عسکری: مودیان اصل مالیات را پرداخت کنند تا بخشی از جرایم آنها بخشوده شود

درآمد مالیاتی 52 هزار میلیارد تومانی در 11 ماه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اعلام ارقام ممنوع‌الخروجی مالیاتی برای سال آتی، گفت: این رقم برای فعالیت‌های تولیدی که از جنس مشاغل باشند، صد میلیون تومان و برای دیگر فعالیت‌های صنفی معادل ده میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۷۸۷۴۱

به گزارش ایرنا، علی عسکری دیروز در نشستی خبری درباره رقم تعیین شده برای ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی در سال آینده، افزود: ارقام مذکور در قانون بودجه 94 در نظر گرفته شده، هرچند براساس قانون مالیات‌ها این رقم بیش از یک میلیون تومان است که البته قانون مالیات‌ها مربوط به 46 سال قبل است، بر همین اساس این رقم در دو سال گذشته در لایحه بودجه اصلاح شده است.معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره بدهکارترین استان کشور در زمینه مالیات، اظهار کرد: استان تهران بیشترین بدهی مالیاتی را دارد زیرا این استان 55 درصد از کل مالیات ایران را پرداخت می‌کند و 45 درصد بقیه نیز مربوط به دیگر استان‌هاست.

به گفته وی، بالا بودن میزان بدهی مالیاتی در استان تهران به دلیل نوع و ظرفیت‌های این استان است.

وی یادآور شد: معوقات مالیاتی کشور 12 هزار و 600 میلیارد تومان است که 60 درصد این رقم جریمه و 40 درصد دیگر مربوط به مالیات دریافتی است.

وی تاکید کرد: البته اگر مودیان اصل مالیات را پرداخت کنند، بخشی از جرایم آن بخشوده خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از وصول 52 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی در 11 ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: 96 درصد از درآمدهای پیش بینی شده محقق شده بنابراین درآمدهای مالیاتی 49 درصد رشد داشته است. وی گفت: طرح جامع مالیاتی علاوه بر سه استان تهران، اصفهان و کرمانشاه در هفت استان دیگر پیاده‌سازی شده که البته این امر به صورت مرحله‌ای است.

به گفته وی، این طرح در استان‌های آذربایجان، خوزستان، فارس، مرکزی، قم، خراسان رضوی و قزوین اجرا شده و قرار است ده استان دیگر در سال آینده به جمع این استان‌ها بپیوندند.وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی اقتصادی، گفت: تمام اطلاعات اعم از واردات، صادرات، معاملات بورس کالا، قراردادها، معاملات املاک، مجوزهای اقتصادی و ثبت شرکت‌ها در این پایگاه وجود دارد.

به گفته وی، سازمان امور مالیاتی هماهنگی‌هایی را با بانک‌ها برای دریافت اطلاعات مودیان در زمینه ارزی و ریالی انجام داده است.

هماهنگی با قوه قضاییه برای برخورد با فرار مالیاتی

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی سازمان امور مالیاتی با قوه قضاییه در خصوص برخورد با فرار مالیاتی، تصریح کرد: قرار است اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

وی درباره برخورد قانون مالیات‌ها درباره شرکت‌های داخلی و خارجی نیز گفت: فعالیت این شرکت‌ها در قانون مالیاتی یکسان است اما با کشورهایی که موافقت‌نامه اجتناب از مالیات مضاعف را منعقد کرده‌ایم، شرکت‌ها باید تنها در کشور مقیم مالیات پرداخت کنند.

به گفته وی، براساس اصلاحیه قانون مالیات‌ها و قانون حمایت از تولید و خروج از رکود، اگر شرکت‌های خارجی در ایران با برند خارجی فعالیت و بخشی از کالای تولیدی را به خارج از کشور صادر کنند یا آن‌که اشتغالزایی داشته باشند، مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

عسکری با بیان آن‌که تمام باشگاه‌های ورزشی بدهی مالیاتی دارند، تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس بزرگ‌ترین بدهکاران مالیاتی هستند که البته این مالیات‌ها از سال 72 تاکنون جمع شده اما از سال گذشته در حال بررسی آنها هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها