تحقق ایده کارخانجات هوشمند

روباتی که خودرو را پارک می کند + عکس

گروهی از دانشمندان ناسا روبات منحصربفردی ساخته اند که همچون میمون از دیوار و درخت بالا می رود. این فناوری جدید برای رقابت داغ روبات ها در سال 2015 آماده می شود.
کد خبر: ۷۵۳۳۵۷
روباتی که از درخت بالا می رود + عکس

این روبات که «RoboSimian» نام دارد درحقیقت یک سازه مکانیکی چهار عضوی است که قابلیت های حرکتی آن دستکمی از میمون ندارد.

قرار است این روبات در چالش روباتیکی ارتش آمریکا که توسط آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی این کشور در سال 2015 برگزار می شود با سایر رقبا به رقابت بپردازد.

هدف از برگزاری این رقابت، آزمودن روبات ها در واکنش به وقوع فجایع طبیعی است. روبات هایی که در این مسابقه حضور پیدا می کنند قابلیت نفوذ به مناطقی را دارند که برای انسان بسیار خطرناک و حتی مرگبار است.

دانشمندان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا روبات مشابهی به نام «Surrogate» را نیز ارایه کرده بودند با این حال پس از بررسی های دقیق قرار شد روبات «RoboSimian» که توانایی مانوردهی در شرایط سخت و پیچیده تر را دارد برای رقابت روباتها در ژوئن سال 2015 آماده شود.

این روبات به هفت چشم دوربینی مجهز است که در قسمت های مختلف آن نصب شده و به آن در پیدا کردن بهترین مسیر حرکتی کمک می کنند.

محصول خلاقانه دانشمندان ناسا قابلیت رانندگی خودرو، کنار زدن موانع، رخنه در دیوار، باز کردن شیر و حتی مسیریابی در زمینی مملو از زباله و موانع را دارد.

پیش بینی می شود در آینده از این روبات در اکتشافات فضایی و حوادثی نظیر نشت احتمالی مواد رادیواکتیو از تأسیسات اتمی استفاده شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها