چه شغل‌هایی در شب عید رونق دارد و چه شغل‌هایی بازارش کساد می‌شود؟

2 روی بازار نوروزی

مشغله​های نوروزی

آقایان! پیرایش نوروزی در راه است

نزدیک نوروز است همه مشغول نونوار شدن. این روزها بسیار شاهد رونق بازار کالاها و خدمات در بازار هستیم. در این میان مشاغل خدماتی در ماه پایانی سال رونق بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند و فعالان این صنوف سرشان حسابی شلوغ می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۷۴۶
آقایان! پیرایش نوروزی در راه است

یکی از این مشاغل خدماتی، آرایشگاه‌های مردانه است که هرچند خدمات آن در گذشته ساده و به قول معروف بی‌شیله پیله بود و با روح مردانگی بیشتر تناسب داشت، اما امروز تفاوت فاحشی نسبت به خدمات گذشته دارد. تا همین چند سال پیش فردی که وارد آرایشگاه می‌شد صرفا درخواست اصلاح مو یا ریش داشت و نهایت خدماتی که از آرایشگر خود تقاضا می‌کرد این بود که بعد از اصلاح، شست‌و‌شوی سرش را نیز انجام دهد. اما امروزه شاهد خدمات جدیدی مانند برداشتن زیر ابرو، رنگ کردن مو، پاکسازی پوست و انواع ماسک‌های گیاهی و غیره هستیم که قبلا در انحصار بانوان بود. با این حال و برخلاف دستورات قانونی این خدمات عرضه می‌شود و مشتری هم دارد که قیمتش را می‌پردازد.

یکی از این خدمات برداشتن زیر ابرو است که برای تمیز کردن آن بین 5000 تا ده هزار تومان دستمزد می‌گیرند. البته اگر این کار را با تیغ انجام دهند به 5000 تومان کاهش می‌یابد. همچنین برای هر ماسکی که برای مشتری استفاده می‌شود حداقل مبلغ 15 هزار تومان باید پرداخت شود. در این میان طرح‌های مختلف اصلاح سر که با ماشین و تیغ دور سر انجام می‌شود نیز وجود دارد، مانند طرح خامه‌ای. طرح‌هایی که غربی است و طبق قانون با اصلاح مو به شیوه غربی برخورد خواهد شد اما حقیقت ماجرا این است که این مدل‌ها نیز در برخی آرایشگاه‌های تهران در حال انجام است.

از سوی دیگر طبق نرخ مصوب اتحادیه آرایشگران مردانه خدمات متعارف آرایشگاه‌های مردانه قیمت‌گذاری شده است.

بر این اساس اصلاح درجه یک مو بدون شست‌و‌شو 15 هزار تومان، درجه دو، 12 هزار تومان و درجه سه، ده هزار تومان است. اما قیمت خدماتی مانند شست‌و‌شو با توافق طرفین است و نرخ مصوبی ندارد. این توافق قیمت در خصوص خدمات رنگ کردن مو هم صدق می‌کند. برای هربار رنگ کردن مو مشتری باید حدود 25 هزار تومان پرداخت کند که البته این مبلغ بستگی به مکان آرایشگاه نیز دارد که به نسبت در هر منطقه رشد خواهد داشت. البته این مبلغ با در نظر گرفتن حجم مو و همچنین رنگ موی درجه یک است. به‌خاطر داشته باشید که هنگام آرایشگاه رفتن باید دست به جیب شده و عیدی هم بپردازید که این امر هزینه آرایشگاه نوروزی شما را بالا خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها