مصرف انرژی در بدن

با هر فعالیتی چقدر انرژی می‌سوزانید؟

در ازای هر فعالیتی که روزانه انجام می‌دهید باید در بدن انرژی بسوزانید. طبیعی است فعالیت‌هایی مانند راه رفتن، دویدن و به طور کلی فعالیت‌های ورزشی با مصرف انرژی همراه باشد، اما حتی وقتی در حال استراحت هستید یا تلویزیون تماشا می‌کنید نیز بدن شما انرژی می‌سوزاند.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۵
با هر فعالیتی چقدر انرژی می‌سوزانید؟

علاوه بر متابولیسم پایه که انرژی موردنیاز اعمال حیاتی بدن را تامین می‌کند و همچنین تحرک و فعالیت جسمانی و انرژی که صرف هضم موادغذایی در بدن می‌شود عوامل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند میزان انرژی مصرفی در بدن را تامین کند.

یکی از این عوامل نسبت عضله به بافت چربی اندوخته شده در بدن است. هرچه این نسبت بیشتر باشد به این معنی است که بدن شما به مقدار انرژی بیشتری نیاز دارد. با افزایش سن، حجم عضلات بدن کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل مصرف انرژی در بدن جوان‌ها در مقایسه با سالمندان بیشتر است. سبک زندگی افراد از جمله عوامل مهمی است که می‌تواند در میزان وزن افراد تاثیرگذار باشد.

اگرچه میزان متابولیسم بدن تا حدی تابع عوامل ژنتیکی است، اما در کودکی که والدین او مشکل افزایش وزن ندارند احتمال مواجه شدن با این مشکل 10درصد کمتر است. اگر یکی از والدین اضافه وزن داشته باشد در این صورت احتمال افزایش وزن در این کودک 40 درصد و در صورتی که هر دو والدین اضافه وزن داشته باشند این احتمال به 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

در شرایطی که بدن در حال مبارزه با عوامل بیماریزا باشد میزان متابولیسم پایه در بدن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل هنگام تب و بیماری انرژی مصرفی در بدن افزایش پیدا می‌کند. استعمال دخانیات و مصرف قهوه از دیگر عواملی است که موجب می‌شود انرژی مصرفی در بدن افزایش پیدا کند. شیردهی و بارداری نیز از شرایطی است که موجب افزایش میزان مصرف انرژی در خانم‌ها می‌شود.

برای یک کیلو کاهش وزن باید 7000 کیلوکالری انرژی بسوزانید. بی‌شک وزنه‌برداری تنها راهکاری نیست که موجب افزایش میزان انرژی موردنیاز بدن می‌شود.قلب شما از عضلاتی ساخته شده که فعالیت‌های هوازی موجب تقویت این عضلات و افزایش خونرسانی در بدن و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر می‌شود.

افرادی که تحرک بدنی بالایی دارند با سرعت بیشتری در بدن انرژی می‌سوزانند. زیرا در حقیقت سبک زندگی این افراد متفاوت است. این افراد معمولا تناسب اندام خوبی دارند و قلب آنها بهتر عمل می‌کند که می‌تواند انرژی اضافی در بدن را بسوزاند.

در جدول زیر میزان انرژی موردنیاز بدن در اثر انجام فعالیت‌های مختلف در مدت زمان 30 دقیقه آورده شده است. البته این مقدار انرژی به تناسب وزن افراد کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها