از سوی محققان کشورمان ساخته شد

تولید مواد اولیه ساخت مفصل مصنوعی در ایران

محققان در پژوهشکده مواد وانرژی موفق به تولید آلیاژهایی برای ساخت ایمپلنت ها شدند که این آلیاژها، مواد اولیه برای تثبیت استخوان و جایگزین مفاصل مصنوعی هستند و در موارد پزشکی کاربرد دارند.
کد خبر: ۷۶۱۱۳۳
تولید مواد اولیه ساخت مفصل مصنوعی در ایران

سید محمدمهدی هادوی - رییس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: اکنون ما در پژوهشگاه ارتباط خوبی با صنعت داریم به طوریکه برخی طرح ها در مرحله رسیدن به تولید انبوه هستند و درآینده ای نزدیک وارد بازار می شوند.

وی با بیان اینکه ما در پژوهشکده مواد و انرژی موفق به ساخت بیومواد فلزی شده ایم، افزود: بیومواد فلزی از جمله موادی هستند که در پزشکی کاربرد دارند و از جمله طرح هایی در پژوهشکده، به شمار می روند که در آستانه تولید انبوه است.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: بیومواد فلزی از جمله فلزاتی هستند که در ایمپلنت استفاده می شود و ایمپلنت ها برای تثبیت استخوان و جایگزینی مفاصل مصنوعی در مواردخاص و مواردی از این قبیل در حوزه پزشکی به کار می روند.

هادوی افزود: اکنون بیومواد فلزی تاییدیه های استاندارد خود را گرفته و در مرحله پایلوت است که سعی داریم پایلوت بیومواد را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه بیومواد جز کالاهای وارداتی کشور محسوب می شود، گفت: ساخت این نوع مواد و جایگزین آن به جای کالای وارداتی می تواند از صرفه جویی بالایی برخوردار باشد.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: از آنجایی که این فولاد در بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و به تایید وزارت بهداشت برسد، از این رو شاید به تولید رساندن این بیومواد به طول بیانجامد.

هادوی افزود: امیدواریم از سال آینده به تولید بیومواد فلزی در کشور بپردازیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها