنوبی معروف شده است.

با این همه مناظر طبیعی و تاریخی متفاوت نباید در سلیقه افرادی تردید کرد که شعار سرزمین تضادها را برای این کشور برگزیدند. هر چند ظاهرا شعار توریستی جدید شیلی «خوشامد گویی به همه» است.

چطور برویم؟

برای سفر به شیلی و تهیه ویزای آن، باید ابتدا راهی کشورهای همجوار مانند ترکیه شد، چراکه شیلی در ایران سفارتخانه‌ای ندارد. هزینه پرواز به این کشور نیز متفاوت است، اما به طور معمول حدود هفت میلیون تومان خواهد بود.

نرگس انصاری / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها