کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی با دستاوردهای بی‌نظیر برگزار شد

نقشه راه صنعت بازی

امروزه دنیای بازی‌های ویدئویی آن‌قدر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده که در سراسر این کره خاکی، هر ساله رویدادهای زیادی در این خصوص برگزار می‌شود اما در این بین تنها چند رویداد است که مورد توجه بزرگان این حوزه قرار می‌گیرد و همه ساله در آن حضور پیدا می‌کنند تا ضمن بررسی جدیدترین کارها و فناوری‌ها دیداری تازه کنند.
کد خبر: ۷۸۰۶۶۶

یکی از معتبرترین رویدادهای حوزه ویدئو گیم بی‌شک کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) در سانفرانسیسکوست. این رویداد جنبه‌های مختلفی دارد که تقریبا همه حوزه‌های گیم را پوشش می‌دهد؛ کنفرانس، نمایشگاه، جشنواره و غیره. اگر شما جزو آن دسته از افراد باشید که بخواهید از همه برنامه‌های این رویداد استفاده کنید، حدود 2000 دلار باید برای ورودیه این مراسم هزینه کنید، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد؛ زیرا بهترین‌های دنیا در این پنج روز گرد هم می‌آیند. امسال اما پر از اتفاقات عالی بود که به اختصار برخی از آنها را بیان می‌کنیم.

برترین موتورهای بازی‌سازی دنیا در این کنفرانس معرفی شدند. عرضه رایگان موتور بازی‌سازی آنریل انجین 4 که از قدرتمندترین‌هاست خبر مسرت‌بخشی بود که همگان در حوزه بازی‌سازی از آن لذت بردند. شرکت اپیک گیمز تنها 5 درصد از سود حاصل از فروش بازی‌های عرضه شده با آنریل انجین 4 را در صورت فروش بالای 3000 دلار با شما شریک می‌شود و در غیر این‌صورت نمک بر زخم شما نمی‌پاشد و درآمد زیر 3000 دلار را به شما می‌بخشد. این حرکت تحولی عظیم و استقبالی بالا برای این موتور در پی ‌خواهد داشت، زیرا حالا یکی از بهترین موتورهای بازی‌سازی دنیا به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار می‌گیرد و در شرایطی برابر و بدون هزینه‌های هنگفت می‌توان از قابلیت‌هایش استفاده کرد. در این بین موتور یونیتی نیز نسخه حرفه‌ای را با هزینه و نسخه شخصی رایگان اعلام کرد. موتور یونیتی که سیر تکاملی بسیار خوبی در پیش دارد، مورد توجه بیشتر بازی‌سازان مستقل در دنیا قرار گرفته است. کرای انجین نیز از تصاویر با کیفیت بازی‌های در حال ساخت با این موتور رونمایی و همگان را شگفت‌زده کرد.

در آن طرف، هدست واقعیت مجازی سونی نیز سر و صداهایی را همراه داشت. سونی مراحل تولید سخت‌افزار هدست واقعیت مجازی مرفیوس را به پایان رسانده و به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای عرضه نسخه بی‌سیم آن ندارد.مایکروسافت نیز امکان ساخت اپلیکیشن برای ایکس‌باکس‌وان را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرد. همچنین اعلام کرد توسعه‌دهندگان بجز ساخت بازی برای پی‌سی و ایکس‌باکس، برای هدست هولو لنز جدید مایکروسافت نیز می‌توانند بازی بسازند.

انویدیا که با دستانی پر به کنفرانس آمده بود، از قدرتمندترین کارت گرافیک یعنی Titan X رونمایی کرد. کارت گرافیکی که ۱۲ گیگابایت رم و هشت میلیارد ترانزیستور دارد. همچنین انویدیا کنسول خانگی و اندرویدی خود را به نام شیلد معرفی کرد (گزارش کامل این محصول را در صفحه ۵ بخوانید.)

علاوه بر اینها، از طرح نهایی استیم کنترلر رونمایی و استیم ماشین‌های مختلفی هم معرفی شد. گفتنی است کاربران فعال استیم از مرز 125 میلیون گذشت. استیم حالا ۴۵۰۰ بازی و ۴۰۰ میلیون محتوای جداگانه تولید شده از سوی کاربران دارد. تعداد کاربران آنلاین استیم نیز به 9/8 میلیون نفر رسیده است. رویداد GDC امسال با همه اتفاقات و اخبار مهم به کار خود پایان داد و درهای جدیدی به روی ویدئو گیم باز کرد و امیدواریم هر سال پر بارتر از سال‌های گذشته باشد.

فهرست برندگان جوایز GDC 2015

حمزه آزاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها